Keresett kifejezés: BOT 920 találat

Írások 1929 találat
Delta fíling - harmadik rész
Megjelent: 2007. August 01. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

„Este van, este van: kiki nyúgalomba!” – és amennyire igaz ez az emberekre, éppen annyira nem állja helyét a deltai halak esetében. Alig bukik le a nap, máris élénk pancsolás kezdődik a vízszélben, a kövek előtt, majd egy-egy távoli harcsarablás is elcsattan. Ki bírna lefeküdni ilyenkor?Könnyed alkonyati süllőzéssel ...

Delta fíling-alkonyatkor - második rész
Megjelent: 2007. July 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha egész nap hatalmas műcsalikat dobál az ember, a nap végére már egyre inkább izgatják a kis wobblerek, könnyű cuccok. Így voltam ezzel én is (Hm… tehát ember vagyok. Én pedig azt hittem eddig magamról, hogy… Várjunk csak! A félisten az félig ember is?) – mert a Delta nem csak nagy halakat rejt, hanem sok kicsit is (ez megint ...

Salmo Thrill, a balinok réme
Megjelent: 2007. July 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A balin a közép-európai térségben terjedt el leginkább, ezért nem csoda, hogy horgászatában is az itt elterülő országok alkottak maradandót. Köztudott, hogy a balinólmos-műlegyes horgászat egy szegedi sporttársunk „újítása", igazi magyar módszer. Később a wobbleres balinhorgászat is komoly tábort toborozott magának - ...

Delta fíling - első rész
Megjelent: 2007. July 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Hatalmas személyszállító hajók Tulcea kikötőjében. Napi rendszerességgel járják mindhárom Duna-ágat, egészen a Fekete-tengerig. A Duna-deltát megjárni lassan már annyira egyszerű lesz, mint futni egy kört a Margit-szigeten. (Bár, ahogy vesszük... Nekem az utóbbi van messzebb.) Tény ...

Finomra hangolva
Megjelent: 2007. July 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ...

Kőnnyű drog â- túladagolás 3/3
Megjelent: 2007. July 21. | Forrás: Pásztor István | Írások

Könnyû drog – túladagolás 3/3 Douglas Adams-nek sikerült ötrészes trilógiát írnia a galaktikus stoppolásról és áttételesen az élet értelmérõl. Fényévnyi távlatra tõle, én csak a kétrészes írásaimat tudom trilógiákká ...

Kőnnyű drog 3/2
Megjelent: 2007. July 18. | Forrás: Pásztor István | Írások

A függőséget okozó horgászhelyek egyik legkeményebbje a Gyöngyös-patak kőszegi-lukácsházi vadregényes tekergője. Ahol a Salmo verhetetlen csalija, izé… verhetetlen.Az előző részből kiderülhetett, hogy alapvetően nem kell túlbonyolítani a műcsalis készletet, hiszen a Salmo Lódarazsai minden igényt kielégítenek, és ez nem a reklám helye, ...

Amúrok a Dunán
Megjelent: 2007. July 15. | Forrás: Tóth Gábor | Tesztek

Sokan leírták már hazánk legnagyobb folyóját, a Dunát. Mondván, nincs benne hal, nem nyújt már horgászélményt. Nos hát én ezeket a kétkedő, pesszimista embereket akarom némileg megcáfolni. Persze, ha a száz évvel ezelőtti állapotokat nézzük, tényleg kevesebb a hal. De napjainkban is, aki keres, talál.Besenczi ...

Kocsordi horgászverseny
Megjelent: 2007. June 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A helyi horgásztavon, 2007. június 17.-én került megrendezésre a Kocsordi Kis Sügér H.E. rendezésében, az egyesület tagi versenye. A nagyszabású eseményen – melyet az Energofish Kft értékes jutalmakkal szponzorált -, 89 versenyző vett részt. Csak úszós készséggel, egy bottal és egy horoggal lehetett horgászni. Négy ...

Maratoni horgászat, avagy a győtrődés 42 órája 2/2
Megjelent: 2007. June 20. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Amint annyira kivilágosodott, hogy látni lehetett az úszókat, match botra váltottam. Jó adag etetőanyagot lőttem úszóm köré és vártam a jószerencsét. Ami ezen a napon nem kényeztetett el 5-10 dekás dévérek kaptak eléggé foghíjasan. A háromóránkénti mérlegelésekre két-három kilót ...

Maratoni horgászat, avagy a győtrődés 42 órája-2/1
Megjelent: 2007. June 18. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Amikor ezeket a sorokat írom, a jól ismert közmondás jár a fejemben miszerint: "Jóból is megárt a sok!" Életem legnehezebb horgászatán vagyok túl. A Paksi Atomerőmű HE által rendezett maratomi versenyen. Harminc csapat, kilencven horgász és negyvenkét óra horgászat. Voltak csapatok, akik a „buli" kedvéért indultak, míg mások ...

Horgásztunk egy jót a Joker tavon
Megjelent: 2007. June 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Sokszor hallottunk már arról, hogy a légnyomás változása nagy hatással van a halak táplálkozására. Étvágyuk ilyenkor érdekes módon megjön, vagy megszűnik, attól függ, honnan nézzük…Ágival és Gáborral úgy döntöttünk, hogy ezen a június eleji szombaton, egy új horgásztavon ...

