Keresett kifejezés: TOKKAL 120 találat

Harcsapergetés Salmo Team Hungary módra I.
Megjelent: 2008. September 18. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Salmo Team Hungary, azaz Kovács Adrián és Lukácsi Béla többszörös magyar bajnok és vb harmadik párosa közismert arról, hogy a pergető horgászat a kedvenc módszere. Ezen belül is a (Salmo) wobbleres harcsapergetés az, amit a leggyakrabban űznek hazai és külföldi vizeken egyaránt. Legutóbb elkísértük harcsás teszthorgászatukra ...

Búcsú a Deltától
Megjelent: 2008. September 17. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Kicsit patetikus a cím, nem véletlenül, hiszen bármennyire sáros, áradó vízen horgásztunk egy hétig csekélyke sikerrel, azért nagyon a szívünkhöz nőtt a Delta legnagyobb és legizgalmasabb Duna ága, az északi Chilia. Gazdag a Delta madárvilága.. A 116 km hosszú folyó határfolyó Románia és Ukrajna között, ...

Hétkőznapok a Deltában - Pontyozás
Megjelent: 2008. September 08. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Amíg lefelé csorogtunk a Chilia - Dunán, arra gondoltam, hogy semmi sem úgy van, mint tíz vagy akár csak pár évvel ezelőtt. Rengeteget változott a világ errefelé. Amíg a kis komp dugig megtelve autókkal, utasokkal átaraszol a vízen, olyan forgalom halad el mellettünk, ami korábban elképzelhetetlen volt. Luxus motorosok tucatjai repesztenek a haditengerészet ...

Vízen járók titkai
Megjelent: 2008. August 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig nagy örömmel turkálok az Energofish által forgalmazott műcsalik között - nem csak a közismert kedvenceket simogathatom végig, hanem időnként izgalmas újdonságokra is bukkanok, ez pedig egy újabb horgásztörténet kezdetét jelentheti. Legutóbb például egy miniatűr popper-család hívta magára a figyelmet - elég volt egy futó ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Vissza az iskolapadba 2 - avagy továbbképzés a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. August 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az egész napos horgászat és a kikötői sörözés, na meg a halpucolás és halevés megalapozta a jó alvást. Bár gyorsan kellett sokat aludni, mivel reggel félötre újra randevút szerveztem Tibi bával. Az éjszaka elég rosszul telt, nem tudtam rendesen aludni, így az ébresztőóra megszólalása előtt már fent voltam. ...

Kicsi, zőld ls finom
Megjelent: 2008. June 18. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy a partra értem, máris láttam felbukkanni egy halat a túlsó vízszélben. Jól kezdődik! Remegve kötöttem fel az előkét, majd türelmetlenül matattam a legyek között - száraz kell ide, csakis száraz! Bár újonnan választott botom elméletileg a könnyebb nimfákat is jól kezeli, én inkább a szárazlegyes horgászatban ...

Profi Mix Kupa
Megjelent: 2008. May 29. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Romániában az Energofish szervezésében, május 23. és 25. között, megrendezésre került, az immár hagyománynak számító Profi Mix Kupa. Ezúttal Homoródszentpál adott otthont a háromnaposra tervezett rendezvénynek, amire az ország egész területéről érkeztek, amatőr és profi versenyhorgászok. Ismét itt volt a ...

Miénk itt a tét - második rész
Megjelent: 2008. May 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az edzőpálya másik felét csupa székelyek uralták. Mindenféle bohó és zabolátlan népek Csíkból, Udvarhelyről és Szentgyörgyről - három ember képviselte a székelyföldi városokat: Zsolt, Laci és Attila valószínűleg nem véletlenül telepedett egymás mellé. Már nincs sok hátra… Dalnoki ...

Mosca-bál
Megjelent: 2008. April 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Van, aki már unja a körforgókat, és van, aki még nem ismeri eléggé… Én valahol a kettő között vagyok, így hatalmas lelkesedéssel nyúltam a Mosca villantók után. Masszívak, szépek, precízek, miért is ne bízhatnék bennük? Kedvenc vizeimen, több napon keresztül szőttem a vizet eme csilingelő mütyürökkel – mint a ...

Halak a jég alól
Megjelent: 2008. February 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nehéz megmondani kinek van igaza: annak, aki a téli hónapokban sarokba állított felszereléssel, várja a hóolvadást, a tavasz érkeztét, hogy, majd késõ ősszel egy újabb szezont tudhasson a háta mögött, vagy annak, aki kicseréli pergető vagy finomszerelékes felszerelését rövidebb pálcákra és a téli hónapokban is ...

Csukapofák
Megjelent: 2008. February 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A képlet egyszerû volt, elméletben: csukát akartam fogni az új botokkal, csukát „de nem mindegy mekkorát”, méretest, ami méltó ellenfele lehet egy 80 cm-es nagyon finom megmunkálású, de ugyanakkor gerinces pálcának, mely az Energoteam nevéhez fûzõdik és Ice Pike névre hallgat…. Amikor elvállaltam a magam elé ...

