Keresett kifejezés: LED 135 találat

Pontyos esték
Megjelent: 2008. June 16. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Leugrunk este pár órára? Nem teketóriáztam, rögtön rábólintottam. Álmos barátommal már csak azt kellett eldöntenünk, hogy hová és mire? Végül egy közeli horgásztó mellett döntöttünk, és mivel túlnyomó részt pontyok vannak a tóban, a halfaj is adott volt. Gyorsan dobáltuk be a ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Profi Mix Kupa
Megjelent: 2008. May 29. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Romániában az Energofish szervezésében, május 23. és 25. között, megrendezésre került, az immár hagyománynak számító Profi Mix Kupa. Ezúttal Homoródszentpál adott otthont a háromnaposra tervezett rendezvénynek, amire az ország egész területéről érkeztek, amatőr és profi versenyhorgászok. Ismét itt volt a ...

Elektromos evező
Megjelent: 2008. May 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A villanymotor – mint annyi más kényelmi horgásztalálmány – Amerikából érkezett hozzánk. Hazájában „trolling motor” néven ismert, ami elsődleges rendeltetésére is rámutat: nem gyors haladásra való, hanem arra, hogy horgászat közben mozgassa a csónakot. Nálunk nem divat ugyan a vontató horgászat, de a ...

Tavaszi jelentés a Duna-deltából
Megjelent: 2008. May 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az idén kissé korábban nyílt lehetőségem egy duna-deltai horgászkirándulásra. A túra idejét az országos horgászati tilalom kezdete előtti hétre időzítettük. A megszokottnál nagyobb izgalommal készültem a kirándulásra, ugyanis ebben az időszakban még nem volt szerencsém a Deltában horgászni. Az előzetes információk ...

Cserkész leszek 2. - Rőghőz kőtve
Megjelent: 2008. May 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Na igen, vannak földhöz ragadtak, szárazföldi patkányok… Akik vagy nem akarnak, vagy nem tudnak csónakkal rámenni a vízre szeretett potykáik után. Ennek okai prózaiak is lehetnek, úgymint nincs csónakjuk, vagy az adott tavon, holtágon nem is lehet csónakból horgászni. De ha valaki keresve szeretné megfogni a halat, mondjuk fenekezve, ez a dimenzióvesztés ...

Fenekező harcsázás
Megjelent: 2008. May 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A harcsázás legnépszerűbb módja a fenekezés, különösen az első tavaszi hónapokban, amikor még ritkán jön fel táplálkozni víz közé a bajszi. Természetesen vize is válogatja, más a helyzet a kis mélységű állóvizeken és más a mélyebb folyókon. A harcsa általában márciusban kezd ...

Etetők csatája
Megjelent: 2008. May 06. | Forrás: Pásztor István | Írások

A neonvégűek és rezgőspiccesek csatája eddig csak elméletben létezett Tavaly forgattunk Pogányban. Gábor barátom, a grafomán, már sikeresen lelőtte a poént, azaz, hogy idén is forgattunk Pogányban. Ez a Pogány nekünk már csak olyan, mint másoknak a háromfázás, a merenyézés, meg a palotásozás, igaz más a ...

Az élmény kőtelez
Megjelent: 2008. April 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Március 27. és 30. között megrendezésre került a 15. jubileumi FeHoVa a Budapesti Vásárközpontban. Az elmúlt évektől eltérően, ezúttal az „A” pavilonban, mintegy 8.250 négyzetméteres felületen volt megtekinthető a kiállító cégek standja. Talán nem túlzás, ha azt állítom, hogy ezúttal is az Energo ...

Elsők kőzőtt - 2. rész
Megjelent: 2008. April 07. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az első tavaszi horgászat mindig olyan, hogy csak tovább fokozza a felgyülemlett horgászkedvet. Enyhülést nem adhat, mert az még nem olyan… Így hát nem is vártam túl sokat tőle, meg magamtól se – idegen hely, idegen halak, idegen módszer. De ezt nem is hangsúlyoznám. Horgásztunk, igen, és ebben az időben már ez is valami… Egész télen ...

Jeges menet â- még egyszer, utoljára
Megjelent: 2008. March 17. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Immár február végén jártunk, és bármilyen meglepõ, a környékbeli állóvizeken még vastag jég feszített… Jégpáncél ide, tél oda, nem tudtam tétlenül ülni – csak egy kicsit nem figyeltem és máris azon kaptam magam, hogy egy közeli tó felé tartok csalihalfogási szándékkal. Ha elmegy a ...

Jégveszte után - második rész
Megjelent: 2008. March 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Reggel még alig voltunk néhányam, most meg alig van hely, ahova nincs horgász beállva… Gyorsan szállnak a hírek, hogy újra, ha rövid ideig is de él a víz és mindenhol fogják a szebbnél szebb halakat. Van ki a paducokkal szórakozik, van ki a domolykókat fogdossa és van ki beéri a keszegnépséggel is. A lényeg, hogy mindenki fogja a halat… ...

