Keresett kifejezés: DOBOZ 215 találat

Tavaszi napsugarak
Megjelent: 2009. March 25. | Forrás: Gotthád Ferenc | Írások

Végre elérkezett az a pillanat, amit már az ősz óta várok. Elolvadt minden jég a környező vizekről, mehetek pergetni. Első számú célpontjaim a süllők voltak, de ha esetleg csuka veszi el a gumihalat, azért sem fogok haragudni. Mielőtt bárki betörné a fejemet, hogy ívási időszak a csukának, meg miegymás, gyorsan leszögezem, hogy ahová igyekeztem ott ...

Halhatatlan wobblerek
Megjelent: 2009. March 23. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

A sikeres műcsalik feltérképezése érdekes játék, de ugyanakkor hosszú és fáradságos munka is – felfogás kérdése. Tény, hogy minden horgász örömmel veszi a titkos tippeket, amellyel sok időt és pénzt takarít meg. Nos, arra gondoltam, hogy az előző írásaimban, ha már úgyis igyekeztem ellátni minden hasznos ...

Gumicsodák bűvöletében
Megjelent: 2009. March 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha csak nehezen is, de végül elolvadt a jég néhány nagyobb tóról, és ezzel lehetőséget kaptam, hogy egy másik igen kedves szenvedélyemnek hódoljak, a gumihalas süllőzésnek. Nagyon vártam ezt a pillanatot, hisz néhány új gumi is lapult a dobozomban, bevetésre készen. Noha jó néhány típust használok sikeresen ...

Lékből pergettem
Megjelent: 2009. January 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mivel az idei január akaratom ellenére kemény hideget hozott, a jég nem csak az állóvizeket hódította meg, hanem sikerült a folyókon is 20-25 centiméteresre híznia, biztonságos horgászati lehetőséget kínálva ezzel, a lékhorgászok szűk táborának. Ez nem is csoda, hisz a jég a tartós mínuszokból bőségesen tudott ...

Tigrismintás tapasztalatok
Megjelent: 2009. January 22. | Forrás: Murányi János | Írások

Szezonzáró horgászataim bár szerteágazó tanulságokat hoztak, valójában egy irányba futottak össze: megtanultam szeretni a nagyméretű műcsalikat, és külön oltárt emeltem a tigrismintás Salmóknak, amely előtt azóta is örömmel mutatok be áldozatot.A csukázó idők hidegebbik felében jártunk már, amikor lelkesen, ...

Banax Helicon 500NF
Megjelent: 2009. January 09. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A Banax nyeletőfékes orsója elsőre egy durva gépnek tűnt, majd a házat szétbontva, megbizonyosodhattam, hogy a kemény külső finom belsőt takar… A tervezők nem spóroltak, igyekeztek minden extrával elkényeztetni a nagyhalra vágyó horgászokat. ...

Nyárvégi Expert pontyozás
Megjelent: 2008. December 19. | Forrás: Bódi Zsolt | Írások

Kora hajnalban, zuhogó esőben érkeztem a tóhoz, megszállott vagyok, mint a legtöbb vérbeli horgász. Ilyen időben más a kutyát sem veri ki, de nekünk ott a helyünk a vízparton, ha egyszer döntöttünk, hogy megyünk.Az orsóról, botról csurgott a vízGyors esőköpenyes szerelés után az autóból lehetett csak figyelni, a kapásjelzőket, ...

Szedres, bokros, tőkleveles
Megjelent: 2008. December 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az éves rutin pecák közé tartozik a szedresi horgászegyesület tavának meglátogatása. Kollégám és barátom Orsós János itt tag. Rendszeres látogatója a víznek és az elmúlt évek alatt elég jól ki is ismerte, bár az utóbbi időben kicsit hanyagolta a horgászatot. Hiába, a nők sok galádságra rá ...

Balatoni keszegvadászat
Megjelent: 2008. November 03. | Forrás: Jancsek János | Események/Kiállítások

Ma a Balaton felett az idõjárás fantasztikusan szép, ezért a nagy nyári hajtás után, pihenésképpen egy kis keszegezésre gondoltam. Az igazság az, hogy nem rég vettem a match botot és ki is szeretném próbálni. Csendélet a köveken A felszerelésem egy Gold Match 420-as bot, egy E.T. EXCALIBUR RD 4000-es orsóból áll, az ...

Salmo Kupa 2008 - Széki-tó - Románia
Megjelent: 2008. October 31. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az Energofish szervezésében sorra kerülő Salmo Kupa minden évben jeles eseménynek számít Romániában is, nem csak a vaskos díjak, és versenyhangulat miatt, hanem verseny köré teremtett kellemes baráti légkör miatt is. Ennek jegyében szállt csónakba hatvannégy pergetőhorgász október 25-én, a Kolozsvár melletti Széki-tavon. ...

Holdfényes éjszakán, a Duna partján
Megjelent: 2008. October 28. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Szerencsés kézzel nyúltam a halakba mostanában. Akárhova mentem, bármit tettem, halat fogtam. Kezdtem úgy érezni, hogy már üres horoggal, csali nélkül is megjön a napi fogás. Ezt az érzést tovább erősítette egy esti pergetés Bánóczki Attila barátommal. Reggel már megfogtam a pontyot és a keszeget, de este újabb ...

Harcsás pillanatok 1. rész â- Megcsúfolva
Megjelent: 2008. October 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha a harcsáról van szó, számomra megszűnik létezni minden más hal. Sok-sok kellemes emlékem fűződik ehhez a halfajhoz. Az évek során megtanultam szeretni és becsülni ezt a rejtélyes életmódot folytató nagyragadozót. Ha az éj csendjében meghallom a semmivel össze nem téveszthető rablását, mindig futkosni kezd a hideg a hátamon. A ...

