Keresett kifejezés: PIROS 193 találat

Majd ha fagy
Megjelent: 2010. January 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy beköszöntött az igazi tél, nemcsak az időjárás váltott keményebbre, hanem jómagam is – nagyobb legyek, nehezebb felszerelés jelenti ilyenkor az ideális fegyvert. Zúzmarás a csónak, kékülnek az ujjak, és elfagy a zsinór, de a horgunkon megvillanó csuka látványa ugyanolyan vonzerővel bír, mint az év többi ...

Párducmintás ragadozó
Megjelent: 2009. December 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Vannak még csodák, és néha a titkolt álmok is valóra válnak, bármennyire hihetetlenek, akárhogy el vannak rugaszkodva a valóságtól. Pergető horgászként régi dédelgetett álmom, hogy egyszer egy olyan vízen horgásszam, ahol az egy-két kilós pisztrángok számítanak átlagméretnek. Sokáig úgy tűnt, hogy ...

Őszi hangulat
Megjelent: 2009. November 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sajnos az időjárás bebizonyította, hogy óhatatlanul is egyre közelebb kerülünk a télhez, no de még a fagyos idő beállta előtt lehet pár szép őszi napunk. Bizony az ősznek is megvan a maga szépsége, a hajnali ködbe burkolózott vízpart, az egyre sárguló falevelek, a csodás színekben pompázó őszi táj és ...

Feledhetetlen találkozás
Megjelent: 2009. November 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mióta beköszöntöttek az éjszakai mínuszok és megjelentek az első sárga falevelek a víz felszínén, egyre kevesebb ragadozó nehezedik pergetőpálcám testére, pedig a köztudatban az áll, hogy az igazi pergetőszezon csak az ősz beálltával kezdődik… Lassan felfele haladva a folyón… Ez így igaz és nem is akarok ellene ...

V. Energoteam Kupa Országos Amatőr horgászverseny
Megjelent: 2009. November 18. | Forrás: Fülöp László | Írások

Mielőtt részletesen is beszámolnánk az idei Energoteam Kupa országos döntőiről, íme néhány adat a versennyel kapcsolatban. Az idén már ötödik alkalommal rendeztük meg az Energofish Kft. támogatásával az Energoteam Kupát, amely hazánk legjelentősebb és legtöbb horgászát megmozgató horgászeseménye. Az első ...

Az úti cél - Delta!
Megjelent: 2009. October 12. | Forrás: Murányi János | Írások

Minden egyes Delta-túrámra pontosan emlékeszem. Nincs két egyforma! Bár vannak hasonlóságok… Vörösen lenyugvó nap, mezőn kószáló tehenek és lovak, szerteágazó vízi utak, és a távolban erőlködő motorcsónakok. Ja, és madarak mindenütt. Úton vagyunk! Tehéncsorda ...

Carp Expert etetőanyagok
Megjelent: 2009. September 30. | Forrás: EmergoTeam | Tesztek

Ezúttal a Carp Expert általános, 800 grammos etetőanyagait kínáltuk fel a halaknak tesztelésre. Nem egy dúsan telepített tavat, nem egy könnyű pályát választottunk, hanem a fővárosi élő Dunát. A Carp Expert etetőanyagot folyóvízi Tímár Mixszel együtt használtuk Itt aztán több körülmény ...

Úszós süllőzés
Megjelent: 2009. September 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Olyan területeken, ahol akadós az aljzat, gyakran használunk úszós készséget, mert így tudjuk akadásmentesen lebegtetni a süllő búvóhelye felett a csalihalat. Én a Ráckevei-Duna-ágon a tartások felett és a nádasok előtti torzsások körül szoktam leginkább alkalmazni ezt a módszert. Van, hogy ...

Az utolsó felvonás
Megjelent: 2009. September 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Hazánkban szeptember közepén zárul a hegyi vizeken történő horgászat, ezért még egyszer, utoljára meglátogattam kedvenc pisztrángos patakocskámat, hisz hosszú időnek kell eltelnie, mire újra láthatjuk egymást. Reménykedtem, hogy még utoljára megörvendeztet egy pettyes halacskával, és néhány kellemes órát ...

Excalibur Spin teszt
Megjelent: 2009. September 02. | Forrás: Murányi János | Tesztek

Azt hittem időbe fog telni, amíg megszokom, de már az első horgászaton régi társként dolgozott a kezemben. Tökéletes súlyelosztás, szép kötések, extravagáns nyéltag – az Excalibur Spin pontosan az a bot, amelyet minden pergetőhorgász örömmel vesz kézbe.Az Excalibur Spin sok tekintetben jelent új vonalat az Energo Team botjai között. A meglepően ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

Vörös és arany
Megjelent: 2009. June 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Feleségem egyre nagyobb hajlandóságot mutat a horgászat iránt. Nem kis örömömre. Ezért minden alkalmat megragadok, hogy a halfogási vágy minél jobban elhatalmasodjon rajta. Jól mutat az igényes fekete lakkozás a matt bordó bottesten Nagy áttétel… Halfogó keverék összetevői Bizos ...

