Keresett kifejezés: BOT 920 találat

Írások 1929 találat
Az idei első pontyok
Megjelent: 2008. March 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a Ráckevei Duna-ág mellékvizeirõl a március eleji felmelegedések idején. Megmozdult a keszeg, a compó - bár teljes tilalom van rá -, sõt, megjelentek az õszi telepítés elsõ pontyai is. A halak a vermelõhelyekrõl a gyorsabban melegedõ hókonyok, holtágak vizeibe húzódtak és elkezdtek ...

Ha tavaszodik, itt a bodorka
Megjelent: 2008. March 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a zöldes hátú, búzaszemszínű, alul narancsos uszonyú, leggyakrabban félkilóig megnövő keszegféle jelzi nekem a tavaszt. Tudom, hogy evvel a megállapítással kicsit becsapom magam, mert sok vermelő helyen télen is lehet fogni, de nyáron, sőt ősszel is gyakran ékesítheti horgunkat. A télvégi, tavasz eleji bodorkázás azonban más. Annak ...

Jeges menet â- még egyszer, utoljára
Megjelent: 2008. March 17. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Immár február végén jártunk, és bármilyen meglepõ, a környékbeli állóvizeken még vastag jég feszített… Jégpáncél ide, tél oda, nem tudtam tétlenül ülni – csak egy kicsit nem figyeltem és máris azon kaptam magam, hogy egy közeli tó felé tartok csalihalfogási szándékkal. Ha elmegy a ...

Jéghideg folyók balinjai
Megjelent: 2008. March 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A téli pergetés leghálásabb halfaja minden bizonnyal a balin. Nagyobb folyóinkon egész télen aktívan keresi a táplálékot, így fogására is jó esély mutatkozik. Mivel állománya igen jelentős mind a Dunán, mind a Tiszán, azt sem túlzás állítani, hogy a leggyakrabban horogra kerülő ragadozónk.A fémházas, ...

Jégveszte után - második rész
Megjelent: 2008. March 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Reggel még alig voltunk néhányam, most meg alig van hely, ahova nincs horgász beállva… Gyorsan szállnak a hírek, hogy újra, ha rövid ideig is de él a víz és mindenhol fogják a szebbnél szebb halakat. Van ki a paducokkal szórakozik, van ki a domolykókat fogdossa és van ki beéri a keszegnépséggel is. A lényeg, hogy mindenki fogja a halat… ...

Jégveszte után-első rész
Megjelent: 2008. March 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Tudom a télnek még koránt sincs vége, hisz még csak az év második havát tapossuk. Azonban az bizonyos, hogy a természet bármikor tud furcsa dolgokat mûvelni. Egy hirtelen keletrõl érkezõ melegfront képes felborítani az ilyenkor megszokott állapotot. A jég olvadni kezd, a folyó kissé megduzzad, majd mikor kopni látszódnak a ...

A nagy visszatérés
Megjelent: 2008. March 06. | Forrás: Gptthard Ferenc | Írások

Nehéz telünk van. Az elmúlt két hét horgászkirándulásai nem voltak túl szerencsések… Több környékbeli tavat is végigpróbáltam, de a csukáknak még nyomát sem láttam. Így hát megelégelvén a sorozatos kudarcot, úgy döntöttem, hogy ezúttal kis folyócskámhoz térek vissza, hátha ...

Jéghideg folyók balinjai
Megjelent: 2008. March 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Fagyos vakszerencse
Megjelent: 2008. February 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ez a nap is úgy kezdõdött mint a többi. Párom mellett ébredtem nyolc órakor. Kitámolyogtam a konyhába, feltettem fõni a kávét. Miután lejött, bevittem Krisztinek. Elkortyolgattuk, közben beszélgettünk. Kicsit késõbb, csak úgy megszokásból ránéztem a telefonra, ami le volt némítva. Három nem fogadott ...

Feederezés télen
Megjelent: 2008. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ne csapjon be senkit egy-két tavaszias nap, nézzünk a naptárra, hallgassuk meg a vízállásjelentéskor a vízhőfokokat és rájövünk, bizony még legalább egy hónapig tél lesz. Ennek megfelelően a vermelőhelyeken /lásd előző téli horgászatok/ van a legnagyobb esélyünk a halfogásra. A feederezés télen, mikor a halak ...

Mennyit bír a wobbler?
Megjelent: 2008. February 20. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A felszerelések többségén feltüntetik a teherbírásra vonatkozó értéket – ez alól ma még kivételt képeznek a különböző műcsalik, többek között a wobblerek is. Pedig ezzel a kérdéssel gyakran szembekerül a horgász, pláne ha nagyvadakra pályázik – kiegyenesedik a horog, kiszakadt a wobbler drótja, vagy ...

Halak a jég alól
Megjelent: 2008. February 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nehéz megmondani kinek van igaza: annak, aki a téli hónapokban sarokba állított felszereléssel, várja a hóolvadást, a tavasz érkeztét, hogy, majd késõ ősszel egy újabb szezont tudhasson a háta mögött, vagy annak, aki kicseréli pergető vagy finomszerelékes felszerelését rövidebb pálcákra és a téli hónapokban is ...