Önők meg én
Megjelent: 2008. October 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban a Maros vizét vallatva érdekes, eddig soha nem látott dolgoknak lehettem szemtanúja… Robbant a víz tőlem jobbra, tőlem balra, rablások hallatszottak minden irányból. Ez eddig rendben is lenne, ha csukák lettek volna a felelősek érte. De nem azok voltak, balinok, mégpedig „hatalmas balinok” kergették a víz felszínéről szedegető ...

A jól megérdemelt jutalom
Megjelent: 2008. September 29. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

István barátom amurfogása óta eltelt két nap. Egyedül jártam le az etetett helyemre, minden eredmény nélkül. Már lassan kezdtem elveszíteni a reményt, amikor végre megtört a jég. Rezzent a spicc, feszült várakozás... Ez a nap is úgy kezdõdött, mint a többi. Hajnali fél ötkor keltem, reggeliztem, aztán nyomás a ...

Wobbler vs. Blinker - 2. rész
Megjelent: 2008. September 23. | Forrás: Zőrgő Benjámin | Írások

Eleget beszéltem a wobblerekről, ideje, hogy a pergetődobozom másik felében levő műcsalikkal foglalkozzak, a blinkerekkel. Mint már említettem, ezek a kis körforgók sok meglepetést tudnak okozni, így történt ez egy különös horgászatom során is. Újból szép nyári nap ígérkezett, a víz kristálytiszta, a felszerelés ...

Vissza a kőrforgókhoz
Megjelent: 2008. September 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Visszatekintve az elmúlt esztendők pergetőhorgászataira, azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy az esetek döntő többségében a műcsalik közül a wobblerek játszották a főszerepet és úgy gondolom ezzel nem vagyok egyedül. De mi van akkor a körforgókkal? Keveset beszélünk róluk, egyszerűen, mert keveset használjuk őket. Pedig vannak horgászatok, mikor ezek a ...

Hétkőznapok a Deltában - Balinok után
Megjelent: 2008. September 12. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

A balinról tudjuk, hogy a nyílt vizek ragadozója, de kedveli a szélvizeket és a nádasok nyíltvízi oldalát is. Hangosan rabol az áramló, örvénylő vizekben, a műtárgyak környékén és ott is, ahol a legkevésbé várná az ember, például a csendes csatornákban..Egy virgonc áldozatSügerezni indultunk a Sulimanca ...

Dunai süllők nyomában â- második felvonás
Megjelent: 2008. September 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az éjszakai pergetés az egyik legizgalmasabb, legmisztikusabb és talán a legeredményesebb módszerek egyike. Emlékezetes horgászélményekkel gazdagodhatunk, ha van elég kitartásunk, hogy a szúnyogokkal és a sötétséggel megbirkózva, átpergessünk egy-egy éjszakát. Nincs is szükségünk másra, mint egy horgászbotra, egy ...

Dunai süllők nyomában â- első felvonás
Megjelent: 2008. September 10. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha lehetőségem nyílik rá, mindig szívesen keresgélem a Duna-delta süllőit, akár fenekező módszerrel, akár pergetve. Nincs is izgalmasabb annál, mikor rezdül a spicc, vagy mohón vág rá a megfelelően vezetett műcsalira egy tüskéshátú. A nap már egyre közelebb kezdett kerülni a horizonthoz, de még korán volt a wobblerezéshez, ...

Leforgatott nap
Megjelent: 2008. September 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ezt a horgásznapot egy ötlet szülte. Be akartuk indítani MADOCSAWOOD-ot! Készítsük filmet! Bár azóta már ez a projekt megbukott, hála a "megrendelőnek", de ott és akkor jót szórakoztunk, sőt hosszú távú terveket szőttünk Pásztor István barátommal. A vékony húsú Maruto horog tökéletes erre a pecára Az ...

Hosszú szünet után
Megjelent: 2008. September 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Több mint egy hete, hogy szakad az eső, éjjel-nappal, mintha dézsából öntené valaki odafentről. Bosszús állapot egy horgász számára, ha szabadságát a szoba falai közt kell töltenie, és még bosszúsabb tud lenni, ha valami újat, új horgászfelszerelést szeretne próbára tenni. Néhány új Salmo wobbler, egy ...

Idegenek az éjszakában - második rész
Megjelent: 2008. August 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Miután magamra nyomtam a szükséges mennyiségű szúnyogirtót, kiléptem az ajtón… Körülbelül egy órát tart a hatása, ezért zsebembe raktam a teljes palackot is. A kis deltai falu főutcája elnéptelenedett, a motorcsónakok hazamentek, ismét csak sneci-locsogás meg csattanó rablások sorozata hallatszott az éjszakában. Sosem tudhatom ...

Idegenek az éjszakában - első rész
Megjelent: 2008. August 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Amikor a kishalak riadtan összeállnak a móló mögötti örvényben, vadászok indulnak el a sötétben - vízben és parton egyaránt. A szárazföldiek közé tartozom magam is, bár valószínűleg olyan idegen lehetek ezen a messzi deltai tájon, mint apró műhalam a remegve összeálló snecik között. Lámpámat ...

Csukafutam
Megjelent: 2008. August 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári csukázásról mindenki langyosan nyilatkozik - van, ahol egymást ölik a csukák egy vízbe dobott műcsaliért, máshol pedig alig lehet egy-két darabot kiimádkozni a növények közül. Nem tudtam rájönni az okára, de én rendszerint az utóbbi vizekre keveredek… Persze igyekszem helyt állni. Ha ember egészen a Deltáig megy, akkor is ...