Csukázzunk! - A tőbbi módszer
Megjelent: 2007. December 30. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az elõzõ részekben taglalt népszerûbb hazai csukázási módszerek mellett meg kell említeni még a fenekezés, a mártogatás, a legyezés és a sleppelés technikáit is. Ezekre a csukafogási módokra vagy a speciális helyi körülmények miatt kényszerül a horgász, vagy, mert nagyon sportszerûen akar halat fogni, esetleg ...

Csukázzunk! - Pergetés
Megjelent: 2007. December 27. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A csukára történõ pergetés nem csak sportszerû, de rendkívül izgalmas horgászati mód. Egyben a hidegebb idõben egy kellemes túrázási lehetõség is, mikor az ember az õszi természet színes pompája és fanyar illat közepette egy mûcsalis táskával az oldalán elindul valamelyik víz partján dobálva, ...

Hiteles tőrténet
Megjelent: 2007. December 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy igenis „nagy” csukát akartam fogni… Eszem ágában sincs a kicsiket hajkurászni, de ezen a szép õszi napon mégis úgy alakult, hogy mind a fiatalabb egyedek tiszteltek meg, és sugallták az a hamis képet, hogy a Marosban csak kis csukák élnek... Pedig ez nem igaz! Tudom, hogy hazudnak! A legnagyobb műcsalikkal indítottam, egyfajta szűrés ...

Őszi domolykók
Megjelent: 2007. December 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak – bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik ...

Egy kis pergetés a Maros felső szakaszán -1. rész
Megjelent: 2007. November 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Október vége. Bármerre is fordítsa fejét az ember, minden irányból hírek érkeznek a Duna-deltában történt eseményekrõl, kapitális fogásokról, a tavaly óta megváltozott körülményekrõl és új szálláslehetõségekrõl. Ez nem is csoda, hisz a horgászok nagy része éppen ott teszi ...

Pergető vb: bronzérem a Volga partján
Megjelent: 2007. November 01. | Forrás: Energo Team | Írások

Az idei pergető versenyszezon legfontosabb megmérettetése, az első csónakos, pergető világbajnokság volt Oroszországban, melyen a két párosból álló magyar válogatott is részt vett. Honlapunk a csapatban vb bronzérmes (kétszeres magyar bajnok) Kovács Adrián – Lukácsi Béla (Salmo Team) duót kérdezte a sikeres világeseményről. A ...

BANAX Koós Catfish élesben I. rész
Megjelent: 2007. October 02. | Forrás: Energo Team | Írások

A 2007-es esztendő egyik látványos „dobása" Koós Ferenc, az ismert harcsahorgász és a Banax együttműködéséből megszületett botcsalád. Ebből a 1200 g-os kuttyogtató botot vettük górcső alá. Nem csak az íróasztalon, hanem szó szerint a mélyvízben is. Amit még előjáróban nem árt tudni, hogy az 1,90 m-es, kifejezetten ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 2/2
Megjelent: 2007. September 25. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

A túlsó langókban nem volt hal, vagy volt, de nem evett, így lejjebb sétáltam. Itt, ha lehet, még ideálisabb pálya fogadott.Sóderes kanyar a szlovák part felé vetõdõ vízzel, felette fa-akadó, alatta mélymeder, töréssel, ahogy az ilyenkor lenni szokott.De ahogy az ilyenkor nem szokott lenni, kapásmentes két órát produkáltak a halak ...

Viharos hétkőznapok
Megjelent: 2007. September 21. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Még nem is olyan régen - utolsó írásomban -, a nagy hõségre, az extrém nyári kánikulára panaszkodtam. Alig telt el két hét és minden a feje tetejére állt. A hõmérõ higanyszála hatalmasat zuhant és a nyári forróságot felváltotta a késõ õszre jellemzõ hideg. Ezt a hideget a mindenhova ...

Heves Pontyok
Megjelent: 2007. September 13. | Forrás: Zé Bé | Írások

Szeptember ötödikén, amikor az egész országban szakadt az esõ, elindultunk Jászberénybe Tóth László barátunkhoz, a helyi Silurus horgászbolt tulajdonosához, hogy elmenjünk vele botokat tesztelni egy nemrégiben megnyílt horgásztavon. Normális ember ilyen idõben ki sem mozdul otthonról, de Laciról köztudott, hogy a horgászat ...

Újabb nap a paradicsomban â- 1/2
Megjelent: 2007. August 15. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

A vadragényes nádasban található a legjobb horgászhelyElég zűrösen alakultak az elmúlt heteim. Ezer dolgot kellett megoldanom, millió helyre elutaznom. Aminek egyenes következménye, hogy a horgászat ebben az időben alulról közelítette a nullát. Egy hónap után már fizikai fájdalmat okozott a vízpart hiánya, így az első szabadnapomra ...

Delta fíling-alkonyatkor - második rész
Megjelent: 2007. July 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha egész nap hatalmas műcsalikat dobál az ember, a nap végére már egyre inkább izgatják a kis wobblerek, könnyű cuccok. Így voltam ezzel én is (Hm… tehát ember vagyok. Én pedig azt hittem eddig magamról, hogy… Várjunk csak! A félisten az félig ember is?) – mert a Delta nem csak nagy halakat rejt, hanem sok kicsit is (ez megint ...