Csukapofák
Megjelent: 2008. February 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A képlet egyszerû volt, elméletben: csukát akartam fogni az új botokkal, csukát „de nem mindegy mekkorát”, méretest, ami méltó ellenfele lehet egy 80 cm-es nagyon finom megmunkálású, de ugyanakkor gerinces pálcának, mely az Energoteam nevéhez fûzõdik és Ice Pike névre hallgat…. Amikor elvállaltam a magam elé ...

Ryobi Applause
Megjelent: 2008. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ritkán találkozni ilyen masszív kis géppel… Taps és vissza taps – ez jut hirtelen eszembe, bár megfogadtam, hogy nem megyek bele ilyen közhelyekbe. De tényleg az van, hogy amilyen bizalommal vettem kézbe a 2000-es Applause orsót, éppen olyan hálásan dolgozott az elmúlt évben. Tökéletes választás volt! Nem voltak nagy elvárásaim, mégis ...

Téli horgászat jégről
Megjelent: 2008. February 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A téli horgászatot nálunk kevesen gyakorolják, de az utóbbi időben azt vettem észre, hogy ahol ilyenkor is lehet halat fogni, ott aránylag nagy tömegben jelennek meg a szenvedélyesebb horgászok. A dermedt téli táj különleges varázserejeA téli horgászattól való ódzkodás talán a tipikusan magyar pontycentrikussággal is ...

Gumival néha jobb
Megjelent: 2008. February 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Évek óta kacérkodok a pergetéssel, de igazán sose merültem bele. Talán ez betudható annak, hogy tavasztól őszig a Dunán, és egyéb helyeken a keszegeket, pontyokat, amurokat hajkurászom rakós és matchbotjaimmal. Aztán amint beköszönt a tél, csak bambulok ki a fejemből nagyokat sóhajtozva. Számolom a napokat, lesem a naptárat, mennyit kell ...

Lékhorgászat EnergoTeam halradarral
Megjelent: 2008. February 05. | Forrás: ZéBé | Írások

Megvallom férfiasan, nem szoktam halradar segítségét igénybe venni semmilyen horgászatnál, aminek prózai oka van. Műszakilag meglehetősen alulképzett vagyok, az én életemben már az is családi ünneplésre ad okot, ha egy szöget tisztességgel beverek a falba.Fúrjuk a léketValahogy soha nem volt türelmem ennek a nem túl bonyolult szerkezetnek a ...

Télen is lehet
Megjelent: 2008. January 31. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A téli időszak a legtöbb horgász rémálma... Befagynak a vizek, a halak zöme elvermel, és életfunkcióik lelassulnak. Mit tehet ilyenkor egy megszállott horgász? Kimegy a jégre dacolva a mínuszokkal és vág néhány léket, majd beveti horgait abban a reményben, hogy talán az összes hal nem bújt mélyen az iszapba és akad köztük ...

Megvan az első
Megjelent: 2008. January 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokat nem is húztam az időt, alig köszöntöttük pezsgővel az újévet, én már a másnap reggeli induláson törtem a fejem… A kérdés csak az volt, hogy hová menjek? A jéggel borított holtágat válasszam, a közeli víztározóra menjek lékelni, vagy a Maros nyílt szakaszát célozzam meg, melyet van már vagy 4 napja, ...

Egy év teszthorgászat
Megjelent: 2008. January 28. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Év vége, év eleje… Mindenütt visszatekintenek, összegeznek, értékelnek. Így hát számomra is roppant kézenfekvõ, hogy átfésüljem az elmúlt év teszthorgász-tapasztalatait. Valószínűleg nem fogok eget rengető tanulságokat levonni, de nem is ez a célom. Csupán rendbe szedném, helyükre tenném az emlékeket. Ja, ...

Test the Bass, avagy - Jégre fel!
Megjelent: 2008. January 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Tesztek

Eljött az év vége, és az ünnepek leple alatt át is léptünk egy vadiúj évbe. Közben végig arra gondoltam, hogy elég hideg van már ahhoz, hogy végre megpróbálkozhassak a léki pecázással… Ünnepek ide, mínuszok oda, én ilyenkor sem bírok meglenni horgászat nélkül.Igazi téli reggelre ébredtem: ...

Legyes portyák Erdélyben â- 2. rész
Megjelent: 2008. January 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Hiába vannak a nyugati-Kárpátok csábítóan közel a magyar határhoz, az Erdélybe induló legyesek többsége mégis egy nagyobb lélegzetvétellel, egészen a Székelyföldig utazik – valószínűleg nem csak a jobb horgászlehetőségek miatt, hanem a magyar ajkú többség, meg a számtalan más látnivaló miatt ...

Legyes portyák Erdélyben - 1. rész
Megjelent: 2008. January 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A tél mindenképp egy nehéz idõszak a hazai legyezõhorgászok számára, akik amúgy sincsenek túlságosan elkényeztetve… Mert ugye, a határok változásával Magyarország elvesztette a hegyi vizeinek nagy részét, ez pedig a legyezõhorgász mozgalmat is csírájában elfojtotta – legalábbis így gondoltuk egy ideig. ...

Sandrával a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. January 22. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergetés, az aktív horgászat híveinek száma dinamikusan növekszik az utóbbi években, s ezen belül egyre többen szeretnének gumihallal, twisterrel is sikerélményeket szerezni. Az elindulás, az elsõ gumicsalis süllõk elejtése nem könnyû feladat, de a Sandra twisterekre minden esetben feltétlenül számíthatunk. Minden elfogultság ...