Keresett kifejezés: SL 188 találat

Cserkész leszek 4 - Látott helyek
Megjelent: 2008. July 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

A cserkelő, vadászó technika jól alkalmazható a békéshalak horgászatában is, ám leginkábbkisragadozókat hajtva, műcsalival osonva, esetleg ejtegetés-bogarazás során vetemedünk rá. A pergetős cserkelés sokak szerint olyan, ahol vagy a víz kicsi, vagy a fogott hal. Vagy mindkettő. A múlt és a jövő egyik remek cserkelős vizét, a ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

II. Erdélyi Horgász â- Energo Team Kupa
Megjelent: 2008. July 17. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Idén második alkalommal került megrendezésre Romániában az Erdélyi Horgász Kupa (amatőr horgászverseny), melyhez ezúttal az Energo Fish Kft. adta a nevét és ezzel együtt a számtalan értékes díjat is. Így született meg a II. Erdélyi Horgász - Energo Team Kupa elnevezés. A verseny video-összefoglalója Sokan megcsodálták ...

A sőtétség leple
Megjelent: 2008. July 15. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Az éjszakai harcsahorgászat az egyik legizgalmasabb horgászat, sosem lehet tudni, hogy a bevágást követően mekkora hallal akadunk össze, hisz ez a legnagyobbra növő édesvízi halunk. Szívesen vadászok rájuk bármilyen módszerrel, de a kedvenceim mégis az óriás antennás úszóval történő horgászat és a pergetés. Ezekhez a ...

Pisztrángvacsora 1. rész - Mosca-dalmas délután
Megjelent: 2008. July 10. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Érdekes, hogy amíg mindenki a wobblerek után nyúlkált, engem a körforgók kötöttek le inkább - a Mosca villantók amúgy is olyan széles választékkal bírnak, ami mellett nem lehet elmenni szótlanul. A nagyobb méreteket már többször próbáltam, az egészen aprókra pedig ezúttal került sor… Kis víz, kis ...

Lekoppintott boloval
Megjelent: 2008. July 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sokat kellett várni mire jó lett a vízállás. Hol alacsony volt, hol pedig túlságosan magas ahhoz, hogy a kiválasztott helyet meghorgásszam. Még tavaly döntöttem úgy, hogy rápróbálok alkalom adtán ere a kövezésre. Esti pergetéseim alkalmával, a ráfolyás felőli oldalon rendszeresen láttam ugrani a paducot és fordulni a jobb ...

Csuka helyett
Megjelent: 2008. June 23. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ócfalva egy olyan hely, ahová mindig szívesen megyek horgászni, nemcsak a halak miatt, hanem csak úgy egyszerűen szeretek oda járni és kész. Tehát a legutóbbi horgászatot magától értetődő módon ide terveztem. Amolyan pergetéssel egybekötött úszós horgászatra készültem, szóval a csukáknak és pontyoknak volt némi ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Egyéb zőldségek
Megjelent: 2008. June 17. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Egy napig bírtam tétlenül. Pontosan ennyi ideig nem horgásztam a VISION kis zöld botjával. Sürgősen cselekednem kellett tehát, mielőtt súlyosbodik az állapotom. Ezért a legközelebbi tó felé vettem az irányt - pontosabban két tóban is szerencsét próbáltam, de erre majd később térek ki. Vegyük szép sorjában a dolgokat! A 4-es ...

Pontyos esték
Megjelent: 2008. June 16. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Leugrunk este pár órára? Nem teketóriáztam, rögtön rábólintottam. Álmos barátommal már csak azt kellett eldöntenünk, hogy hová és mire? Végül egy közeli horgásztó mellett döntöttünk, és mivel túlnyomó részt pontyok vannak a tóban, a halfaj is adott volt. Gyorsan dobáltuk be a ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Klubcsapat VB - 4. - 5. nap
Megjelent: 2008. June 06. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Csütörtök, újabb edzésnap. Egy kicsit mindenkin érződik a fáradtság, kezdődik az idegeskedés. Ma a fogás is kevesebb másfél és négy és fél kiló között, bár ez a víz tisztulásának következtében mindenkire érvényes volt. Egy szép dévér a csütörtöki edzésenA nap ...

