Keresett kifejezés: SL 188 találat

Vissza az Ír vizekre
Megjelent: 2011. July 13. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az írországi csukák keresése állandó kísérletezés jegyében telt. Rengeteg újdonság került hozzánk az elmúlt évben, amelyet ki szerettünk volna próbálni ezeken a szép vizeken. Ezáltal mi is okosodtuk némileg, meg a csukák is. A túra slágere egyértelműen az új Energo Team belly boat volt. Ritka, hogy az ember ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

Érzékeinkre hangolva
Megjelent: 2011. June 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Igazán szerencsésnek mondhatják magukat a Székesfehérváron élő horgászok, ugyanis horgászvizekben nagyon gazdag vidéknek számít a település és annak közvetlen környezete is. A sokszínűségnek és a változatosságnak köszönhetően mindenki megtalálhatja magának a legkedvesebb módszeréhez illő helyszínt. ...

Dévéres hétköznapok
Megjelent: 2011. June 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Dévéres hétköznapok - Energo Team Egy átlagos keszeghorgász számára igen vonzó lehet egy olyan pálya, ahol nagy biztonsággal lehet szép dévéreket fogni, s az esetek nagy részében a már érettebb etetésen megjelennek a pontyok is. Egy ilyen tó stégjén vertünk tanyát György Ferenccel. Süllyedő Carp Expert ...

Új Ryobi pergetőorsók? Igen!
Megjelent: 2011. May 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Olyan mértékű frissítésbe fogott a Ryobi orsók gyártója, amilyenre az utóbbi pár évben nem volt példa cégen belül. Évről évre változtatás nélkül jutottak el hozzánk a Zauber, Applause és Ecusima nevű „örökzöldek” – csupa kiforrott munka, bevált szerkezet, minek is változtatni rajta? Nos, a ...

Pickeres kárászozás
Megjelent: 2011. May 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ember akkor jön rá, hogy a mai heavy feederek mennyire erősek és robosztusak, amikor egy finom kis picker pálcával horgászik nagyon hasonló szituációkban. A kistestvér könnyedsége, gyorsasága és az élvezetes fárasztások arra sarkalják a horgászt, hogy ha csak lehet, ne feedert, hanem pickert használjon. A vadonatúj orsót a ...

Feederbottal a régi helyeken
Megjelent: 2011. May 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Feederbottal a régi helyeken - Halmos Biztos vagyok abban, hogy ahogyan bennem is, úgy minden kedves horgásztársam emlékében hűen él az első, kezdeti halfogások élménye, s mellette azok a csodás helyszínek képei, ahol horgásszá érésünk, a természet értékeit megbecsülő emberré válásunk folyamata elkezdődött. Ezeket ...

Extrém matchhorgászat
Megjelent: 2011. May 06. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Korábban már teszteltük az Energo Team Blade Match sorozatból a „Medium Heavy" 3,90-es botot. Már akkor leszögeztük, hogy egy kiemelkedően szigorú nyélről van szó. Mi a helyzet akkor a „Heavy" változattal? Talán nem árulunk el titkot, ha előzetesen megjegyezzük, hogy ehhez hasonló botot sem nagyon találni a hazai piacon. „Hand made" azaz kézzel ...

Elkezdődött
Megjelent: 2011. May 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint régóta várt kedves, hű barát, úgy érkezett meg idén is a hosszú, hideg tél után. Az oly sokáig tartó távollétért nem győzött kárpótolni bennünket, mutatva azt, hogy hamar feledtetni akarja velünk a fázós és egyhangú szürke napokat. Friss illatot árasztó meleg szellőjével tudatosította ...

Vadító ízek ragadozóknak
Megjelent: 2011. April 15. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak - Murányi Antal Sokszor elmentem mellette, de aztán mégis tettem egy próbát a műcsalis horgászatban is alkalmazható folyékony távcsalikkal. Milyen íz lehet csábító egy süllő számára? Érdeklik az ízek és illatok a támadásba lendülő csukát? Elméleti és gyakorlati ...

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató
Megjelent: 2011. April 12. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató - ET Gondolom, sokan vannak úgy, mint mi, hogy alig várták, hogy tűnjön el a jég, hogy melegedjenek a vizek, és rávethessük magunkat az első tavaszi keszegekre. Kapóra jött az Energo Team Excalibur Pole spiccbotjának teszteléséhez egy Tisza-tavi meghívás. Ráadásul a március 15-i négynapos hétvége meghozta az ...

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló
Megjelent: 2011. April 11. | Forrás: Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök | Írások

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló - Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök A 2010-es esztendőben, hagyományteremtő jelleggel útjára induló, 4 fordulós Tisza-tavi kupasorozat idei első állomására érkezett. Ezúttal a tiszafüredi Holt-Tiszán csónakos, úszós keszegező horgászatban ...

Kora tavaszi potykák
Megjelent: 2011. April 01. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kora tavaszi potykák - Halmos Horgásztársaimhoz hasonlóan a hosszú téli böjt után én is ki voltam éhezve már egy kiadós kora tavaszi pontyozásra. Március közepére az egyre csak javuló, melegebbre forduló időjárás szabadította fel állóvizeinket a jég fogságából, ennek köszönhetően nagy ...

