Keresett kifejezés: LED 136 találat

Jégveszte után-első rész
Megjelent: 2008. March 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Tudom a télnek még koránt sincs vége, hisz még csak az év második havát tapossuk. Azonban az bizonyos, hogy a természet bármikor tud furcsa dolgokat mûvelni. Egy hirtelen keletrõl érkezõ melegfront képes felborítani az ilyenkor megszokott állapotot. A jég olvadni kezd, a folyó kissé megduzzad, majd mikor kopni látszódnak a ...

A nagy visszatérés
Megjelent: 2008. March 06. | Forrás: Gptthard Ferenc | Írások

Nehéz telünk van. Az elmúlt két hét horgászkirándulásai nem voltak túl szerencsések… Több környékbeli tavat is végigpróbáltam, de a csukáknak még nyomát sem láttam. Így hát megelégelvén a sorozatos kudarcot, úgy döntöttem, hogy ezúttal kis folyócskámhoz térek vissza, hátha ...

Spiccbottal télen
Megjelent: 2008. February 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Már írtam arról, hogy a folyóvizek halai a kisebb energiaveszteség miatt többségükben szívesen vermelnek a lassú limányokban, öblösödések állóvizeiben. A Duna mentén több olyan, az élõ vízzel közlekedõ mesterséges öböl található, melyek sóderbányászat következtében keletkeztek. A ...

Fagyos vakszerencse
Megjelent: 2008. February 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ez a nap is úgy kezdõdött mint a többi. Párom mellett ébredtem nyolc órakor. Kitámolyogtam a konyhába, feltettem fõni a kávét. Miután lejött, bevittem Krisztinek. Elkortyolgattuk, közben beszélgettünk. Kicsit késõbb, csak úgy megszokásból ránéztem a telefonra, ami le volt némítva. Három nem fogadott ...

Ryobi Applause
Megjelent: 2008. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ritkán találkozni ilyen masszív kis géppel… Taps és vissza taps – ez jut hirtelen eszembe, bár megfogadtam, hogy nem megyek bele ilyen közhelyekbe. De tényleg az van, hogy amilyen bizalommal vettem kézbe a 2000-es Applause orsót, éppen olyan hálásan dolgozott az elmúlt évben. Tökéletes választás volt! Nem voltak nagy elvárásaim, mégis ...

Legyes portyák Erdélyben â- 2. rész
Megjelent: 2008. January 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Hiába vannak a nyugati-Kárpátok csábítóan közel a magyar határhoz, az Erdélybe induló legyesek többsége mégis egy nagyobb lélegzetvétellel, egészen a Székelyföldig utazik – valószínűleg nem csak a jobb horgászlehetőségek miatt, hanem a magyar ajkú többség, meg a számtalan más látnivaló miatt ...

Sandrával a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. January 22. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergetés, az aktív horgászat híveinek száma dinamikusan növekszik az utóbbi években, s ezen belül egyre többen szeretnének gumihallal, twisterrel is sikerélményeket szerezni. Az elindulás, az elsõ gumicsalis süllõk elejtése nem könnyû feladat, de a Sandra twisterekre minden esetben feltétlenül számíthatunk. Minden elfogultság ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukakaland
Megjelent: 2008. January 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Vége van a nyárnak, és egyre beljebb megyünk az õszben is, errõl tanúskodnak a fák sárguló levelei és a hûvös párás reggelek is, szomorú tény, de sajnos, ezen a helyzeten mi nem változtathatunk. Ilyenkor a legtöbb horgász, igyekszik minden lehetséges alkalmat megragadni a horgászatra, hogy elég élményt halmozzon fel a téli ...

Süllőre wobblerrel
Megjelent: 2008. January 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vízközti süllőhorgászat legkiválóbb műcsalija a wobler, azaz a műhal. Először, amit a woblerekrõl elsősorban tudni kell. Fa, műanyag esetleg fémlemez alapanyagúak. A fejrész csapott szögben történő kialakításával, de leggyakrabban a fej alatt külön beépített lapka segítségével, vibráló, billegő mozgást hajtanak ...

Évzáró a Chilia ágon
Megjelent: 2007. December 14. | Forrás: ZéBé | Írások

November elsõ napjaiban bezárt a Chilia horgásztanya, amely az idei évben majd kétszáz vendéget fogadott. A sikeres horgászévad kovácsa Kása György túravezetõ, aki hat hónapot töltött megszakítás nélkül a Duna-delta Chilia ágában. Hazatérte után beszélgettünk harcsás, süllõs képeket ...

Őszi domolykók
Megjelent: 2007. December 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak – bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik ...