Jégveszte után-első rész
Megjelent: 2008. March 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Tudom a télnek még koránt sincs vége, hisz még csak az év második havát tapossuk. Azonban az bizonyos, hogy a természet bármikor tud furcsa dolgokat mûvelni. Egy hirtelen keletrõl érkezõ melegfront képes felborítani az ilyenkor megszokott állapotot. A jég olvadni kezd, a folyó kissé megduzzad, majd mikor kopni látszódnak a ...

A nagy visszatérés
Megjelent: 2008. March 06. | Forrás: Gptthard Ferenc | Írások

Nehéz telünk van. Az elmúlt két hét horgászkirándulásai nem voltak túl szerencsések… Több környékbeli tavat is végigpróbáltam, de a csukáknak még nyomát sem láttam. Így hát megelégelvén a sorozatos kudarcot, úgy döntöttem, hogy ezúttal kis folyócskámhoz térek vissza, hátha ...

Spiccbottal télen
Megjelent: 2008. February 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Már írtam arról, hogy a folyóvizek halai a kisebb energiaveszteség miatt többségükben szívesen vermelnek a lassú limányokban, öblösödések állóvizeiben. A Duna mentén több olyan, az élõ vízzel közlekedõ mesterséges öböl található, melyek sóderbányászat következtében keletkeztek. A ...

Fagyos vakszerencse
Megjelent: 2008. February 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ez a nap is úgy kezdõdött mint a többi. Párom mellett ébredtem nyolc órakor. Kitámolyogtam a konyhába, feltettem fõni a kávét. Miután lejött, bevittem Krisztinek. Elkortyolgattuk, közben beszélgettünk. Kicsit késõbb, csak úgy megszokásból ránéztem a telefonra, ami le volt némítva. Három nem fogadott ...

Ryobi Applause
Megjelent: 2008. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ritkán találkozni ilyen masszív kis géppel… Taps és vissza taps – ez jut hirtelen eszembe, bár megfogadtam, hogy nem megyek bele ilyen közhelyekbe. De tényleg az van, hogy amilyen bizalommal vettem kézbe a 2000-es Applause orsót, éppen olyan hálásan dolgozott az elmúlt évben. Tökéletes választás volt! Nem voltak nagy elvárásaim, mégis ...

Legyes portyák Erdélyben â- 2. rész
Megjelent: 2008. January 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Hiába vannak a nyugati-Kárpátok csábítóan közel a magyar határhoz, az Erdélybe induló legyesek többsége mégis egy nagyobb lélegzetvétellel, egészen a Székelyföldig utazik – valószínűleg nem csak a jobb horgászlehetőségek miatt, hanem a magyar ajkú többség, meg a számtalan más látnivaló miatt ...

Sandrával a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. January 22. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergetés, az aktív horgászat híveinek száma dinamikusan növekszik az utóbbi években, s ezen belül egyre többen szeretnének gumihallal, twisterrel is sikerélményeket szerezni. Az elindulás, az elsõ gumicsalis süllõk elejtése nem könnyû feladat, de a Sandra twisterekre minden esetben feltétlenül számíthatunk. Minden elfogultság ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukakaland
Megjelent: 2008. January 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Vége van a nyárnak, és egyre beljebb megyünk az õszben is, errõl tanúskodnak a fák sárguló levelei és a hûvös párás reggelek is, szomorú tény, de sajnos, ezen a helyzeten mi nem változtathatunk. Ilyenkor a legtöbb horgász, igyekszik minden lehetséges alkalmat megragadni a horgászatra, hogy elég élményt halmozzon fel a téli ...

Süllőre wobblerrel
Megjelent: 2008. January 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vízközti süllőhorgászat legkiválóbb műcsalija a wobler, azaz a műhal. Először, amit a woblerekrõl elsősorban tudni kell. Fa, műanyag esetleg fémlemez alapanyagúak. A fejrész csapott szögben történő kialakításával, de leggyakrabban a fej alatt külön beépített lapka segítségével, vibráló, billegő mozgást hajtanak ...

Évzáró a Chilia ágon
Megjelent: 2007. December 14. | Forrás: ZéBé | Írások

November elsõ napjaiban bezárt a Chilia horgásztanya, amely az idei évben majd kétszáz vendéget fogadott. A sikeres horgászévad kovácsa Kása György túravezetõ, aki hat hónapot töltött megszakítás nélkül a Duna-delta Chilia ágában. Hazatérte után beszélgettünk harcsás, süllõs képeket ...

Őszi domolykók
Megjelent: 2007. December 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak – bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik ...