Keresett kifejezés: FONOTT 210 találat

Tisza-tavas tőredékek 1.  Becsület hal
Megjelent: 2007. November 12. | Forrás: Pásztor István | Írások

Pár napot eltöltöttünk tavaly ilyenkor a Tisza-tavon, ami tározó, de ez most mindegy is…Vannak a Tisza-tónak klasszikus helyei, ilyen, amit sokan is ismernek, (és én is), a Szartos, a Nagy-morotva, illetve a Borzanat, a Füzes-, Csapói-, Óhalászi- holtágai. És az öblítõ csatornák, plusz azok végei. Na meg a meder, az élõ pálya, ...

Futottam még
Megjelent: 2007. October 20. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek rész a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Megjelent: 2007. October 11. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek részt a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Éjszakai pergetés a Chilia-ágon
Megjelent: 2007. October 05. | Forrás: ZéBé | Tesztek

Ahogy megyünk bele az õszbe, rövidülnek a nappalok, reggelenként párafátyol takarja a folyót, estefelé elõkerülnek a melegebb kabátok. A nap többi részéhez viszonyítva az esti órák a legfogósabbak. Errõl esik most röviden szó.A vizreérkezés pillanatában kapta elAz esti szürkület és a sötétedés ...

Botpróba műhalakkal
Megjelent: 2007. October 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Tesztek

Nemrég, az egyik horgászüzletben figyeltem fel a SPIN BLADE botcsalád egyik könnyû pergetõbotjára, amely a 240 centijével és 10-30 gramm dobósúlyával megtestesítette azt, amelyre már oly régen vágytam. Hát így találtam meg a nagy Õ-t, a sors is egymásnak rendelt bennünket! Elsõ látásra megtetszett ez az igényesen ...

Nehéz idők csukái
Megjelent: 2007. September 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szeptember közepe. Közel két hete már, hogy mint egy rossz kisgyerek szobafogságra vagyok ítélve. Nem azért, mert rossz fát tettem a tûzre és a szülõk így próbálnak jó útra terelni, hanem mert az idõjárás kedvezõtlen alakulása egyszerûen nem engedett ki a szabadságot jelentõ vízpartra, hogy hódolhassak ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 1/2
Megjelent: 2007. September 24. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

Nem szoktam túl gyakran járni erre a kis folyóra, már csak a köztünk lévõ távolságok miatt sem, így külön öröm egy-egy találkozás.Ilyenkor lehet palástolni mindenféle szentimentális felhangokkal azt, ha nem fog az ember halat, de ez önbecsapás. Igenis azért megyünk, hogy fogjunk, aki pedig nem így gondolja, az hagyja otthon a botjait, ...

Apróságok - apróságoknak 2/1
Megjelent: 2007. September 06. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Sosem voltam a könnyű pergetés megszállottja, pláne hogy ez már sok ponton a legyezéssel ütközik nálam, de amióta feltöltöttem dobozomat a Salmo miniwobblereivel, ismét felfedeztem magamnak a kisragadozók világát. Így újra a vadregényes Sebes-Körös partján kötöttem ki, és apró wobblert kötöttem fel… ...

A sliderek dicsérete
Megjelent: 2007. September 04. | Forrás: ZéBé | Tesztek

Lassan két éve lesz, hogy az első Salmo slider wobblerek a kezembe kerültek. Nem az újdonságtól való idegenkedés tartott vissza gyakoribb kipróbálásuktól, hanem az a fránya mozgásuk, amivel nehéz volt megbarátkozni. Az ember hozzászokott a különféle wobblerek, legyen az úszó vagy merülő, nagyjából azonos ...

Salmo fertőzés
Megjelent: 2007. September 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Pár éve még mindenki úgy gondolta, hogy a Salmo wobblerek jó kiegészítõi lehetnek a legismertebb márkanevekbõl összeállított wobbleres kollekciónak – míg mára egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Salmo minden vízre és halfajra tud nyújtani jó néhány igazán fogós modellt, és ...

Nitro Soft Pellettel pontyra
Megjelent: 2007. August 29. | Forrás: Energo Team | Írások

Gyorstesztünkben az amerikai Eagle Claw gyártó Nitro Biscuits termékcsaládjából próbáltuk ki a kifejezetten pontyhorgászok számára létrehozott, kétféle ízesítésű soft pelletet. A sötét színű ánizsos és a bordós árnyalatú rákos horogravalókat vetettük be a pontyok ellen. Mára bizony egy ...

Finom szerelékkel kővezésről
Megjelent: 2007. August 28. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Itt van a nyár! Az idén korábban jött és sokkal forróbb, mint ahogy megszokhattuk. Szegény halaink is megszenvedik ezt a szélsõséges idõjárást. Hatványozottan igaz ez a folyóinkban élõ uszonyos barátainkra! A tavaszi áradás elmaradt és ikrával tele bolyongnak, ívóhelyet keresve. De hiába! Kapókedvük se az igazi. ...

