Keresett kifejezés: SL 188 találat

Gyertek Gorgovára! - 1.rész
Megjelent: 2010. October 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Megesett már, hogy egy kevésbé értékes autóval elindultunk a Delta mélyére, és akkor Partizani településig jutottunk el. Ha félig sikerült, miért ne sikerülne egészen is? – kérdezgettük magunktól, és kitűztük célul, hogy beparkolunk vendéglátónk gorgovai kapuja elé, kerüljön ...

Álomból a rémálomba
Megjelent: 2010. October 25. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Csónakos pergető OB. I. forduló Gyöngyös 2010. Mint ígértem a Mátrai Pergetők versenye után, az idei csónakos pergető OB. I. fordulójáról szeretném beszámolómmal tájékoztatni a pergetés elkötelezett híveit. Az előjáték után, mely a mi versenyünk volt az OB. -t megelőző hétvégén, már ...

Színes halakrol álmodom
Megjelent: 2010. October 15. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nem volt okom panaszra, a sülős-harcsás horgásztúráim rendre sikeresen zárultak, de valami hiányérzetem mégis volt. Nem a halak méretében nyilvánult meg ez az ínség, hanem úgy az összhatás nem volt teljes. A tóparton megért párás reggelek, az éjszakai küzdelmek a nemes ellenfelekkel mind-mind rendben voltak, csupán a sebesen ...

Gyöngyösi pergető verseny
Megjelent: 2010. October 06. | Forrás: Mátrai Pergetők | Írások

A Mátrai Pergetők gyöngyösi versenyét már nyugodtan nevezhetjük hagyományteremtő viadalnak 4 év távlatából. A verseny minden évben szeptember hónap második felében kerül lebonyolításra. Az idei évben sajnos több verseny is nagyon közeli időpontba lett hozva a versenyünkhöz, vagy éppen pont ugyan arra az időpontra, és mint ilyenkor ...

Bolognais meglepetés
Megjelent: 2010. October 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Korábban a bolognai botok kiválasztásáról volt szó, ideje szót ejteni arról, mi történik ha horgászunk is vele. Az élő Tiszát céloztuk meg, az ET Blade Bolo 6-os változatával, hogy hamisítatlan folyóvízi keszegezést örökítsünk meg. A Tisza folyó kegyes volt hozzánk A botra, ahogy már ...

Csendes őszi séta
Megjelent: 2010. September 29. | Forrás: Murányi János | Írások

A kispatakos legyezés az a műfaj, ahol jobban kidomborodik a módszer szépsége: tiszta vizek, hegyvidéki táj, és pirospettyes halak. Tovább fokozza a hangulatot a kora őszi napsütés, reggeli a szabadban, és pár jó Vision cucc. Azért is szeretem ezeket a kis vizeket, mert itt a klasszikus szárazlegyezés is jól működik, legalábbis amíg röpködnek ...

A bolognai bot kiválasztása
Megjelent: 2010. September 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ősz a nagy folyóinkon számtalan lehetőséget kínál. Keszegféléink még igencsak étvágyuknál vannak, s ha mélyebb vizekben szeretnénk úszós felszereléssel megfogni őket, szükségünk lesz egy bolognai botra. Ennek kiválasztásáról és felszereléséről lesz szó a továbbiakban. Az ET Blade ...

Árvízi tesztelés
Megjelent: 2010. September 20. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Pontyozó mesterhorgászunkkal, Csernák Petivel és kedvesével, Erzsivel még áprilisban elhatároztuk, hogy eleget teszünk Golyán Laci meghívásának és a ludányhalászi élménytóra megyünk egy hosszú hétvégére tesztelni az EnergoTeam újonnan érkezett pontyos termékeit. Minden készen áll, ...

Tisza-tavi Horgász Kupa második forduló, Kisköre
Megjelent: 2010. September 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idén hagyományteremtő szándékkal kiírt, négyfordulós Tisza-tavi Horgász Kupa második versenyére került sor 2010. augusztus 28-án, Kiskörén - az Energofish támogatásával. A legendás versenypályán, ahol sorozatos versenycsúcsok születtek a hivatalos magyar bajnokságokon, ezúttal folyóvízi keszegezésből kellett ...

Domolykó krónika
Megjelent: 2010. September 01. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A kis folyó még sebesen rohan. A vízhozam jóval a szokásos felett van, a víz piszkos barna, de áttetsző, talán jó lesz pergetésre. A hídon állva elmélkedek, és azon vacillálok, hogy hazaérve mitévő legyek? Régen nem volt időm már horgászni, a könnyűpergetést az idei évben eléggé elhanyagoltam, többnyire ...

Süllők, felszíni wobblerekkel
Megjelent: 2010. August 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Köztudott dolog, hogy éjszaka kifejezetten jól foghatóak a süllők különböző felszíni és felszín közeli wobblerekkel. A nyári éjszakákon, amikor csattog a víz a rablásoktól, nincs más feladatunk, mint odadobni egy jól mozgó műhalat és a siker garantált. De nehezebb a dolgunk, ha nappal, illetve holdfényes éjszakákon ...

Benzar Extreme Match a Tisza-tavon
Megjelent: 2010. August 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Szinte példa nélküli árhullám borzolta a Tisza horgászainak idegeit ebben az esztendőben. Gyakorlatilag február vége óta nem tisztult le az élő folyó annyira, hogy huzamosabban lehetne békés halakra horgászni. Egyik áradást követi a másik, és legfeljebb a harcsapergetők örülhettek egy-egy időszakban. A tiszafüredi Holt-Tisza ...

