Keresett kifejezés: MEGA 355 találat

Variációk csukára
Megjelent: 2010. January 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság már nagyon meg kell becsülni azokat a vizeket, ahol szép csukák élnek, nincs lerabolva, nem kell az országhatárt átlépni, és nincs tumultus sem, nem zavarják egymást a horgászok. Pont egy ilyen vízre kísértük el Kovács Adriánt a Salmo Team Hungary „egyik felét”. A multis összeállítás egy ...

Nagy csali, nagy csuka
Megjelent: 2010. January 13. | Forrás: Murányi János | Írások

A címből valószínűleg nem derül ki, hogy valójában a multis jerk-horgászatban tett kirándulásaimról fogok beszámolni, de a jerkelés, illetve méretes jerk-wobblerek ma már végérvényesen a kapitális csukák műcsalis horgászatával fonódnak egybe. Erre gondolok! Amikor román legyes- és pergető-bajnok ...

Egy kis téli peca
Megjelent: 2010. January 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Amikor megjönnek az első fagyok, el kezd szállingózni a hó, a horgászok nagyobbik része begubózik, félreteszi botjait. A sikeres horgászat lehetőségei valóban megritkulnak ilyenkor, részint a halak étvágytalansága, részint eltűnésük miatt. Télen kevesebbet, de minőségit etessünk, különben a nem nagy ...

Párducmintás ragadozó
Megjelent: 2009. December 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Vannak még csodák, és néha a titkolt álmok is valóra válnak, bármennyire hihetetlenek, akárhogy el vannak rugaszkodva a valóságtól. Pergető horgászként régi dédelgetett álmom, hogy egyszer egy olyan vízen horgásszam, ahol az egy-két kilós pisztrángok számítanak átlagméretnek. Sokáig úgy tűnt, hogy ...

Ami egy őszi márnázáshoz kell
Megjelent: 2009. December 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idei esztendő kegyes hozzánk ezen az őszön, a Duna vízállása viszonylag stabil, és a víz hőfoka, hála a kedvező időjárásnak, nem nagyon akar 7-8 fok alá csökkenni. Ezek a körülmények igazán kedveznek a márna horgászatához. Folyóvízi sajtos etetőanyagra alapozva, Carp Expert kajákkal dúsítva ...

Feledhetetlen találkozás
Megjelent: 2009. November 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mióta beköszöntöttek az éjszakai mínuszok és megjelentek az első sárga falevelek a víz felszínén, egyre kevesebb ragadozó nehezedik pergetőpálcám testére, pedig a köztudatban az áll, hogy az igazi pergetőszezon csak az ősz beálltával kezdődik… Lassan felfele haladva a folyón… Ez így igaz és nem is akarok ellene ...

Különös hangulatban
Megjelent: 2009. November 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Különös hangulata volt az elmúlt hétvégi horgászatnak! Különös, hisz a halakat nem hagyományos módon partról vagy csónakból próbáltuk becserkészni, hanem vízbe gázolva a sekély vizet, partszéli nádasokat vallattuk. Nagy izgalommal vártam az aznapi horgászatot, hisz egy új pergetőbotot is készültem ...

Önfeledt szórakozás
Megjelent: 2009. November 11. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A balin horgászata az egyik legsportosabb, legmunkásabb és talán a legszórakoztatóbb horgászat is egyben. Ennek ellenére igencsak megosztja a horgászok táborát ez a folyton izgő-mozgó, habzsoló halfajta. Sokan méltánytalanul lenézik, mivel horgászatát nem tartják sokra, és gasztronómiailag sem nyújt különösebb ...

Csukazértis!
Megjelent: 2009. November 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A csukahorgászat legszebb módja a műcsalival történő csukázás. Nem állítom, hogy a késő őszi úszós csukázásoknak nincs varázsa, de még a bukdácsoló úszó látványa sem tudja azt az érzést kárpótolni, mikor a csalink által keltett rezgések egy éles koppanással megszűnnek, és a ...

Picker Blade-el az éjszakában
Megjelent: 2009. October 14. | Forrás: EnergoIeam | Írások

Az ET Picker Blade kipróbálása után már bátran írhatunk tesztről, hisz mintegy másfél hónapnyi horgászat alapot szolgáltat erre. A 3 méteres finom pálca mostanra sokmindent megmutatott, ideje közzé tenni a tapasztalatokat. Készen a horgászatra a pesti naplementben Naplement előtt másfél órával ...

A Duna-Tisza csatornán
Megjelent: 2009. September 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Hetek óta rendkívül magas, zavaros volt a Nagy-Duna, de sáros víz folyt a Ráckevei-ágon is, törtem a fejem hova is menjek horgászni. Mivel átellenben a lakhelyemmel szemben kezdődik, eszembe se jutott a Duna-Tisza-csatorna. A hangulatos Duna-Tisza-csatornán gyakori látvány, hogy a vízre lógó nádleveleket az amúrok, mint itt is, ...

