Keresett kifejezés: spicc 314 találat

Elsők kőzőtt - 2. rész
Megjelent: 2008. April 07. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az első tavaszi horgászat mindig olyan, hogy csak tovább fokozza a felgyülemlett horgászkedvet. Enyhülést nem adhat, mert az még nem olyan… Így hát nem is vártam túl sokat tőle, meg magamtól se – idegen hely, idegen halak, idegen módszer. De ezt nem is hangsúlyoznám. Horgásztunk, igen, és ebben az időben már ez is valami… Egész télen ...

Az idei első pontyok
Megjelent: 2008. March 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a Ráckevei Duna-ág mellékvizeirõl a március eleji felmelegedések idején. Megmozdult a keszeg, a compó - bár teljes tilalom van rá -, sõt, megjelentek az õszi telepítés elsõ pontyai is. A halak a vermelõhelyekrõl a gyorsabban melegedõ hókonyok, holtágak vizeibe húzódtak és elkezdtek ...

Ha tavaszodik, itt a bodorka
Megjelent: 2008. March 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a zöldes hátú, búzaszemszínű, alul narancsos uszonyú, leggyakrabban félkilóig megnövő keszegféle jelzi nekem a tavaszt. Tudom, hogy evvel a megállapítással kicsit becsapom magam, mert sok vermelő helyen télen is lehet fogni, de nyáron, sőt ősszel is gyakran ékesítheti horgunkat. A télvégi, tavasz eleji bodorkázás azonban más. Annak ...

Rakós botok tavaszi felkészítése
Megjelent: 2008. March 19. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Lassan vége a télnek. Egyre közelebb kerülünk a jó idõjáráshoz, a vele együtt járó felmelegedéshez, és ami a legfontosabb, a halfogás esélyei a hõmérõ higanyszálának emelkedésével egyenes arányban nõnek. Ideje hát leporolni õsz óta árválkodó botjainkat és harcra kész ...

Jeges menet â- még egyszer, utoljára
Megjelent: 2008. March 17. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Immár február végén jártunk, és bármilyen meglepõ, a környékbeli állóvizeken még vastag jég feszített… Jégpáncél ide, tél oda, nem tudtam tétlenül ülni – csak egy kicsit nem figyeltem és máris azon kaptam magam, hogy egy közeli tó felé tartok csalihalfogási szándékkal. Ha elmegy a ...

Jéghideg folyók balinjai
Megjelent: 2008. March 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A téli pergetés leghálásabb halfaja minden bizonnyal a balin. Nagyobb folyóinkon egész télen aktívan keresi a táplálékot, így fogására is jó esély mutatkozik. Mivel állománya igen jelentős mind a Dunán, mind a Tiszán, azt sem túlzás állítani, hogy a leggyakrabban horogra kerülő ragadozónk.A fémházas, ...

Jégveszte után - második rész
Megjelent: 2008. March 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Reggel még alig voltunk néhányam, most meg alig van hely, ahova nincs horgász beállva… Gyorsan szállnak a hírek, hogy újra, ha rövid ideig is de él a víz és mindenhol fogják a szebbnél szebb halakat. Van ki a paducokkal szórakozik, van ki a domolykókat fogdossa és van ki beéri a keszegnépséggel is. A lényeg, hogy mindenki fogja a halat… ...

Jéghideg folyók balinjai
Megjelent: 2008. March 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Fagyos vakszerencse
Megjelent: 2008. February 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ez a nap is úgy kezdõdött mint a többi. Párom mellett ébredtem nyolc órakor. Kitámolyogtam a konyhába, feltettem fõni a kávét. Miután lejött, bevittem Krisztinek. Elkortyolgattuk, közben beszélgettünk. Kicsit késõbb, csak úgy megszokásból ránéztem a telefonra, ami le volt némítva. Három nem fogadott ...

Feederezés télen
Megjelent: 2008. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ne csapjon be senkit egy-két tavaszias nap, nézzünk a naptárra, hallgassuk meg a vízállásjelentéskor a vízhőfokokat és rájövünk, bizony még legalább egy hónapig tél lesz. Ennek megfelelően a vermelőhelyeken /lásd előző téli horgászatok/ van a legnagyobb esélyünk a halfogásra. A feederezés télen, mikor a halak ...

Téli horgászat jégről
Megjelent: 2008. February 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A téli horgászatot nálunk kevesen gyakorolják, de az utóbbi időben azt vettem észre, hogy ahol ilyenkor is lehet halat fogni, ott aránylag nagy tömegben jelennek meg a szenvedélyesebb horgászok. A dermedt téli táj különleges varázserejeA téli horgászattól való ódzkodás talán a tipikusan magyar pontycentrikussággal is ...

Gumival néha jobb
Megjelent: 2008. February 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Évek óta kacérkodok a pergetéssel, de igazán sose merültem bele. Talán ez betudható annak, hogy tavasztól őszig a Dunán, és egyéb helyeken a keszegeket, pontyokat, amurokat hajkurászom rakós és matchbotjaimmal. Aztán amint beköszönt a tél, csak bambulok ki a fejemből nagyokat sóhajtozva. Számolom a napokat, lesem a naptárat, mennyit kell ...