Twisteres sügerezés
Megjelent: 2010. July 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy véletlen folytán bukkantunk rá a portyázó sügerekre az Egyik tiszai holtágon. Ezt a méltatlanul mellőzött kis halfajt kevesen horgásszák, pedig műcsalis becserkészése igazán jó móka. Nagyon falánk kis ragadozó, ha jól eszik, és a helyet is jól választottuk meg, egyiket lehet fogni a másik után. Apró, ...

Előzetes: ET Benzar Extreme Match
Megjelent: 2010. June 28. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Számtalan vadonatúj fejlesztésű horgászeszközt mutatott be 2010-ben az Energofish. Mindet bemutatni szinte lehetetlen. Nemrégiben azonban megérkeztek a nagykereskedésbe az ET Benzar Extreme Match bot modelljei, melyek többünk szerint is kiemelt figyelmet érdemelnek. Benzár Zsolt nem tréfál, ha botok teszteléséről van szó Benzár Zsolt, ...

Tíznap a Pó-deltában - első rész
Megjelent: 2010. June 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Azt hiszem, kevés az olyan horgász, ki legalább egyszer ne hallott, vagy ne olvasott volna a Pó folyóról, annak deltájáról, a benne élő hatalmas harcsákról, pontyokról, amurokról, melyek messze földön híressé tették ezt a halban páratlanul gazdag horgászvizet. A tavaly, mikor először horgásztam a folyóban már tudtam, hogy ...

ET Power Feeder 5000
Megjelent: 2010. June 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

ET Power Feeder 5000 Ezúttal a Tisza-tóra látogattunk egy kis feederezésre. Elsősorban az Energo Team vadonatúj orsóját, a Power Feeder 5000-et akartuk kipróbálni, de egy jó botra is szükségünk volt. Választásunk a 3,60-as ET Carp Expert Feederre esett. A Power Feederhez a Carp Expert Feeder botot választottuk Az időponttal szerencsénk volt, a ...

Csak röviden
Megjelent: 2010. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok horgász elítéli a rövid horgászbotokat még azelőtt, hogy tenne egy próbát velük. Évekkel ezelőtt én is ódzkodva tekintettem eme rövid virgácsokra, de mára szinte el sem tudom képzelni az életem nélkülük. Róla van szó Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy régen nem is lehetett a boltok polcain e kurta ...

Vízparti öltözet
Megjelent: 2010. June 01. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mialatt a gyártók főként a horgászbotok és orsók fejlesztésére koncentrálnak, a kissé félreeső horgászruha-szektorban is elszánt fejlesztés folyik. Horgászkalandjaink közben sokszor kerülünk olyan helyzetbe, ahol a hétköznapi ruhák nem állják meg helyüket (vagy talán jobban hangzik: nem állják a sarat), és ...

A Fűzvölgyin
Megjelent: 2010. May 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Kedves barátaim, Andrea és Jenő egész tavasszal jó halas hírekkel csalogattak kedvenc vizükre, a Fűzvölgyi csatornára. Akkor telt be a pohár, azaz kaptam végső indíttatást, mikor Jenő felhívott és elmesélte, számtalan dévér, nagy bodorka és retúrponty mellett már tíz órakor abba kellett hagyniuk a horgászatot, mert ...

Compózás nagyban
Megjelent: 2010. May 10. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Nagy várakozással indultam neki a hétvégi háromnaposra tervezett horgászatomnak. Az idén első alkalommal vettem üldözőbe a dévéreket. A hideg idő miatt a keszegek is lassabban kezdtek táplálkozni, ezért a minden évben április utolsó heteiben megkezdett dévér horgászatomat későbbre terveztem. A hétvége első ...

Pontyok nagyító alatt
Megjelent: 2010. May 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem teljesen friss a horgászélmény, még a tavaszi felmelegedések alkalmával történt az esemény, de úgy alakult, hogy csak most sikerült karakterekké formálnom a történetet. Kellemes napsütéses időt kaptunk a horgászat napjára Attila barátommal. Mindketten feederbottal szerettünk volna halat fogni. A melegedő vízben beindultak a pikkelyesek, ...

Csuka históriák:-Minden, ami fénylik
Megjelent: 2010. May 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az utóbbi időszak kétségkívül egyik legizgalmasabb újdonsága az Energo Team vadiúj villantó-kollekciója. Annyira terebélyes a felhozatal, hogy a minispinnerektől kezdve az akár étkezésre is alkalmas gigászi támolygó kanalakig, minden eddig ismert forma és típus fel lett vonultatva. Mivel ezúttal csukákra készültem, főleg ...

Erdei Zsolttal Írországban
Megjelent: 2010. April 30. | Forrás: Pálfai Gábor - horgaszutazas.hu | Írások

Tavaly novemberi írországi túrám után, februárban újra a „zöld sziget” felé vettem az irányt. Bíztam benne, hogy most nem húzza keresztül a terveimet az időjárás és a vízállás, mint novemberben - akkor évtizedek óta nem látott esőzések voltak és víz alá került az egész ország -, ...

Áprilisi csukadömping
Megjelent: 2010. April 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Írországban az április hónap az, mely leginkább hasonlít a Magyarországihoz. Persze azért sok dologban eltér az otthoni viszonyoktól. A vizek itt később melegednek és a halak is egy kicsit később kezdenek táplálkozni, a csuka kivételével! Nincs táplálék-konkurense, így egyeduralkodó ragadozó az Írországi vizekben. Nem ...