Klubcsapat VB - harmadik nap
Megjelent: 2008. June 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A reggelinél mindenki a tegnapi nap eseményeit elemezte, inkább optimista hangulatban, csak Erdei Attila mondta, hogy várjuk ki a mai nap eredményeit, utána majd tisztábban látunk. Mindezt azért, mert az egyik legerősebb csapat, az olasz Trabucco került a mellénk lévő szektorba.Korai készülődésA csapat jó hangulatát mi sem jellemzi jobban, hogy a szállásunk ...

Balinok kedvenc játékai â- második rész
Megjelent: 2008. May 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A következő napon csodaszép tavaszi időre ébredtünk. Biztosak voltunk benne, hogy halaink is érzékelik a változást, így tehát némileg új helyzetben kell helyt állnunk. Ez új taktikákat, új műcsalikat és új helyeket jelenthet. Induljunk! Vagy ahogy János szokta mondani: „Lécc rákkendróll!” Új nap, új csalik, új ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Balinok kedvenc játékai - első rész
Megjelent: 2008. May 20. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A balin mindig a bátyám vizsláját juttatja eszembe… Eszelős, mozgékony, vad meg játékos, és sosem lehet végérvényesen eldönteni, hogy ez most nagyon hülye vagy nagyon okos. Két napon keresztül próbáltuk megfejteni a balin titkát, aztán arra jutottunk, hogy semmire. A balin mindig is balin marad! Itt állítsd le a motort! – intett hirtelen ...

A FEHOVÁN jártunk
Megjelent: 2008. April 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

FEHOVA 2008? Igen ebben az esztendőben sem maradt el a már sokadik éve megrendezésre kerülő horgász-vadász szakkiállítás, melynek a megszokottól eltérően az idén a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont „A” pavilonja adott otthont. A négy napos rendezvényen számos horgászatban illetve vadászatban érdekelt gyártó, forgalmazó ...

Rakózás kicsit másképpen
Megjelent: 2008. April 18. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sokan rakóznak, hála az égnek. Egyre népszerűbb ez a remek és szórakoztató horgászmódszer. Egyre több horgász gubbaszt ládáján és szuggerálja úszóját. Hosszú idő alatt alakult ki ennek a pecázásnak a szabályrendszere. A legszembetűnőbb az, hogy kivétel nélkül partról űzik. Kezdődhet a móka De ez ...

Szunyoglárvával szezonnyitáskor
Megjelent: 2008. April 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mint valamennyien tapasztalhattuk, pokoli időjárás volt mostanában. Orkán orkánt követett, hatalmas esőkkel és mindez nem volt elég, hajnalonként jég borította az út menti pocsolyákat De nem csak hajózni, horgászni pedig muszáj, fogalmaztam át a híres velencei szólást, ezért a téli hideg ellenére többször nekiveselkedtem a ...

Szezonra készülve
Megjelent: 2008. April 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban már nagyon evett a fene, nem tudtam hová tenni magam, annyira hiányzott a pergetés. Nagyon vártam már, hogy végre vízben láthassam az új műcsalikat, végre dobhassak egyet az új pálcával, és szemügyre vehessem, hogyan is rakja az új orsó a vadonatúj zsinórt. Nem is a halak izgattak, inkább a kíváncsiság ...

Rakós botok tavaszi felkészítése
Megjelent: 2008. March 19. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Lassan vége a télnek. Egyre közelebb kerülünk a jó idõjáráshoz, a vele együtt járó felmelegedéshez, és ami a legfontosabb, a halfogás esélyei a hõmérõ higanyszálának emelkedésével egyenes arányban nõnek. Ideje hát leporolni õsz óta árválkodó botjainkat és harcra kész ...

Jeges menet â- még egyszer, utoljára
Megjelent: 2008. March 17. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Immár február végén jártunk, és bármilyen meglepõ, a környékbeli állóvizeken még vastag jég feszített… Jégpáncél ide, tél oda, nem tudtam tétlenül ülni – csak egy kicsit nem figyeltem és máris azon kaptam magam, hogy egy közeli tó felé tartok csalihalfogási szándékkal. Ha elmegy a ...

Botpróba első vérig
Megjelent: 2008. March 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Tesztek

Szenvedélyes horgászok vagyunk. Olyannyira, hogy a kocsmák helyett rendszerint egy horgászboltot jelölünk meg találkozóhelyül – az már csak ráadás, hogy maga a boltos is gyakorlott horgász: Benzár Zsolt barátunk többszörös horgászbajnok, meg úgy egyáltalán otthonosan mozog minden módszerben.Nos, azért emeltem ki rögtön az ...