Lékhorgászat EnergoTeam halradarral
Megjelent: 2008. February 05. | Forrás: ZéBé | Írások

Megvallom férfiasan, nem szoktam halradar segítségét igénybe venni semmilyen horgászatnál, aminek prózai oka van. Műszakilag meglehetősen alulképzett vagyok, az én életemben már az is családi ünneplésre ad okot, ha egy szöget tisztességgel beverek a falba.Fúrjuk a léketValahogy soha nem volt türelmem ennek a nem túl bonyolult szerkezetnek a ...

Sandrával a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. January 22. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergetés, az aktív horgászat híveinek száma dinamikusan növekszik az utóbbi években, s ezen belül egyre többen szeretnének gumihallal, twisterrel is sikerélményeket szerezni. Az elindulás, az elsõ gumicsalis süllõk elejtése nem könnyû feladat, de a Sandra twisterekre minden esetben feltétlenül számíthatunk. Minden elfogultság ...

Csukázzunk! - Úszózás
Megjelent: 2007. December 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az év elsõ és utolsó hónapjaiban, ha nincs valami különlegesen jó, esetleg melegvizes helyünk, akkor legcélszerûbb csukázással próbálkozni, hiszen ez a halfaj egész télen táplálkozik. A csuka, jellemzõen az álló-, illetve nagyon lassú vizeket kedveli. Másik szokása, ami több ragadozóhal fajnál is ...

Őszi domolykók
Megjelent: 2007. December 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak – bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik ...

Süllőzés ólomfejes műcsalkkal
Megjelent: 2007. December 03. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Amikor a süllõk a fenékhez, tartásokhoz, mély vizek köveihez lapulva lesnek áldozataikra, vagy gödrökben, erősen kavargó vizű nagyobb mélységekben bújnak meg, szilikongumiból készült halimitációkkal igyekszünk őket becsapni. A csábítás lényege itt is a vibráció, melyet a twiszternél az elvékonyuló farok ...

Gőrdülékeny halfogás
Megjelent: 2007. November 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Elõfordul, hogy nincs is igazán kedvem a horgászathoz. (Ritkán, de van ilyen.) Csak azért megyek le a vízpartra, hogy kiszellõztessem a fejem, vagy csak egyszerûen ne legyek otthon. Ilyenkor, ha viszek magammal cuccot, mindig a lehetõ legkevesebbet és a lehetõ legegyszerûbb módszert favorizálom.Csónakból görgetveA napokban is így tettem. Sütött a nap, ...

Tisza-tavas tőredékek 4. - Alkonypercek
Megjelent: 2007. November 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Minden jó, ha… ha jó a vége. Na, de ha nem jó? Arra is van valami okos közmondás? Vagy ha csak éppen jó? Esetleg kicsit jó, kicsit rossz, mert üröm van az örömben, meg ilyenek…(?)Reggel, korán, már hasítottunk a Borzanat felé. Ez azt jelentette, hogy a nyolcas csatornán ki, majd az élõrõl a hatos öblítõn be, errõl ...

Húzós dévérek
Megjelent: 2007. November 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Már az idejét se tudom szinte mikor kezdtem horgászni a Dunán, de az tisztán él bennem, hogy a kezdetetektõl szerettem volna nagy dévéreket fogni. Emlékszem, hogy reggelente hatalmas keszegek forogtak a víztetõn. Számomra elérhetetlen távolságban, partról meghorgászhatatlan helyeken. Nagy ritkán véletlen belefutottunk egy-egy nagyobb ...

Hőlgypárbaj
Megjelent: 2007. October 26. | Forrás: ZéBé | Írások

Az Energofish Kft. együttmûködési szerzõdést kötött az Aranyponty Zrt.-vel, aminek egyik eredménye, az hogy az EnergoTeam horgászai Budapest közeli teszt-tóval lettek gazdagabbak. A háromhektáros szép fekvésû tó Gödöllõ közelében található, ahol a közeljövõben az Aranyponty Zrt. horgászati lehetõséget ...

Októberi pontyok a Dunán
Megjelent: 2007. October 17. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sok idõ elteltével jutottam le újra a folyóhoz. Megkésve, de nem késõn, hiszen hiába kopogtatott az ajtón a november: a pontyok így is megvártak a ruganynál. Október vége van. Meglehetõsen hideg, csípõs az idõ. Az ártéri fák már lehullajtották ruhájukat, és csupaszon hajladoznak a késõ õszi ...

Horgászverseny
Megjelent: 2007. October 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Na csak olyan házi. Eljött a többhetes általános tilalom ideje, amikor még a gilisztákat sem szabad úszni tanítani a Ráckevei Duna-ágon, ezért Totya barátommal elhatároztuk, hogy szezonvégi pontyfogó versenyt tartunk az utolsó napon. Itt a szigetszentmiklósi Kis-Duna szakaszon a szûk meder miatt, ha engedik a vizet, bizony elég erõs az ...

Éjszakai pergetés a Chilia-ágon
Megjelent: 2007. October 05. | Forrás: ZéBé | Tesztek

Ahogy megyünk bele az õszbe, rövidülnek a nappalok, reggelenként párafátyol takarja a folyót, estefelé elõkerülnek a melegebb kabátok. A nap többi részéhez viszonyítva az esti órák a legfogósabbak. Errõl esik most röviden szó.A vizreérkezés pillanatában kapta elAz esti szürkület és a sötétedés ...