Keresett kifejezés: PIROS 193 találat

Támadás - 2. rész
Megjelent: 2008. November 24. | Forrás: Murányi János | Írások

Bármennyire Salmo-centrikus a műcsalikészletem, van még néhány titkos fegyverem, ami a maga nemében felülmúlhatatlan, és jó darabig az is marad. Fémek, gumik, furfangos találmányok, elmés szerkezetek. Ugyanaz a játék! Vagyis kicsit más… Írásom első részében utaltam rá, hogy a különböző súlyú és ...

Ha felkel a nap
Megjelent: 2008. November 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A deltai napfelkelte emlékezetes, amolyan "2 in1" esemény: kis tengeri napkelte is érzõdik benne, meg az akár Budapesten is elkapható szép dunai naplementét is megkapjuk ezzel együtt. A hajnali süllõk támadása pedig újabb ok az ébrenlétre: ki-ki eldöntheti, hogy korán kel emiatt, avagy le se fekszik… Én az utóbbit választottam. Azaz kissé ...

Éjszakai horgászat a Balatonon
Megjelent: 2008. October 13. | Forrás: Jancsek János | Írások

Jancsek János vagyok, egy kis éjszakai pecára kalauzolom Önöket! A sztori abból indult, hogy volt iskolám elindult a balatonboglári halászléfőző versenyen, és felkértek az alapléhez valók beszerzésére, természetesen balatoni halakból! Beállítáa Egyik este, egykori tanárommal (aki most horgászik először) Lászlóval, ...

Kezdő csukák - 2. rész
Megjelent: 2008. September 24. | Forrás: Murányi János | Írások

A nap emelkedésével nem csak a csukák indultak be, de a sikeres műcsalik száma is emelkedett: a MINNOW és FANATIC fej-fej mellett haladt, majd a nap második felére megjelentek a gumihalak is - a DELALANDE MISS SHAD ismét történelmet írt. Jó dolog ennyi híresség körében lenni! Ahogy a reggeli pára szertefoszlott, azt hittem a kapások is alábbhagynak, de ...

Wobbler vs. Blinker - 2. rész
Megjelent: 2008. September 23. | Forrás: Zőrgő Benjámin | Írások

Eleget beszéltem a wobblerekről, ideje, hogy a pergetődobozom másik felében levő műcsalikkal foglalkozzak, a blinkerekkel. Mint már említettem, ezek a kis körforgók sok meglepetést tudnak okozni, így történt ez egy különös horgászatom során is. Újból szép nyári nap ígérkezett, a víz kristálytiszta, a felszerelés ...

Vissza a kőrforgókhoz
Megjelent: 2008. September 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Visszatekintve az elmúlt esztendők pergetőhorgászataira, azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy az esetek döntő többségében a műcsalik közül a wobblerek játszották a főszerepet és úgy gondolom ezzel nem vagyok egyedül. De mi van akkor a körforgókkal? Keveset beszélünk róluk, egyszerűen, mert keveset használjuk őket. Pedig vannak horgászatok, mikor ezek a ...

Wobbler vs. blinker
Megjelent: 2008. August 13. | Forrás: Zőrgő Benjámin | Írások

Sokan elgondolkoznak azon, mikor horgászni mennek, vajon melyik apró fahalacskára, vagy éppen melyik jókora körforgóra esik a halak választása aznap. Én mindig szoríttok helyet a kis Salmo wobblerek mellett a villantóknak is, mert van mikor ők bizonyulnak "finomabb falatoknak". Szép nyári nap volt, a Küküllő éppen letisztult az esőzések által bemosott ...

Tisztán csak kenyérrel
Megjelent: 2008. August 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Köztudott, hogy a kenyeret nem csak mi emberek, horgászok, hanem a halak is kedvelik. Kárász, domolykó, de legfőképp a paduc. Ezzel a szakirodalom is egyet ért és vannak fejezetek, ahol részletesen tárgyalják a paduc kenyérrózsával történő horgászatát. Ennek ellenére egyre kevesebben használják csalinak és még kevesebben etetés ...

Kuttyogatás
Megjelent: 2008. July 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Hazánkban a harcsázás legrégibb módszere a kuttyogatás, melyet még honfoglaló őseink hoztak keletről, ahol szintén művelik, de inkább balinszeletes fenekezéssel kombinálva. Lényege, hogy egy korongfejűre faragott íves fadarabot ügyes csuklómozdulattal úgy ütnek csónakkal csurogva a vízfelszínbe, hogy az kuttyanó hangot ad, melyre a harcsa ...

Pisztrángvacsora 1. rész - Mosca-dalmas délután
Megjelent: 2008. July 10. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Érdekes, hogy amíg mindenki a wobblerek után nyúlkált, engem a körforgók kötöttek le inkább - a Mosca villantók amúgy is olyan széles választékkal bírnak, ami mellett nem lehet elmenni szótlanul. A nagyobb méreteket már többször próbáltam, az egészen aprókra pedig ezúttal került sor… Kis víz, kis ...

