Keresett kifejezés: TOKKAL 120 találat

Kipróbáltuk: ET Carp Blade 3,60
Megjelent: 2010. November 11. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Október talán az egyik legjobb pontyos hónap, amikor a halak már nem csak éjszaka, de nappal is folyamatosan kapásra bírhatók. A hideg téli hónapok előtt még nagyon intenzíven táplálkoznak, hogy minél több tartalékot halmozzanak fel a szűkösebb időszakra. A bot legfontosabb adatai olvashatók a ruhán A Blade botsorozat az Energo Team ...

A bolognai bot kiválasztása
Megjelent: 2010. September 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ősz a nagy folyóinkon számtalan lehetőséget kínál. Keszegféléink még igencsak étvágyuknál vannak, s ha mélyebb vizekben szeretnénk úszós felszereléssel megfogni őket, szükségünk lesz egy bolognai botra. Ennek kiválasztásáról és felszereléséről lesz szó a továbbiakban. Az ET Blade ...

Tisza-tavi Horgász Kupa második forduló, Kisköre
Megjelent: 2010. September 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idén hagyományteremtő szándékkal kiírt, négyfordulós Tisza-tavi Horgász Kupa második versenyére került sor 2010. augusztus 28-án, Kiskörén - az Energofish támogatásával. A legendás versenypályán, ahol sorozatos versenycsúcsok születtek a hivatalos magyar bajnokságokon, ezúttal folyóvízi keszegezésből kellett ...

Spiccbottal röviden - ET POWER POLE 400 vs ET RUBIN POLE 300
Megjelent: 2010. September 06. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A spiccbotos horgászatot mindig is jó mókának tartottam! Ha ezt a módszert választom, elsősorban a hosszabb 7-8 m-es pálcákat helyezem előtérbe, hisz ez az a hossz, mellyel az általam horgászott vizeken eltudom érni a testesebb halakat. Ennél rövidebb pálcákat csak nagyon ritkán használok! E ritka alkalmak egyike volt az elmúlt hétvégi ...

Gyereknapi horgászverseny
Megjelent: 2010. July 09. | Forrás: Bokor Károly | Írások

A tavalyi esztendőben kaptuk az ötletet, hogy a gyermeknapon a legfiatalabb korosztályt, a még nem horgászó gyermekeket is próbáljuk a vízpartra csábítani. Nem titkolt célunk egy horgászverseny rendezésével az volt, hogy igyekezzünk a horgászatot megismertetni, megszerettetni a gyermekekkel. A támogatóink jóvoltából csak Baranya megyében, ezer ...

Tíz nap a Pó-deltában - harmadik rész
Megjelent: 2010. July 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkezve túránk utolsó 3 napjához, hátunk mögött hagytuk a csatornákat, és olyan dologgal próbálkoztunk, mely még teljesen új volt számunkra. Mindannyian már több éve pergetünk, de a harcsapergetéssel még egyikünk sem próbálkozott. Idáig elsősorban a csukák, a domolykók, a balinok és a hegyi vizekben ...

Csak röviden
Megjelent: 2010. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok horgász elítéli a rövid horgászbotokat még azelőtt, hogy tenne egy próbát velük. Évekkel ezelőtt én is ódzkodva tekintettem eme rövid virgácsokra, de mára szinte el sem tudom képzelni az életem nélkülük. Róla van szó Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy régen nem is lehetett a boltok polcain e kurta ...

Elsőként
Megjelent: 2010. April 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A március végén megrendezett fegyver, horgászat, és vadászat (FEHOVA) nemzetközi szakkiállításon az Energofish standján számos újdonság került bemutatásra, melyet az idelátogató horgászok nagy érdeklődéssel fogadtak. Az új bojlis, feeder, match és bolognai botok között kiállításra került egy új ...

Útmutató a legyezőbotokhoz
Megjelent: 2010. March 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A legyezőbot elsősorban dobóeszköz, és csak másodsorban fárasztó vagy csalivezető eszköz is. Tehát amikor a legyezőbotokról elmélkedünk, minduntalan kénytelenek vagyunk utalni a bot-zsinór összhang fontosságára is. Bot és zsinór – ez a két összetevő alkotja azt az „ostort", amely ördöngös praktikákra ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Excalibur FD teszt
Megjelent: 2010. January 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ha egy orsót pergetésre szánunk, jelentősen magasabb követelményekkel kell szembenéznünk, mert ez a módszer szinte teljesen az orsóra alapoz: a horgászat teljes időtartama alatt tekergetjük a masinát, nemegyszer plusz súllyal is megterhelve. Az Excalibur FD pergető orsót tehát különösen szigorú vizsgálatnak vetettem alá. Az Excalibur egy ...

Beszélgetés egy győztessel
Megjelent: 2009. September 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Horgászok szemszögéből - III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPATúlvagyunk a III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPÁN, melyet én, mint a verseny főszervezője a korábbi években megrendezett versenyekhez hasonlóan egy sikeres rendezvényként könyvelhettem el. Köszönhető ez elsősorban az ENERGOFISH KFT.-nek , mely a tavalyi ...