Delta fíling - harmadik rész
Megjelent: 2007. August 01. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

„Este van, este van: kiki nyúgalomba!” – és amennyire igaz ez az emberekre, éppen annyira nem állja helyét a deltai halak esetében. Alig bukik le a nap, máris élénk pancsolás kezdődik a vízszélben, a kövek előtt, majd egy-egy távoli harcsarablás is elcsattan. Ki bírna lefeküdni ilyenkor?Könnyed alkonyati süllőzéssel ...

Delta fíling-alkonyatkor - második rész
Megjelent: 2007. July 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha egész nap hatalmas műcsalikat dobál az ember, a nap végére már egyre inkább izgatják a kis wobblerek, könnyű cuccok. Így voltam ezzel én is (Hm… tehát ember vagyok. Én pedig azt hittem eddig magamról, hogy… Várjunk csak! A félisten az félig ember is?) – mert a Delta nem csak nagy halakat rejt, hanem sok kicsit is (ez megint ...

Finomra hangolva
Megjelent: 2007. July 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ...

Kőnnyű drog 3/2
Megjelent: 2007. July 18. | Forrás: Pásztor István | Írások

A függőséget okozó horgászhelyek egyik legkeményebbje a Gyöngyös-patak kőszegi-lukácsházi vadregényes tekergője. Ahol a Salmo verhetetlen csalija, izé… verhetetlen.Az előző részből kiderülhetett, hogy alapvetően nem kell túlbonyolítani a műcsalis készletet, hiszen a Salmo Lódarazsai minden igényt kielégítenek, és ez nem a reklám helye, ...

Kicsit kékebb, kicsit sósabb, de az ővék! (2/1)
Megjelent: 2007. May 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, ilyen a Balti-tenger nyugati határának öbölrengetege, a svéd keleti part. Fjordok és szigetek, tengerszinti fenyvesek, és elvileg nagy csukák várják a horgászokat. Minket is vártak, de elkerültük egymást…Svédország csak a magyar szemnek furcsa. Rend van és tisztaság, egységes építkezési kultúra, tájtervezés, ...

Carp Snack kukorica
Megjelent: 2007. April 24. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az emberek általában idegenkednek a „mű" dolgoktól. Kivétel ez alól a horgász, aki rengeted műcsalit használ. A twisterek és gumihalak is szilikon-gumiból készülnek, és senki sem vonja kétségbe fogósságukat. A Carp Snack műkukorica ugyanebből az alapanyagból készül, és a pontyhorgászok közül már sokan találkoztak vele. ...

Gáspár - második rész
Megjelent: 2007. February 21. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

A februári pirkadat már a vízparton találta az öreget, mint ahogy már két hete szinte mindegyik. Mióta felesége bekerült a kórházba - ennek volt már vagy három hete -, a horgászattal próbálta elhessegetni rossz gondolatait. Igaz, mostanság még a horgászathoz sem volt túl nagy kedve. A csónakja sem volt a vízen, meg hiányzott neki a ...

Eszmefuttatás
Megjelent: 2006. December 21. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

A horgász, amikor nem horgászik, mesél. És mi másról is mesélne, mint kedvenc időtöltéséről, a horgászatról, halakról, a felszereléséről, a természetről, de leginkább a fogásairól. Mások ilyenkor leegyszerűsítve a dolgokat azt mondják, a horgász hazudik. Pedig nem hazudik, csak szépít. Esetleg nagyot mond. És ez ...

Gáspár
Megjelent: 2006. December 04. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Őszi hangulatot árasztott a ködös hajnal, amikor az öreg Gáspár a vízpart felé gyalogolt. Saci nevű kiskutyája fiatalos lendülettel szaladgált előre-hátra, tízszer akkora utat megtéve, mint gazdája. Gáspár egy nyárvégi estén talált rá, amikor etetni ment a folyóra. A kutya a csónakjában feküdt, félve remegett ...

Fehova 2005
Megjelent: 2005. March 03. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

FEHOVA 2005 Nagy népszerűségnek örvendett a bojlisok körében az Energofish standon a Rod Podok széles választéka. Az új márkák közül ki kell emelni a két legnagyobb francia gyártó, a Technipeche és az Amiaud cég csúcsminőségű állványait. Emellett természetesen az olcsóbb kategória is képviseltette magát Lovy márkanévvel. A nívós kiállító falaknál már csak a wobblerei voltak szebbek a teljes készletét bemutató lengyel Salmo ...

Válasszunk pergető szettet. Én megtettem:  WIZARD CARBON SOLID SPIN & WIZARD HIGH SPEED ASP
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Miként válasszunk pergető szettet magunknak? A kérdés nem egyszerű. Sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Most leírom a lépéseket és kritériumokat amiket figyelembe veszek, ezzel remélhetőleg segítve a pergető szett választás előtt álló sporttársakat. Első lépésként vizsgáljuk meg a vizet ahol horgászunk. Esetemben ez egy 300 hektáros bányatóra értendő az esetek 90 %-ában. Ez a tó a megye egyike a legöregebb tavainak egyike, ahol jelenleg is aktív ...