Keresett kifejezés: kukorica 170 találat

Finomszerelékes tavaszi úszós pontyozás
Megjelent: 2009. April 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Nagy nehezen beköszöntött a tavasz, kezdenek melegedni a vizek, ami azt eredményezi, hogy lassan megjön a halak étvágya. Így vannak evvel a pontyok is, bár ne számítsunk botvivős kapásokra. A jó úszós felszerelés lényege a bot és az orsó egyensúlya, így fárasztja legkevésbé kezünket. Az ...

Pontyszüret
Megjelent: 2009. January 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Jócskán magunk mögött hagytuk már az év nagyobbik részét. A meleg nyári napok már csak távoli emlékeimben élnek. A kertek alatt kopogtat a tél. A hideg szelek szárnyán utazva érkezett a messzi északról. Útját az elmúlás kíséri. Jeges lehelete bénítóan hat az életre. Rohamosan hűlő ...

Téli portyán
Megjelent: 2009. January 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

„A domolykóról azt tartják, hogy szinte bármilyen módszerrel és csalival horogra csalható: pergetve különböző körforgókkal, wobblerekkel legyezve száraz és nedves legyekkel; úsztatva csontival, gilisztával, kukoricával, kenyérbéllel, szúnyoglárvával; fenekezve kishallal és piócával". Ezekkel a szavakkal érveltem egy ...

Karácsonyi meglepetés
Megjelent: 2008. December 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az alábbi írásomnak nyugodtan adhattam volna azt a címet, hogy „Léki pontyozás”, de nem tettem, hisz nem erre készültem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a tél első lékhorgászata egy emlékezetes pontyhorgászatba torkollik, de lám az lett belőle. Ezért szép a horgászat, kiszámíthatatlan és tele van ...

Mellékvágányon
Megjelent: 2008. December 23. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ahogy azt már egy korábbi írásomban említettem, a pontyok megtalálása nem volt egyszerű feladat ebben a szezonban. Sok nullázással és csalódással volt kikövezve ez a rögös út. Persze előfordult olyan eset is, hogy a pontyok helyett valami más örvendeztetett meg a nap végére. Mondjuk egy márna! ...

Nyárvégi Expert pontyozás
Megjelent: 2008. December 19. | Forrás: Bódi Zsolt | Írások

Kora hajnalban, zuhogó esőben érkeztem a tóhoz, megszállott vagyok, mint a legtöbb vérbeli horgász. Ilyen időben más a kutyát sem veri ki, de nekünk ott a helyünk a vízparton, ha egyszer döntöttünk, hogy megyünk.Az orsóról, botról csurgott a vízGyors esőköpenyes szerelés után az autóból lehetett csak figyelni, a kapásjelzőket, ...

Szedres, bokros, tőkleveles
Megjelent: 2008. December 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az éves rutin pecák közé tartozik a szedresi horgászegyesület tavának meglátogatása. Kollégám és barátom Orsós János itt tag. Rendszeres látogatója a víznek és az elmúlt évek alatt elég jól ki is ismerte, bár az utóbbi időben kicsit hanyagolta a horgászatot. Hiába, a nők sok galádságra rá ...

Emlékezetes horgásznapok - 2
Megjelent: 2008. November 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Kiruccanásunk második állomása a Nyíregyházától néhány kilométerre található Verba tanya és horgásztó, ahol egy versenyre voltunk hivatalosak barátommal. Versenyhorgászat? Ritkán, keveset emlegetett témakőr nálam. Jobban szeretem a nyugodt, stresszmentes pecákat, mégis sikerült barátomnak rávennie, hogy nevezzek be ...

Emlékezetes horgásznapok - 1
Megjelent: 2008. November 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mindig nagy kihívás az új vizek felfedezése. Még nagyobb, ha ezért több száz kilométert kell utazni, messze a hazai vizek biztonságot nyújtó ismeretétől. Ezeket a horgászatokat előre meg kell tervezni, kellően rá kell készülni, hisz teljesen más körülményekkel, lehetőségekkel és vizekkel kapcsolatos adottságokkal kell ...

Balatoni keszegvadászat
Megjelent: 2008. November 03. | Forrás: Jancsek János | Események/Kiállítások

Ma a Balaton felett az idõjárás fantasztikusan szép, ezért a nagy nyári hajtás után, pihenésképpen egy kis keszegezésre gondoltam. Az igazság az, hogy nem rég vettem a match botot és ki is szeretném próbálni. Csendélet a köveken A felszerelésem egy Gold Match 420-as bot, egy E.T. EXCALIBUR RD 4000-es orsóból áll, az ...

A mélység titka
Megjelent: 2008. October 24. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Egész évben tervbe volt véve a dunai pontyfogás. Ez annak rendje és módja szerint el is maradt, pedig ebben az évben nagyon kellett volna. Filmkészítésben gondolkodtunk, de a vízállás rapszodikus változása és extrém magas állása lehetetlenné tette az etetést és a jól ismert helyek meghorgászását. A ...

Éjszakai horgászat a Balatonon
Megjelent: 2008. October 13. | Forrás: Jancsek János | Írások

Jancsek János vagyok, egy kis éjszakai pecára kalauzolom Önöket! A sztori abból indult, hogy volt iskolám elindult a balatonboglári halászléfőző versenyen, és felkértek az alapléhez valók beszerzésére, természetesen balatoni halakból! Beállítáa Egyik este, egykori tanárommal (aki most horgászik először) Lászlóval, ...

