Keresett kifejezés: LED 135 találat

Horgászni nem csak szeretni kell!.
Megjelent: 2008. September 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Történetem alapja bármennyire is meglepõ, a horgászat. Azon belül is a dunai peca, és annak egy speciális változata, az amurozás. Most, hogy így rendszertanilag besoroltuk ezt a tevékenységet, rátérhetünk a lényegre. Évekkel ezelõtt Besenczi István barátom mutatott egy olyan pályát, ahol rendszeresen lehetett nagy amurt fogni. Némi ...

Kezdő csukák - 1. rész
Megjelent: 2008. September 22. | Forrás: Murányi János | Írások

A kora őszi csukapergetés kettős szépséggel bír: érezni már az őszi ködök izgalmas illatát, de még a búcsúzó nyár melege is kényeztet. A csukák pedig egyre érdeklődőbbek - lekísérik, "megszagolják", olykor pedig magabiztosan el is markolják a műcsalit. Egy-egy ilyen pillanat mindig képes emlékkeretbe foglalni egy egész napot! ...

Hétkőznapok a deltában - Harcsák után a Chilia-ágban
Megjelent: 2008. September 15. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Régen sem lehetett ritka látvány, de az alatt az egy hét alatt, míg a Deltában voltam, mindennap találkoztam a folyás irányban evező, csurgó halászokkal, akik hosszú hálót vontattak, amelynek a másik vége majdnem a túlsó partig ért a folyó teljes szélességében húzva. Nemsokára visszafordultak, és ...

Dunai süllők nyomában â- első felvonás
Megjelent: 2008. September 10. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha lehetőségem nyílik rá, mindig szívesen keresgélem a Duna-delta süllőit, akár fenekező módszerrel, akár pergetve. Nincs is izgalmasabb annál, mikor rezdül a spicc, vagy mohón vág rá a megfelelően vezetett műcsalira egy tüskéshátú. A nap már egyre közelebb kezdett kerülni a horizonthoz, de még korán volt a wobblerezéshez, ...

Leforgatott nap
Megjelent: 2008. September 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ezt a horgásznapot egy ötlet szülte. Be akartuk indítani MADOCSAWOOD-ot! Készítsük filmet! Bár azóta már ez a projekt megbukott, hála a "megrendelőnek", de ott és akkor jót szórakoztunk, sőt hosszú távú terveket szőttünk Pásztor István barátommal. A vékony húsú Maruto horog tökéletes erre a pecára Az ...

Csukafutam
Megjelent: 2008. August 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári csukázásról mindenki langyosan nyilatkozik - van, ahol egymást ölik a csukák egy vízbe dobott műcsaliért, máshol pedig alig lehet egy-két darabot kiimádkozni a növények közül. Nem tudtam rájönni az okára, de én rendszerint az utóbbi vizekre keveredek… Persze igyekszem helyt állni. Ha ember egészen a Deltáig megy, akkor is ...

Vízen járók titkai
Megjelent: 2008. August 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig nagy örömmel turkálok az Energofish által forgalmazott műcsalik között - nem csak a közismert kedvenceket simogathatom végig, hanem időnként izgalmas újdonságokra is bukkanok, ez pedig egy újabb horgásztörténet kezdetét jelentheti. Legutóbb például egy miniatűr popper-család hívta magára a figyelmet - elég volt egy futó ...

Az avatás
Megjelent: 2008. August 20. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nemrég egy kis 2000 –es Ryobi Applause orsóval gazdagodott horgászarzenálom, ami már az első kézbevétel alkalmával igen-igen megtetszett. A teljes fém szerkezetének köszönhetően igen strapabíró, de a fém ellenére nem egy súlyos darab. Futásában sem találni semmi kivetnivalót, emellett még ott van a titán bevonatú dobperem ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Tisztán csak kenyérrel
Megjelent: 2008. August 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Köztudott, hogy a kenyeret nem csak mi emberek, horgászok, hanem a halak is kedvelik. Kárász, domolykó, de legfőképp a paduc. Ezzel a szakirodalom is egyet ért és vannak fejezetek, ahol részletesen tárgyalják a paduc kenyérrózsával történő horgászatát. Ennek ellenére egyre kevesebben használják csalinak és még kevesebben etetés ...

Vissza az iskolapadba 3. -  A záróvizsga tőrténete
Megjelent: 2008. August 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Hátam mögött tudhatok két gyönyörû napot, amit a Tisza-tó adott. Hallal kicsit fukarul bánt, de a környezet mindenért kárpótlást nyújtott. Eljött hát a búcsú napja és ezt már itteni segítség nélkül akartam végig csinálni. Kicsit szerettem volna magam felfedezni ezt a csodát. Már amennyire hatalmas ...

Páros lógatás
Megjelent: 2008. August 04. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Hogy is kezdjem? Elég kényes téma, amiről írni akarok. A horgászat egy családon belül, sok esetben konfliktus forrása. A feleség nehezen viseli a férj vízparti kimaradásait. Indokai általában egyszerűek: "Értelmesebben is eltölthetné az időt". Természetesen odahaza. Mire is gondol? Fűnyírás, takarítás és egyéb házi munka. ...

Pisztrángvacsora - 4. rész - A desszert
Megjelent: 2008. July 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Úgy döntöttem még egyszer lemegyek a patakra, játszani kicsikét. Még egy utolsót. Ennyi pergetés után, egy legyezéssel tudtam méltóképpen lezárni a kis "teszt-patakom" hosszúra nyúlt horgászatát. Ráadásul itt van pár vadonatúj cucc, amit még nem ismerünk - sem én, sem a halak… Itt vannak! Úgy ...

Pisztrángvacsora - 3. rész - Keresd meg őt!
Megjelent: 2008. July 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vannak emberek, akik viszonylag gyakran keresik, és valamiért mégis igen ritkán találják meg a pisztrángot… Ezek közé tartozik Encike is, ezért hát nagylelkűen felajánlottam neki titkos teszt-pályámat, hogy ő is meggyőződhessen: a villantóra akadó hal nem legenda, igenis előfordul! Encike a legfontosabb horgászeszköznél kezdte: a csizmánál. ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

A sőtétség leple
Megjelent: 2008. July 15. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Az éjszakai harcsahorgászat az egyik legizgalmasabb horgászat, sosem lehet tudni, hogy a bevágást követően mekkora hallal akadunk össze, hisz ez a legnagyobbra növő édesvízi halunk. Szívesen vadászok rájuk bármilyen módszerrel, de a kedvenceim mégis az óriás antennás úszóval történő horgászat és a pergetés. Ezekhez a ...

Trónfosztás
Megjelent: 2008. July 14. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Emlékezetes marad a 2008. évi Országos Klubcsapat bajnokság, hiszen hétszeri folyamatos gyõzelem után a Délpest csapata elvesztette bajnoki címét. Persze ebben nagy szerepet játszott az újonnan alakult Energofish - Szolnok és a Shimano-Dunaferr csapata melyek mindketten megelõzték a volt bajnokot. A Shimano-Dunaferr csapata, az idei gyõztes Második helyezett azonos ...

Pisztrángvacsora 1. rész - Mosca-dalmas délután
Megjelent: 2008. July 10. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Érdekes, hogy amíg mindenki a wobblerek után nyúlkált, engem a körforgók kötöttek le inkább - a Mosca villantók amúgy is olyan széles választékkal bírnak, ami mellett nem lehet elmenni szótlanul. A nagyobb méreteket már többször próbáltam, az egészen aprókra pedig ezúttal került sor… Kis víz, kis ...

Lekoppintott boloval
Megjelent: 2008. July 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sokat kellett várni mire jó lett a vízállás. Hol alacsony volt, hol pedig túlságosan magas ahhoz, hogy a kiválasztott helyet meghorgásszam. Még tavaly döntöttem úgy, hogy rápróbálok alkalom adtán ere a kövezésre. Esti pergetéseim alkalmával, a ráfolyás felőli oldalon rendszeresen láttam ugrani a paducot és fordulni a jobb ...

Kis halak, nagy őrőmők
Megjelent: 2008. July 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokszor elhangzik „Nagy víz nagy hal”. Ha ezt visszájára fordítjuk, akkor „Kis víz kis hal”. Ebben van némi igazság, de lehet meglepetés is a dologban, erre volt és lesz is példa... Ezelőtt három évvel történt Rövid 2, 10 m-es, finom pálcával kis két centis Salmokat dobáltam. Domolykóra „fájt a fogam”. Jól ...

Csuka helyett
Megjelent: 2008. June 23. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ócfalva egy olyan hely, ahová mindig szívesen megyek horgászni, nemcsak a halak miatt, hanem csak úgy egyszerűen szeretek oda járni és kész. Tehát a legutóbbi horgászatot magától értetődő módon ide terveztem. Amolyan pergetéssel egybekötött úszós horgászatra készültem, szóval a csukáknak és pontyoknak volt némi ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Pontyos esték
Megjelent: 2008. June 16. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Leugrunk este pár órára? Nem teketóriáztam, rögtön rábólintottam. Álmos barátommal már csak azt kellett eldöntenünk, hogy hová és mire? Végül egy közeli horgásztó mellett döntöttünk, és mivel túlnyomó részt pontyok vannak a tóban, a halfaj is adott volt. Gyorsan dobáltuk be a ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...