Keresett kifejezés: spicc 317 találat

Szöszök között
Megjelent: 2009. June 02. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ki ne ismerné azt, amikor rekkenő, fülledt a levegő, és a májusi havazás pihéi ellepik a víztetőt, vízpartot. Ilyenkor leülni horgászni kész agyrém, és egyáltalán nem hat nyugtatóan, hogy a szomszéd sem fog semmit.Az ember már egy megveszekedett kárásznak is örül, csak hal legyen a horog végén, de így nyár elején ...

Ember tervez...
Megjelent: 2009. May 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Bármennyire is akarjuk, nem mindig történnek úgy a dolgok, ahogy azt szeretnénk. Vannak dolgok, amiket előre megtervezünk és vannak tényezők, körülmények, melyek keresztbe tesznek ezeknek. Ilyen az időjárás, melyet akarattal irányítani nem lehet. Vegyük mindjárt az áprilist. Szinte egész hónapban nyárias időnek örvendhettünk, aztán a ...

Tavaszi játék
Megjelent: 2009. May 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az április nem csak bolondos, hanem a horgászok részére bizonyos mértékig kiszámíthatatlan és böjtölős időszak is. A tavaszi áradások, tilalmak és a változékony időjárás korlátozzák a halfogási lehetőségeket. Legtöbbször marad a frissen betelepített ponty vagy a minden vízben jól fogható ...

Szezonnyitó horgászat - Isaszegi horgásztó
Megjelent: 2009. April 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt hetek, hónapok beszélgetéseinek témája legtöbbször a tavalyi esztendő, horgászidény emlékeinek felelevenítéséről szólt. Ahogy azonban kezdett melegedni az idő és egyre több lehetőség kínálkozott a horgászatra, egyre gyakrabban került előtérbe a jövő és egyre többet kezdtünk beszélni az előttünk ...

ET Competition Tele Match
Megjelent: 2009. April 24. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Folytatva a tavaszi könnyű keszegező felszerelések tesztjét, ezúttal az Energo Team Competition Tele Match botját vettük górcső alá. A 3,90-es pálcára az Energo Team Fighter Match orsó 30-as méretű modelljét rögzítettük. A bot textil tokban és gyűrűvédővel kerül forgalomba A lényeges adatok leolvashatók a botról ...

Finomszerelékes tavaszi feederezés
Megjelent: 2009. April 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A ponty fenekező módszerrel történő megfogása hazánkban a legnépszerűbb horgászati forma. A nyáron alkalmazott durvább felszerelésekkel a tavaszi hideg vizekben csak immel-ámmal kapó pontyokat szinte lehetetlen megfogni. Ezen a problémán segíthet a feederbotos horgászat, mely lefinomított szerelékével könnyebben képes horogra csalni a finnyás ...

ET Triana Cayman 6m
Megjelent: 2009. April 14. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A tavaszi első horgászatok leginkább keszeges, esetleg pontyos bevetések. Ekkor még igen finom felszerelés dukál, így kaphatjuk a legtöbb kapást. A keszeghorgászat egyik legtechnikásabb műfaja (a rakózás után) a spiccbotos horgászat. Gold Star varsaszákba gyűjtöttük a halakat Víztípustól függően egy a tavaszi, ...

Csukák a távolból
Megjelent: 2009. April 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy haladunk befelé a csukalegyezés sűrűjébe, újabb és újabb ajtók nyílnak meg, tisztábban látunk dolgokat. Cserélgetjük a botokat, zsinórokat, kipróbálunk új legyeket, és tovább finomítjuk a bevontatás technikáját. De mindenekelőtt egy dolog foglalkoztat: minél hosszabbat dobni, és minél pontosabban!A ...

Istenek fegyverzete 16. – Fehova 2009
Megjelent: 2009. March 30. | Forrás: Murányi János-Pál – Murányi Antal | Események/Kiállítások

Sosem gondoltam volna, hogy ez már a tizenhatodik alkalom, és még mindig képes megmozgatni országunk és a környező országok horgászait, vadászait. Ezévben március 19. és 22. között folyt nagyon sűrű botrázogatás és orsótekergetés a Hungexpo C pavilonjában, és ugyanilyen sűrűn néztek csőbe a vadászok a szomszédos ...

Kisbotos tapasztalatok
Megjelent: 2009. March 06. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Nem rejtegetem én piciny szívem szörnyű titkát: az utóbbi években a hosszú bot és rövid bot közti dilemma tartja feszültség alatt a pergető túráimat. Tudom, ezzel a kérdéssel most eléggé a darázsfészek körül nyúlkálok, hiszen jelen pillanatban is heves harcok dúlnak a pergetőhorgász klánok és szekták ...