Harcsák part mellől
Megjelent: 2007. November 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig is vonzott az éjszaka sötétje… Száznál is több dolgot fel tudnék sorolni, amit jobb éjszaka csinálni! (De most inkább nem sorolom fel…) Egy szó mint száz, este csónakba pakolni, és elindulni a gyökerekkel megrakott harcsás helyek irányába, izgalmasabb a Fûrész 1-2-esnél (3-asnál tutira)!A fonottra kötött csomót ...

Csukát csukával
Megjelent: 2007. November 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nagy hal megeszi a kishalat… – ezt az ősigazságot talán az üzletemberek csépelték el leginkább, de én nem kívánok ennyire elrugaszkodni, sõt inkább visszaterelném ezt a témát az eredeti környezetébe, hiszen az őszi csukázások során számtalan lehetőségünk nyílik ezen elmélkedni. Mert a csuka tényleg minden ...

Deltai kalandok 1. rész
Megjelent: 2007. November 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A Duna-delta egy olyan hely, amibõl sosem elég! A rengeteg víz látványa, a nádasokkal tarkított csatornák és tavak, meg az élõ és folyton változó Duna-ágak, mind horgászszívet dobogtató látvány – nem beszélve a legendás halbõségrõl… Ezen a helyen az ember bármelyik pillanatban megfoghatja élete ...

Tisza-tavas tőredékek 4. - Alkonypercek
Megjelent: 2007. November 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Minden jó, ha… ha jó a vége. Na, de ha nem jó? Arra is van valami okos közmondás? Vagy ha csak éppen jó? Esetleg kicsit jó, kicsit rossz, mert üröm van az örömben, meg ilyenek…(?)Reggel, korán, már hasítottunk a Borzanat felé. Ez azt jelentette, hogy a nyolcas csatornán ki, majd az élõrõl a hatos öblítõn be, errõl ...

Tisza-tavas tőredékek 2. - Gumival és anélkül
Megjelent: 2007. November 13. | Forrás: Pásztor István | Írások

Öreg csónakmotorom kiszámíthatatlanná vált, a másnapot tehát Szasza hajójában kezdtem.Borzanatra igyekeztünk, de legalábbis valahova, ahol életünk és testi épségünk károsodása nélkül megúszhatjuk a délelõttöt.Rendesen korbácsolta a hullámokat a szél, s mire a tározónak erre a ...

Őszi nyár a Velencei-tó partján
Megjelent: 2007. November 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Megérkezett a vénasszonyok nyara. Ilyenkor jól esik a napfürdõzés a kertben a rózsák között, de még jobb, ha a nap utolsó melengetõ sugarai a vízparton horgászat közben simogatják bõrömet. Ezért is határoztam úgy, hogy a szép õszi idõben minden más feladatot félredobok és hobbimnak szentelem minden ...

Pergető vb: bronzérem a Volga partján
Megjelent: 2007. November 01. | Forrás: Energo Team | Írások

Az idei pergető versenyszezon legfontosabb megmérettetése, az első csónakos, pergető világbajnokság volt Oroszországban, melyen a két párosból álló magyar válogatott is részt vett. Honlapunk a csapatban vb bronzérmes (kétszeres magyar bajnok) Kovács Adrián – Lukácsi Béla (Salmo Team) duót kérdezte a sikeres világeseményről. A ...

Hőlgypárbaj
Megjelent: 2007. October 26. | Forrás: ZéBé | Írások

Az Energofish Kft. együttmûködési szerzõdést kötött az Aranyponty Zrt.-vel, aminek egyik eredménye, az hogy az EnergoTeam horgászai Budapest közeli teszt-tóval lettek gazdagabbak. A háromhektáros szép fekvésû tó Gödöllõ közelében található, ahol a közeljövõben az Aranyponty Zrt. horgászati lehetõséget ...

Futottam még
Megjelent: 2007. October 20. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek rész a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Horgászverseny
Megjelent: 2007. October 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Na csak olyan házi. Eljött a többhetes általános tilalom ideje, amikor még a gilisztákat sem szabad úszni tanítani a Ráckevei Duna-ágon, ezért Totya barátommal elhatároztuk, hogy szezonvégi pontyfogó versenyt tartunk az utolsó napon. Itt a szigetszentmiklósi Kis-Duna szakaszon a szûk meder miatt, ha engedik a vizet, bizony elég erõs az ...

Futottam még
Megjelent: 2007. October 11. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek részt a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Nehéz idők csukái
Megjelent: 2007. September 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szeptember közepe. Közel két hete már, hogy mint egy rossz kisgyerek szobafogságra vagyok ítélve. Nem azért, mert rossz fát tettem a tûzre és a szülõk így próbálnak jó útra terelni, hanem mert az idõjárás kedvezõtlen alakulása egyszerûen nem engedett ki a szabadságot jelentõ vízpartra, hogy hódolhassak ...