Új műsor a csatornákon
Megjelent: 2009. September 16. | Forrás: Murányi János | Írások

Vannak még ismeretlen vizek! Az utóbbi időben egyre jobban izgatnak a Duna-delta dzsungelében rejtőző csatornák. Olyan elzárt vizek ezek, amelyekre ritkán téved ember, horgász pedig szinte soha. Legutóbbi delta-projektem egyik szerves része volt tehát eme titokzatos vizek feltérképezése.Előbb megpróbáltam gyalog bejárni a Delta egyik-másik ...

A jó bot kis helyen is elfér
Megjelent: 2009. July 29. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Alapvető dilemma bot vásárlásnál, hogy teleszkóposat, vagy rakós rendszerűt vegyünk. a teleszkópos mellett szól a kis szállítási hossz, viszont ellene, hogy a sok illesztés miatt lényegesen kényesebb a koszra. A rakós rendszer előnye a nagyobb szilárdság, tartósság, de a szállítás problémás lehet, főleg egy hosszabb ...

Jó match volt...
Megjelent: 2009. June 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nemrég arról kaptunk hírt, hogy egy tiszai holtágban egész jól lehet fogni a termetes kárászokat. Bizony nem voltak ritkák a kiló feletti darabok, így természetesen nem kellett bennünket sokáig győzködni, hogy itt is kipróbáljuk az Energo Team Competition Tele Match botját. Tavasszal a sekély részeken gyorsabban melegszik a víz ...

Tavaszi játék
Megjelent: 2009. May 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az április nem csak bolondos, hanem a horgászok részére bizonyos mértékig kiszámíthatatlan és böjtölős időszak is. A tavaszi áradások, tilalmak és a változékony időjárás korlátozzák a halfogási lehetőségeket. Legtöbbször marad a frissen betelepített ponty vagy a minden vízben jól fogható ...

Istenek fegyverzete 16. – Fehova 2009
Megjelent: 2009. March 30. | Forrás: Murányi János-Pál – Murányi Antal | Események/Kiállítások

Sosem gondoltam volna, hogy ez már a tizenhatodik alkalom, és még mindig képes megmozgatni országunk és a környező országok horgászait, vadászait. Ezévben március 19. és 22. között folyt nagyon sűrű botrázogatás és orsótekergetés a Hungexpo C pavilonjában, és ugyanilyen sűrűn néztek csőbe a vadászok a szomszédos ...

Metaroyal 5000 A Ryobi Safari
Megjelent: 2009. February 13. | Forrás: Zákonyi Botond | Tesztek

Szokták mondani, hogy a puding próbája az evés, nincs ez másképpen a tengerre szánt, a sós vizet jól tűrő orsóval sem. Első Indiai-óceánra tervezett horgásztúránk előtt nem kis dolgot jelentett a megfelelő felszerelés összeállítása. Horgásztunk már korábban is tengeren, sikerült is néhány ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Karácsonyi filmajánló
Megjelent: 2008. December 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lukácsi Béla és Kovács Adrián új DVD-je A Kovács Adrián és Lukácsi Béla nevével fémjelzett „A harcsa wobbleres horgászata" című DVD 2008. december elején került az üzletek polcaira. A Salmo Team Hungary két horgásza sok-sok éve járja a Tiszát és az olaszországi Pó ...

Szedres, bokros, tőkleveles
Megjelent: 2008. December 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az éves rutin pecák közé tartozik a szedresi horgászegyesület tavának meglátogatása. Kollégám és barátom Orsós János itt tag. Rendszeres látogatója a víznek és az elmúlt évek alatt elég jól ki is ismerte, bár az utóbbi időben kicsit hanyagolta a horgászatot. Hiába, a nők sok galádságra rá ...

Támadás - 2. rész
Megjelent: 2008. November 24. | Forrás: Murányi János | Írások

Bármennyire Salmo-centrikus a műcsalikészletem, van még néhány titkos fegyverem, ami a maga nemében felülmúlhatatlan, és jó darabig az is marad. Fémek, gumik, furfangos találmányok, elmés szerkezetek. Ugyanaz a játék! Vagyis kicsit más… Írásom első részében utaltam rá, hogy a különböző súlyú és ...

Éjszakai őrjárat - 1
Megjelent: 2008. November 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az előző Duna - Deltai kirándulásom emlékei még frissek voltak, amikor egy baráti meghívásnak eleget téve ismét a Delta felé tartottam három cimborám társaságában. Az út, ahogy az lenni szokott, hosszú volt és fárasztó, de amint magamba szívhattam az ottani vidék jellegzetes illatát, rögtön elfeledtem az utazás ...

Horgászni nem csak szeretni kell!.
Megjelent: 2008. September 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Történetem alapja bármennyire is meglepõ, a horgászat. Azon belül is a dunai peca, és annak egy speciális változata, az amurozás. Most, hogy így rendszertanilag besoroltuk ezt a tevékenységet, rátérhetünk a lényegre. Évekkel ezelõtt Besenczi István barátom mutatott egy olyan pályát, ahol rendszeresen lehetett nagy amurt fogni. Némi ...