Menyhalas emlékek
Megjelent: 2009. March 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Valamikor a nyár végén, ősz elején a helyi horgászboltba érdekes párbeszédnek voltam tanúja. Két horgász azzal dicsekedett az eladónak, hogy az elmúlt napokban nem mindennapi horgászélménynek voltak részesei.Mivel én is ismertem a két sporit óvatosan, puhatolózva bekapcsolódtam a párbeszédbe, próbálva fényt ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2009. February 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hibát követtem el néhány hete, mikor gondolkodás nélkül kijelentettem, hogy a természet kész levedleni magáról a téli arcképet és kész vidámabb színekbe öltözni, pedig még csak februárt írtunk. Akkor szinte alig láttam fehér foltokat, most meg helyenként térdig érő hóban kell gázolnom, hogy ...

Az év első túrája
Megjelent: 2009. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vizek nagy része még jégpáncél alatt nyögött, mikor hírét vettem, hogy a tassi Turbina-öböl felszíne már kiengedett. A tassi öböl már kiengedett. Nagyon kiéheztem már a halfogásra és felkapva az Energofish-től tesztelésre kapott pillekönnyű, de rendkívül gerinces, 5-25 gr dobósúlyú ...

Búcsú az idei lékhorgászattól
Megjelent: 2009. February 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég szerettünk volna már Ferenc barátommal egy közös horgászatot összehozni, de valahogy eddig még nem sikerült, legalábbis a nyár óta nem…Mindig közbe jött valami. Mikor ő hívott engem, nekem volt valami más elfoglaltságom, mikor meg én invitáltam meg őt egy közös Marosi paduchorgászatra, és még ideje is lett volna rá, ...

Őszi nosztalgia
Megjelent: 2009. February 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

A tél derekán járva, még a késő őszi horgászatok - amikor még pluszokat mutattak a hőmérők - is melegséggel töltenek el. Direkt hagytam meg ezt a z anyagot a nélkülözés idejére. Hosszú és enyhe őszünk volt, de ami még ennél is fontosabb, rendkívül eredményes. Süllő, harcsa, márna, ponty került a merítő ...

Jéghideg pisztrángok
Megjelent: 2009. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Számomra télen sincs megállás, ha az időjárás engedi, minden alkalmat megragadok, hogy a vízparton lehessek, illetve a jég hátán. Szerencsére nem én vagyok az egyedüli megszállott, mindig akad társ, aki épp ráér, és nem riad vissza a hidegtől sem.A napok óta tartó meleg jelentős mennyiségű havat elolvasztott, ...

Pontyszüret
Megjelent: 2009. January 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Jócskán magunk mögött hagytuk már az év nagyobbik részét. A meleg nyári napok már csak távoli emlékeimben élnek. A kertek alatt kopogtat a tél. A hideg szelek szárnyán utazva érkezett a messzi északról. Útját az elmúlás kíséri. Jeges lehelete bénítóan hat az életre. Rohamosan hűlő ...

Téli portyán
Megjelent: 2009. January 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

„A domolykóról azt tartják, hogy szinte bármilyen módszerrel és csalival horogra csalható: pergetve különböző körforgókkal, wobblerekkel legyezve száraz és nedves legyekkel; úsztatva csontival, gilisztával, kukoricával, kenyérbéllel, szúnyoglárvával; fenekezve kishallal és piócával". Ezekkel a szavakkal érveltem egy ...

A lékes peca varázsa
Megjelent: 2008. December 29. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Amint a vizek háta megkeményedik, következik az a horgászat, amelyet a horgászok döntõ többsége egy kézlegyintéssel elintéz – értelmetlen fagyoskodás a jég hátán, kevés hal – mondják. Aztán vagyunk páran, amolyan megszállottak, akik a téli idõben is dacolnak a hóval, jéggel, csak horgászhassanak ...

Mellékvágányon
Megjelent: 2008. December 23. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ahogy azt már egy korábbi írásomban említettem, a pontyok megtalálása nem volt egyszerű feladat ebben a szezonban. Sok nullázással és csalódással volt kikövezve ez a rögös út. Persze előfordult olyan eset is, hogy a pontyok helyett valami más örvendeztetett meg a nap végére. Mondjuk egy márna! ...

Pisztrángok főszerepben
Megjelent: 2008. December 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokottnál enyhébb időjárásnak köszönhetően, kedvenc víztározóm felszínét még nem kerítette hatalmába teljes mértékben a jég. Rengeteg szabad vízfelület kínálkozott egy kiadós pergetésre. