Keresett kifejezés: zipp 30 találat

Feeder szerelékek II. - Pontyozó szerelékek
Megjelent: 2012. May 04. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Elérkeztünk cikksorozatunk második részéhez, melyben a hazánkban oly népszerű, pontyozó feeder szerelékeket nézzük meg alaposabban. Az első részben igyekeztem inkább általános megoldásokat mutatni. A most következő szerelékek kifejezetten a pontyok megfogását célozzák, segítségükkel ott és úgy tudjuk ...

Mi fán terem a method feeder
Megjelent: 2012. April 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Ha az ember fia sokat használ feederbotot, természetes, hogy szeretne minél többet megtudni a történetéről is. Hogyan és mikor jutott eszébe valakinek a ködös Albionban, hogy a bot spiccét használja kapsásjelzőnek? Miért volt fontos, hogy az angliai tavak és folyók partján oly népszerű úszós horgászmódszerek mellett kifejlődjön a ...

Gumival az éjszakában
Megjelent: 2012. February 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A hideg őszi idő előrehaladtával az éjszakai felszíni wobbleres süllőzések egyre szerényebb eredményekkel zárulnak. Eleinte ugyan kevesebb a kapásunk, de ilyenkor előkerülnek kapitális példányok is, idővel viszont szinte teljesen elcsendesedik a felszíni éra. A legtöbben letudják azzal, hogy ennyi volt, lejárt a szezon, és áttérnek a mederben ...

Sanyi az olaszok ellen
Megjelent: 2011. December 09. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent kipróbál, hogy célját elérje. A cél pedig természetesen pár testes olasz harcsa elcsípése volt. Ariano nel Polesine, ez volt ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Stupekes harcsázás
Megjelent: 2011. August 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A víz felmelegedésével a harcsák egyre szívesebben feljönnek vízközé táplálkozni. A horgászok felfigyeltek arra is, hogy különösen vonzza a bajszikat az íváskor felszín közelében csobogó hal. A Koós-féle készre szerelt stupek Gondolom, könnyű zsákmánynak véli, hisz ilyenkor az ...

Májusi hajnalok
Megjelent: 2011. June 24. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Bár a naptár szerint még csak május van, az időjárás erről tudomást sem véve nyárivá vált a napokban. Hajnalban is enyhe az idő, és délutánonként zivatarok teszik változatossá az időjárást. Napközben a hőmérő higanyszála nemegyszer harminc fok környékére emelkedik. Ilyenkor a délutáni viharok ...

Vadító ízek ragadozóknak
Megjelent: 2011. April 15. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak - Murányi Antal Sokszor elmentem mellette, de aztán mégis tettem egy próbát a műcsalis horgászatban is alkalmazható folyékony távcsalikkal. Milyen íz lehet csábító egy süllő számára? Érdeklik az ízek és illatok a támadásba lendülő csukát? Elméleti és gyakorlati ...

Gumicsónakkal, könnyedén
Megjelent: 2011. February 12. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A csónakos horgászat tágabb tereket enged a horgászoknak. Sok helyet csak csónakból lehet megközelíteni, így egyre többen tesznek, vagy szeretnének szert tenni egy csónakra. A csónakválasztás már magában gondot okozhat, mivel anyagában lehet fa, vas, alumínium, műanyag vagy akár gumi is. Az utóbbinak nagy előnye a mobilitása, a ...

Süllők, felszíni wobblerekkel
Megjelent: 2010. August 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Köztudott dolog, hogy éjszaka kifejezetten jól foghatóak a süllők különböző felszíni és felszín közeli wobblerekkel. A nyári éjszakákon, amikor csattog a víz a rablásoktól, nincs más feladatunk, mint odadobni egy jól mozgó műhalat és a siker garantált. De nehezebb a dolgunk, ha nappal, illetve holdfényes éjszakákon ...

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Tavaszi pezsdülés
Megjelent: 2010. April 12. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Végre-valahára megérkezett a tavasz, habár az időjárás néha még képes megcáfolni ezt a tényt, de lassan csak felelevenedik a természet. Napi rendszerességgel néztem az időjárás előrejelzéseket, vártam a lehetőséget, hogy a vízpartra léphessek. Igazi „kánikulai" időjárást jelzett több meteorológiai honlap ...