Kis halak, nagy őrőmők
Megjelent: 2008. July 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokszor elhangzik „Nagy víz nagy hal”. Ha ezt visszájára fordítjuk, akkor „Kis víz kis hal”. Ebben van némi igazság, de lehet meglepetés is a dologban, erre volt és lesz is példa... Ezelőtt három évvel történt Rövid 2, 10 m-es, finom pálcával kis két centis Salmokat dobáltam. Domolykóra „fájt a fogam”. Jól ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Egyéb zőldségek
Megjelent: 2008. June 17. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Egy napig bírtam tétlenül. Pontosan ennyi ideig nem horgásztam a VISION kis zöld botjával. Sürgősen cselekednem kellett tehát, mielőtt súlyosbodik az állapotom. Ezért a legközelebbi tó felé vettem az irányt - pontosabban két tóban is szerencsét próbáltam, de erre majd később térek ki. Vegyük szép sorjában a dolgokat! A 4-es ...

Vadvízen pergetve
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hajdani gyermekkorom legszebb élményei a hegyek gyomrából csordogáló, kristálytiszta patakok legpompásabb ragadozójához, a sebes pisztránghoz fűződnek. Tisztán emlékszem azokra a napokra, mikor néhány óra alatt 4-5 de akár 10 pisztrángot is kipergettünk barátommal a Gyergyói havasokban eredő Somlyó, Borzont, Bakta, vagy a nálunk ...

Sió mustra
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt ugye mindenki tudja, hogy van két nagy folyónk, a Duna és a Tisza. Sokan tudják, hogy van még számos kisebb folyóvizünk, mint például a Rába. Azt már kevesen tudják, hogy sok patak és csatorna is a horgászok rendelkezésére áll, ha valaki veszi a fáradságot és megkeresi, felfedezi őket. A Balaton magas vízállása miatt, van ...

Elektromos evező
Megjelent: 2008. May 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A villanymotor – mint annyi más kényelmi horgásztalálmány – Amerikából érkezett hozzánk. Hazájában „trolling motor” néven ismert, ami elsődleges rendeltetésére is rámutat: nem gyors haladásra való, hanem arra, hogy horgászat közben mozgassa a csónakot. Nálunk nem divat ugyan a vontató horgászat, de a ...

Balinok kedvenc játékai â- második rész
Megjelent: 2008. May 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A következő napon csodaszép tavaszi időre ébredtünk. Biztosak voltunk benne, hogy halaink is érzékelik a változást, így tehát némileg új helyzetben kell helyt állnunk. Ez új taktikákat, új műcsalikat és új helyeket jelenthet. Induljunk! Vagy ahogy János szokta mondani: „Lécc rákkendróll!” Új nap, új csalik, új ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Balinok kedvenc játékai - első rész
Megjelent: 2008. May 20. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A balin mindig a bátyám vizsláját juttatja eszembe… Eszelős, mozgékony, vad meg játékos, és sosem lehet végérvényesen eldönteni, hogy ez most nagyon hülye vagy nagyon okos. Két napon keresztül próbáltuk megfejteni a balin titkát, aztán arra jutottunk, hogy semmire. A balin mindig is balin marad! Itt állítsd le a motort! – intett hirtelen ...

Keszegek kőzt - jóban, rosszban
Megjelent: 2008. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Kedvenc úszós felszerelésemmel fegyverkezve, két napig hajszoltam szerencsémet a Duna-delta csatornáin. Nos, ha beszélhetnénk itt bármiféle sikerről, akkor most az lehetne az írásom címe, hogy „Compók közt”, vagy mondjuk „Pontyok közt”, de eme szeszélyes tavaszi időben kizárólag az apróhalak buktak rám – olcsó ...

Az élmény kőtelez
Megjelent: 2008. April 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Március 27. és 30. között megrendezésre került a 15. jubileumi FeHoVa a Budapesti Vásárközpontban. Az elmúlt évektől eltérően, ezúttal az „A” pavilonban, mintegy 8.250 négyzetméteres felületen volt megtekinthető a kiállító cégek standja. Talán nem túlzás, ha azt állítom, hogy ezúttal is az Energo ...

A hídnál
Megjelent: 2008. April 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Már három napja erős déli szél fújt, mindenhol végigverte a Ráckevei Dunát, nem lehetett finom felszereléssel úsztatni, pedig tavasszal az lenne a nyerő. Nagyon mehetnékem volt, törtem a fejem, hol van ezen a közel hatvan kilométeres vízen olyan pálya, ami meghorgászható ilyenkor. Aztán hirtelen eszembe jutott Ráckeve, ifjú korom kedvenc ...

Szunyoglárvával szezonnyitáskor
Megjelent: 2008. April 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mint valamennyien tapasztalhattuk, pokoli időjárás volt mostanában. Orkán orkánt követett, hatalmas esőkkel és mindez nem volt elég, hajnalonként jég borította az út menti pocsolyákat De nem csak hajózni, horgászni pedig muszáj, fogalmaztam át a híres velencei szólást, ezért a téli hideg ellenére többször nekiveselkedtem a ...

Szeszélyes tavaszi vegyes
Megjelent: 2008. April 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Azt megszoktam, hogy a tavasz általában szeszélyes, de hogy ennyire megtudja bolondítani a halakat, arra nem számítottam. Az utolsó feederes pontyozás után kaptam az égbõl hideget, meleget, esõt, és amit nagyon utálok, rengeteg gonosz szelet. Pedig a gyönyörû, új négyméteres Hunter Hulk Telematch botomat szerettem volna már igazán ...