Kicsit kékebb, kicsit sósabb, de az ővék! (2/1)
Megjelent: 2007. May 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, ilyen a Balti-tenger nyugati határának öbölrengetege, a svéd keleti part. Fjordok és szigetek, tengerszinti fenyvesek, és elvileg nagy csukák várják a horgászokat. Minket is vártak, de elkerültük egymást…Svédország csak a magyar szemnek furcsa. Rend van és tisztaság, egységes építkezési kultúra, tájtervezés, ...

GoldStar aprócikkek
Megjelent: 2007. May 10. | Forrás: ET | Tesztek

A Gold Star márkanév mindenki számára ismerősen cseng a horgászvilágban. A Gold Star által fémjelzett botok és orsók már sokunknak okoztak kellemes pillanatokat a vízparton. Emellett horgokat és néhány aprócikket forgalmaztak. A mindennapi használathoz szükséges aprócikk-család most új tagokkal bővül, kiszélesedik. Ezekről az ...

XIII. Zánkai Tavaszi Horgászrandevú
Megjelent: 2007. April 25. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Április 21-22.-én ismét megrendezésre került a Zánkai Tavaszi Horgászrandevú. A háromfordulós, páros csónakos horgászverseny nemcsak a versenyzőknek, de a szervezőknek is tartogatott meglepetéseket… Idén 13. alkalommal gyűltek össze a horgászok Zánkán, az évadnyitó versenyen. Tizenhárom évvel ezelőtt csónakos, páros ...

Vitamin-beszéljünk a vitaminos aromákról
Megjelent: 2007. April 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A Vita FishMax poraroma, mint ahogy neve is utal rá, vitaminokat tartalmaz. Nézzük, mire valók ezek a vitaminok, és versenykörülmények között hogyan válnak be? Mint minden élőlénynek, a halaknak is szükségük van vitaminokra és ásványi anyagokra. A B1-vitamin számos táplálékban megtalálható. Ilyen például az ...

EnergoTem Gold Match

Praschek Ágival reggel hatra beszéltük meg az indulás időpontját, mivel tudtuk, hogy több mint kétszáz kilométernyi utazás áll előttünk. Két és fél órahosszába telt, mire odaértünk. Hiába, messze van Hövej, a Győr-Moson-Sopron megyei Kapuvártól még nyolc kilométerre, de a látvány megéri a ...

Kingdom villantók
Megjelent: 2007. April 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Ma már Magyarországon is kapható a Kingdom márkájú támolygó és körforgó villantók hatalmas választéka. A cég széles termékskáláján ugyanúgy megtalálhatók a legmodernebb kialakítású újdonságok, mint a klasszikus, régebbről ismert formák. Személyes tapasztalataim szerint, ha ...

Tüske
Megjelent: 2007. April 06. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Öttől hatig vártam Tasson a halőrre, hogy napijegyet vegyek. Mivel nem érkezett meg időben, már a negyedik pálinkát fizettem. Ebből egyet én ittam, a többit Tüske gombolta le rólam, aki a vízen töltötte az éjszakát és átfagyva jött kuncsorogni egy kis szívmelegítőért. A harmadik után a keze remegése is megszűnt. Láttam rajta, hogy ...

Fix2 Kupa
Megjelent: 2007. April 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idei évben két nagy versenyt is rendeznek a Győr-Moson-Sopron megyei Kapuvár melletti Hövejen, az Agrofavorit Horgásztavak kettes versenytaván. A versenyek kiemelt támogatója az Energofish Kft, a belga Fix2 versenyládák magyarországi forgalmazója. Az első verseny 2007. május 10.-én, a második pedig szeptember 16.-án kerül megrendezésre. A versenyekre 60-60 ...

Gáspár - második rész
Megjelent: 2007. February 21. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

A februári pirkadat már a vízparton találta az öreget, mint ahogy már két hete szinte mindegyik. Mióta felesége bekerült a kórházba - ennek volt már vagy három hete -, a horgászattal próbálta elhessegetni rossz gondolatait. Igaz, mostanság még a horgászathoz sem volt túl nagy kedve. A csónakja sem volt a vízen, meg hiányzott neki a ...

Wobbler ABC (II. rész)
Megjelent: 2007. February 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal szeretnénk bemutatni, hogyan lehet egy wobbler várható viselkedésére következtetni az alapvető adatokból (súly, hossz, típus) és a terelőlemez alakjából. Ha megtanulunk néhány alapvető szabályt, könnyen el fogunk igazodni, az elsőre talán nem egyértelmű elnevezések, jelölések nyomán, és sokkal egyszerűbben ...

Wobbler ABC (I. rész)
Megjelent: 2007. February 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság, amikor a wobblerek használata a pergető horgászatban igen elterjedté vált, és gyártók sokasága, a műhalak garmadáját kínálja; szeretnénk a wobblerekkel kapcsolatban néhány alapvető fogalmat tisztázni, és a lényeges tulajdonságaik, típusonkénti viselkedésük, használhatóságuk ...

Gyerekkori emlék
Megjelent: 2007. January 08. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Egy hónapja múltam nyolc éves, és türelmetlenül vártam egyrészt a nyári vakáció, másrészt nagybátyám érkezését. Nemzetközileg elismert szakember volt, és akkoriban, az ötvenes évek közepén, postai telefonközpontokat építettek Egyiptomban. Már több hónapja nem találkoztunk, ezért nagyon ...