Bajszosok után kutatva
Megjelent: 2009. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Kora délelőtt futott be az autónk a Duna Delta partján fekvő gorgovai halászfalucska poros kis utcájára. Sűrű portömeg kavargott a terepjáró mögött, akár valami tornádó, úgy közeledtünk Pintyó Lajos horgásztanyája felé. Már csak néhány töltésen kellett végighaladnunk és ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Halhatatlan wobblerek
Megjelent: 2009. March 23. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

A sikeres műcsalik feltérképezése érdekes játék, de ugyanakkor hosszú és fáradságos munka is – felfogás kérdése. Tény, hogy minden horgász örömmel veszi a titkos tippeket, amellyel sok időt és pénzt takarít meg. Nos, arra gondoltam, hogy az előző írásaimban, ha már úgyis igyekeztem ellátni minden hasznos ...

Mi kell a csukának?
Megjelent: 2009. February 11. | Forrás: Murányi Antel | Írások

Alig volt még pár óra sötétedésig, amikor csónakba szálltam. Ha minden terv szerint működik, akkor ez a pár óra is elég eseménydús lehet – fontolgattam magamban, miközben ellöktem a csónakot. A rossz idő nekem pont jó, ilyenkor pattanok csónakba A szemerkélő eső általában sokat ront a hangulatomon, de ezen a ...

Pisztrángok főszerepben
Megjelent: 2008. December 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokottnál enyhébb időjárásnak köszönhetően, kedvenc víztározóm felszínét még nem kerítette hatalmába teljes mértékben a jég. Rengeteg szabad vízfelület kínálkozott egy kiadós pergetésre. Kár lett volna elszalasztani az alkalmat, ezért Farkas Levi barátommal megkíséreltük kapásra bírni ...

Éjszakai őrjárat - 1
Megjelent: 2008. November 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az előző Duna - Deltai kirándulásom emlékei még frissek voltak, amikor egy baráti meghívásnak eleget téve ismét a Delta felé tartottam három cimborám társaságában. Az út, ahogy az lenni szokott, hosszú volt és fárasztó, de amint magamba szívhattam az ottani vidék jellegzetes illatát, rögtön elfeledtem az utazás ...

Vér és verejték
Megjelent: 2008. October 16. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Egyre jobban belemelegedtem a pergetésbe, már-már addig fajult a dolog, hogy hiányzik, ha egy-két nap nem tekerem az orsót, nem suhogtatom a botot és nem érzem a wobbler veretését a tenyeremben. A megoldás egyszerû: menni kell. Az elmúlt horgászatok eredményességén fellelkesülve és új társat találva magam mellé - Bánóczki ...

Harcsás pillanatok 2. rész â- A diadal
Megjelent: 2008. October 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az utolsó dobáshoz lendült a botom, a Boxer diszkrét toccsanással ért vizet, és abban a pillanatban egy hatalmas örvény keletkezett, ami a mélybe akarta szippantani a duci wobblert. A gyenge fények ellenére igen jól látszott, amint a támadó harcsa megborzolja a víz felszínét. Bevágásra lendült a karom, egy jókora loccsanással jelezte a ...

Horgászni nem csak szeretni kell!.
Megjelent: 2008. September 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Történetem alapja bármennyire is meglepõ, a horgászat. Azon belül is a dunai peca, és annak egy speciális változata, az amurozás. Most, hogy így rendszertanilag besoroltuk ezt a tevékenységet, rátérhetünk a lényegre. Évekkel ezelõtt Besenczi István barátom mutatott egy olyan pályát, ahol rendszeresen lehetett nagy amurt fogni. Némi ...

Kezdő csukák - 1. rész
Megjelent: 2008. September 22. | Forrás: Murányi János | Írások

A kora őszi csukapergetés kettős szépséggel bír: érezni már az őszi ködök izgalmas illatát, de még a búcsúzó nyár melege is kényeztet. A csukák pedig egyre érdeklődőbbek - lekísérik, "megszagolják", olykor pedig magabiztosan el is markolják a műcsalit. Egy-egy ilyen pillanat mindig képes emlékkeretbe foglalni egy egész napot! ...

Etetők csatája
Megjelent: 2008. May 06. | Forrás: Pásztor István | Írások

A neonvégűek és rezgőspiccesek csatája eddig csak elméletben létezett Tavaly forgattunk Pogányban. Gábor barátom, a grafomán, már sikeresen lelőtte a poént, azaz, hogy idén is forgattunk Pogányban. Ez a Pogány nekünk már csak olyan, mint másoknak a háromfázás, a merenyézés, meg a palotásozás, igaz más a ...