Az utolsó felvonás
Megjelent: 2009. September 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Hazánkban szeptember közepén zárul a hegyi vizeken történő horgászat, ezért még egyszer, utoljára meglátogattam kedvenc pisztrángos patakocskámat, hisz hosszú időnek kell eltelnie, mire újra láthatjuk egymást. Reménykedtem, hogy még utoljára megörvendeztet egy pettyes halacskával, és néhány kellemes órát ...

Az elárasztott falu harcsái
Megjelent: 2009. September 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legutóbb azzal búcsúztam, hogy még visszatérek a bözödi víztározó harcsáival. Sajnos ez kissé tovább tartott, mint reméltem. Egy sajnálatos ballépésnek köszönhetően hosszabb időre kényszerpihenőre kényszerültem. Iszonyatos, hogy milyen gyötrelmeket képes okozni egy pár centis fadarab az ember talpában, pláne ha csak ...

Szilikonok, meg egyéb műanyagok...
Megjelent: 2009. September 14. | Forrás: Murányi János | Írások

A műcsalis horgászat legnépszerűbb műfaját, a pergetést úgy lehet igazán felszabadultan művelni, ha adott hozzá a halban bővelkedő terep – mint például a Duna-delta legelső ága, a Chilia. Olyan vadregényes víz ez, amely számtalan műcsalis kísérletre kínál páratlan lehetőséget.Amikor először elvetődtem a mai napig érintetlen ...

Pénzes pérek
Megjelent: 2009. September 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt néhány napban több, környékbeli patak partján megfordultam, ahol találkoztam jóval és rosszal egyaránt. Volt, hogy elégedetten tértem haza, pedig egyetlen halat sem sikerült fognom, viszont láttam, hogy a patak kristálytiszta vize háborítatlanul szeli a kanyarokat, nyomát sem látva annak, hogy valaki háborgatta volna a közelmúltban ...

Excalibur Spin teszt
Megjelent: 2009. September 02. | Forrás: Murányi János | Tesztek

Azt hittem időbe fog telni, amíg megszokom, de már az első horgászaton régi társként dolgozott a kezemben. Tökéletes súlyelosztás, szép kötések, extravagáns nyéltag – az Excalibur Spin pontosan az a bot, amelyet minden pergetőhorgász örömmel vesz kézbe.Az Excalibur Spin sok tekintetben jelent új vonalat az Energo Team botjai között. A meglepően ...

Somogyország kincse
Megjelent: 2009. July 15. | Forrás: Jancsek János | Írások

Üdvözletem a kedves olvasóknak! Egyszerű ember lévén nekem is sokat kell dolgoznom a mindennapi betevőért, de egy nap kis családommal és barátommal arra gondoltunk, hogy pihenésképp pecázunk egyet! Szép kis tó a dombok között A Szántódi révtől 25 Km-re található Andocs, és tőle 1 Km-re a Sziget ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Harcsalesen a Dunán
Megjelent: 2009. June 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hosszú ideje tartó magas vízállás kicsit keresztbehúzta harcsapergetéssel kapcsolatos összes elképzelésemet. A táplálékhalak és velük együtt a harcsák, a fűzfabokrokba vertek tanyát, vagy a mély kotrásokban múlatták az időt. A fűzfás reménytelen vállalkozásnak tűnt. Egészen mélyről, a ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Szerencse dolga
Megjelent: 2009. May 22. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pontyozásra vetemedtem. Pergetés közben gyönyörű potykákat láttam ugrani, és mikor már a harmadik átpergetett nap után harminc centinél nagyobb csukát csak fotón láttam, úgy döntöttem, hogy rápróbálok kicsit az ugrándozó pikkelyesekre. A bajszik hajkurászásában csatlakozott hozzám Szilárd barátom, ő is ...

Süllőfogás fűzfavirágzás idején
Megjelent: 2009. May 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legszebb évszakunk a tavasz. Az éledő természet ontja magából a színeket és a bódító illatokat. Horgászati szempontból viszont a nélkülözés időszaka kezdődik. A tilalmi idők a halak ívása vagy ívásra készülése nagyon beszűkítik lehetőségeinket. Télen gumihalazásnál jól ...

Ember tervez...
Megjelent: 2009. May 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Bármennyire is akarjuk, nem mindig történnek úgy a dolgok, ahogy azt szeretnénk. Vannak dolgok, amiket előre megtervezünk és vannak tényezők, körülmények, melyek keresztbe tesznek ezeknek. Ilyen az időjárás, melyet akarattal irányítani nem lehet. Vegyük mindjárt az áprilist. Szinte egész hónapban nyárias időnek örvendhettünk, aztán a ...

Tavaszi játék
Megjelent: 2009. May 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az április nem csak bolondos, hanem a horgászok részére bizonyos mértékig kiszámíthatatlan és böjtölős időszak is. A tavaszi áradások, tilalmak és a változékony időjárás korlátozzák a halfogási lehetőségeket. Legtöbbször marad a frissen betelepített ponty vagy a minden vízben jól fogható ...