Blade Match-el a Tiszán
Megjelent: 2011. March 31. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal Szarvas Zoltánnal érkeztünk meg a Tisza folyóra, hogy egy kora tavaszi keszegezéssel tegyük próbára az Energo Team Blade Match botját. Egy teljesen rendhagyó helyszínen, egy hasonlóan rendhagyó horgászatban lehetett részünk. Hajnal a tiszaörvényi Kormorán kikötőben - innen indultunk Először is néhány szót ...

Horgászik a család
Megjelent: 2011. March 25. | Forrás: Fábián József | Írások

Az Energofish Kft által kiírt pályázatra beérkezett anyagok közül a következő írás érte el a második helyezést: Első generációs horgász vagyok. Hogy mit értek ez alatt? Azt, hogy úgy fertőzött meg a halfogás szeretete, hogy korábban senki nem kergette a halakat a környezetemben. Nem egy szülő, egy testvér, vagy egy barát ...

Amikor a természet csodát tesz… -  (…és azt az ember tönkreteszi)
Megjelent: 2011. March 23. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az Energofish Kft által kiírt pályázatra 29 pályamű érkezett. a következő napokban a három első helyezett írásaival ismerkedhetnek meg. Elsőként a harmadik helyezett, Pintér Péter cikke lát napvilágot. Íme... Amikor az ember gyerek, sok mindent elhisz. Hiszünk a télapóban, hisszük, hogy karácsonykor tényleg a ...

Vadvizek varázsa
Megjelent: 2011. March 21. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kora tavaszi hangulatot idéző melegebb levegőt, szikrázó napsütést hozott ajándékba március első hétvégéje. Az ablak előtt álló öreg fűz vékonyka ágai mozdulatlanul lógtak a levegőben a déli szélcsendben. Az őrült hétköznapok után a várt szabadnap nyugalma és a szobába betűző napsugár ...

Olvadás
Megjelent: 2011. February 21. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Majd’ két hétig nem voltam horgászni… Ez idő alatt sok minden történt, de ami a horgászat szempontjából fontos, hogy az időjárás erősen meglágyult, éjszakánként is alig mínusz 2 fokig hűlt a levegő. Ez a felmelegedés nem volt elég ahhoz, hogy eltűnjön a jég a vizekről, viszont elégséges volt, hogy jelentősen ...

Beteljesült álom
Megjelent: 2011. February 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kisgyermek voltam még, amikor az első twistereket és gumihalakat kaptam a szüleimtől. Évekig tétlenül pihentek a horgászládában, pedig elragadott sokszínűségük, formaviláguk, anyaguk, valahogy mindig olyan jóleső érzés volt kézbe venni őket. Róluk, hogy ezekkel halakat is lehet fogni, akkoriban még, mint csak valami elérhetetlen távoli ...

Lékelés rövid botokkal
Megjelent: 2011. January 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lékelés rövid botokkal Mára már a horgászcikkek piaca igencsak specializálódott mindenféle horgászmódszerhez. Nincs ez másképpen a lékhorgászat esetében sem. Érdemes röviden áttekinteni, milyen előnyöket élvezhetünk, ha kifejezetten jég hátára való felszereléseket választunk. A Mora ...

Borúra derű
Megjelent: 2010. December 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Borúra derû Napok óta vártam a lehetõségre, hogy levezessem a felgyülemlett feszültséget egy kiadós horgászattal. Naponta többször is megnéztem az idõjárás elõrejelzéseket, de nem ígértek sok jót. Esõ, hidegfront, hó, fagy színesítette a palettát. Nem várhattam tovább, ha horgászni akartam ...

Bemutatkozik az ET Zander Jig Fast
Megjelent: 2010. December 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az Energo Team Zander Jig Fast botok közül a hosszabbat, a 2,40-es modellt vittük el horgászni. Szeretnénk ezt a pálcát, és rajta keresztül az egész Zander Jig botcsaládot bemutatni, mert bár friss, vadonatúj modellekről van szó, máris „híre kelt" és igen nagy népszerűséget jósolhatunk neki. Laci első próbálkozása a ...

Az utolsó nap
Megjelent: 2010. December 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sosem hagytam még el úgy a Deltát, hogy ne kerestem volna fel az őnöket. Ezúttal sem lehetett másképp, az utolsó napomat rájuk szenteltem. Néha süllőzés közben be-beugrott egy- két jobb darab az esték folyamán, de nem elégedtem meg a véletlenül fogott balinokkal, célzottan rájuk akartam horgászni. Az Ó-Dunán csak kis ...

Folyóvizen feederrel
Megjelent: 2010. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hûlõ vizek kiváló lehetõségeit kihasználva próbáltunk rá a Tisza folyóra. Feederezés mellett döntöttünk, mégpedig az Energo Team Carp Expert Feeder 3,60-as botját vittük magunkkal. A horgászatot a Salmo Team Hungary tagja, Kovács Adrián segítségével kívántuk megvalósítani. A Power Feeder ...