Horgászni nem csak szeretni kell!.
Megjelent: 2008. September 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Történetem alapja bármennyire is meglepõ, a horgászat. Azon belül is a dunai peca, és annak egy speciális változata, az amurozás. Most, hogy így rendszertanilag besoroltuk ezt a tevékenységet, rátérhetünk a lényegre. Évekkel ezelõtt Besenczi István barátom mutatott egy olyan pályát, ahol rendszeresen lehetett nagy amurt fogni. Némi ...

Hétkőznapok a Deltában - Pontyozás
Megjelent: 2008. September 08. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Amíg lefelé csorogtunk a Chilia - Dunán, arra gondoltam, hogy semmi sem úgy van, mint tíz vagy akár csak pár évvel ezelőtt. Rengeteget változott a világ errefelé. Amíg a kis komp dugig megtelve autókkal, utasokkal átaraszol a vízen, olyan forgalom halad el mellettünk, ami korábban elképzelhetetlen volt. Luxus motorosok tucatjai repesztenek a haditengerészet ...

Nyíltvízi pontyozás - úszóval
Megjelent: 2008. September 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A pontyok általában kedvelik a vízinövények biztonságot és táplálékot adó közelségét, de olykor szívesen kilátogatnak a nyíltvizekre is, főleg, ha ott vándorkagylótelepeket, szúnyoglárvákat, egyéb számukra kívánatos táplálékokat találnak nagyobb tömegben. Rendszeres etetéssel is ...

Tisztán csak kenyérrel
Megjelent: 2008. August 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Köztudott, hogy a kenyeret nem csak mi emberek, horgászok, hanem a halak is kedvelik. Kárász, domolykó, de legfőképp a paduc. Ezzel a szakirodalom is egyet ért és vannak fejezetek, ahol részletesen tárgyalják a paduc kenyérrózsával történő horgászatát. Ennek ellenére egyre kevesebben használják csalinak és még kevesebben etetés ...

Vissza az iskolapadba 3. -  A záróvizsga tőrténete
Megjelent: 2008. August 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Hátam mögött tudhatok két gyönyörû napot, amit a Tisza-tó adott. Hallal kicsit fukarul bánt, de a környezet mindenért kárpótlást nyújtott. Eljött hát a búcsú napja és ezt már itteni segítség nélkül akartam végig csinálni. Kicsit szerettem volna magam felfedezni ezt a csodát. Már amennyire hatalmas ...

Vissza az iskolapadba 2 - avagy továbbképzés a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. August 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az egész napos horgászat és a kikötői sörözés, na meg a halpucolás és halevés megalapozta a jó alvást. Bár gyorsan kellett sokat aludni, mivel reggel félötre újra randevút szerveztem Tibi bával. Az éjszaka elég rosszul telt, nem tudtam rendesen aludni, így az ébresztőóra megszólalása előtt már fent voltam. ...

A ponty horgászata és felszerelései
Megjelent: 2008. August 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A ponty méltán a legnépszerûbb halfaj a magyar horgászok körében. A patakok kivételével valamennyi vizünkben jól érzi magát, könnyen tenyészthetõ, szállítható, telepíthetõ, fogságban is aránylag jól életben tartható. Viszonylag gyors növésû és nagyra növõ békés hal, ...

Vissza az iskolapadba - Az elsó nap
Megjelent: 2008. July 31. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt hihetné az ember, hogy néhány évtized horgászat után már keni-vágja a témát, és a vízparton nem igazán érheti meglepetés, de be kell látnom még igen csak kiscserkész vagyok. Hiába a sok éves dunai tapasztalat, vagy a gazdag élménytár tavi pecázásokból, még mindig van olyan víz, ami sajátos ...

Pontyok a spiccen
Megjelent: 2008. July 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

4-4, 20-as matchbotok után furcsán éreztem magam, mikor egy Benzar Pole névre keresztelt 8 m-es spiccbotot vettem kezembe. Először azt kérdeztem magamtól, hogy kell ez nekem? Aztán később rájöttem, a jóhoz hamar hozzá lehet szokni, sőt hamar meg is lehet szeretni, csupán egy napot kell horgászni vele... Reggel korán érkeztünk, egyedül voltunk párommal, ő a ...

Feederpróba
Megjelent: 2008. July 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A feederbotos horgászattól messze állok, nyugodtan mondhatnám, mint Makó Jeruzsálemtől... A legemlékezetesebb találkozásom eszel a technikával, illetve a technikához tartozó horgászbottal az idén áprilisban Budapesti FEHOVA kialításon történt, mikor a feederbotos horgászat legújabb vívmányát próbálgatva, ...

ET Heavy Feeder vs. Competiton Match
Megjelent: 2008. July 03. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sokunkban felmerült már az a kérdés, hogy vajon a rengeteg rendelkezésre álló horgászmódszer közül vajon melyik a leg eredményesebb egy adott kategóriában. Az igazság az, hogy ez helyzettől függően mindig változik. Most szeretnék bemutatni egy horgásznapot és az ott akkor alkalmazott technikát. A végén majd kiderül ki volt a ...

Pontyokra hangolva
Megjelent: 2008. June 26. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nálam a pontyozás kicsit mást jelent, mint a pontyozók zöménél. Nem vonultatom fel fenekező botok hadát, nem szórok be kiló számra bojlit, nem tökölök elektromos kapásjelzőkkel. Általában egy szál bottal indulok a nyomukba, figyelem, hol ugranak, hol turkálnak, és ahol a legtöbb rájuk utaló jelet látom, ott vetem be horgomat egy ...