ET Triana Cayman 6m
Megjelent: 2009. April 14. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A tavaszi első horgászatok leginkább keszeges, esetleg pontyos bevetések. Ekkor még igen finom felszerelés dukál, így kaphatjuk a legtöbb kapást. A keszeghorgászat egyik legtechnikásabb műfaja (a rakózás után) a spiccbotos horgászat. Gold Star varsaszákba gyűjtöttük a halakat Víztípustól függően egy a tavaszi, ...

A jó zsinór
Megjelent: 2009. April 03. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

A bot és orsó után, pergető felszerelésünk harmadik legfontosabb része a zsinór. Nem véletlen, hogy az előbbi kettő mellett, a zsinórok is őrületes tempójú fejlesztést értek meg – miközben egymás mellett él a jövő és múlt: a fonott meg monofil zsinór. Pergetőknek szánt cikksorozatom eme részében tehát a madzag ...

Relax: melyiket, mikor, mire?
Megjelent: 2009. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Tudjuk jól, hogy a műcsalik esetében általában, így a gumihalak és twisterek körében is léteznek kedvenc színek. Mindenki esküszik valamire, nyilván vannak különbségek vizek, helyi adottságok szintjén, de ennek ellenére meghatározhatók, halfajonként és víztípusokra is a legjobban bevált ...

Télvégi süllőzés pergetve
Megjelent: 2009. March 16. | Forrás: Székelx Zoltán | Írások

A vizek ura elég mostohán bánt velünk, nehezen takarodtak el a jegek a vizekről. A süllőtilalom előtti legutolsó napokon lehetett csak kimenni pergetni, akkor is hol szél, hol eső gyötörte az embert, vagy együtt a kezző. Jó szolgálatot tett az Energofish termo ruhája, mely nem csak meleg, hanem vízlepergető is. Csónakból próbálkoztam, mert tapasztalataim szerint ilyenkor ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2009. February 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hibát követtem el néhány hete, mikor gondolkodás nélkül kijelentettem, hogy a természet kész levedleni magáról a téli arcképet és kész vidámabb színekbe öltözni, pedig még csak februárt írtunk. Akkor szinte alig láttam fehér foltokat, most meg helyenként térdig érő hóban kell gázolnom, hogy ...

Váratlan siker
Megjelent: 2009. February 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem tartozom a magányos farkasként kóborló horgászok táborába, szeretem, ha van egy társ, főleg, ha jégről horgászom. Ezúttal mégis másképp hozta a sors. Délre járt az idő, mikor már nem bírtam nemet mondani a csalogató napsütésnek. Napok óta februárt meghazudtoló tavaszias idő tombolt, nem volt maradásom. ...

Téli csukák története
Megjelent: 2009. February 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Jól kezdődött az idei esztendő, azt kell mondanom, soha rosszabb ne legyen! Alig telt el három hét az év első havából, én már jó pár horgászélménnyel gazdagodtam. Mindig történt valami érdekes és minden alkalommal volt miről beszámolni, de talán a legutóbbi horgászat volt a legizgalmasabb. Hogy is szokták mondani? „A bűnös ...

Mi kell a csukának?
Megjelent: 2009. February 11. | Forrás: Murányi Antel | Írások

Alig volt még pár óra sötétedésig, amikor csónakba szálltam. Ha minden terv szerint működik, akkor ez a pár óra is elég eseménydús lehet – fontolgattam magamban, miközben ellöktem a csónakot. A rossz idő nekem pont jó, ilyenkor pattanok csónakba A szemerkélő eső általában sokat ront a hangulatomon, de ezen a ...

Véletlen kárászozás
Megjelent: 2009. February 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűvösebb hónapokban a horgászember a nagyon esetleges csuka, menyhal vagy süllő mellett örül a fehérhalak sűrűbb kapásainak is. Legalább is én örültem a jó múltkorában, mikor, ugyan csukázni indultam el, de csodaszép kárászozásba keveredtem. Az őszvégi ...

Jéghideg pisztrángok
Megjelent: 2009. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Számomra télen sincs megállás, ha az időjárás engedi, minden alkalmat megragadok, hogy a vízparton lehessek, illetve a jég hátán. Szerencsére nem én vagyok az egyedüli megszállott, mindig akad társ, aki épp ráér, és nem riad vissza a hidegtől sem.A napok óta tartó meleg jelentős mennyiségű havat elolvasztott, ...

Tigrismintás tapasztalatok
Megjelent: 2009. January 22. | Forrás: Murányi János | Írások

Szezonzáró horgászataim bár szerteágazó tanulságokat hoztak, valójában egy irányba futottak össze: megtanultam szeretni a nagyméretű műcsalikat, és külön oltárt emeltem a tigrismintás Salmóknak, amely előtt azóta is örömmel mutatok be áldozatot.A csukázó idők hidegebbik felében jártunk már, amikor lelkesen, ...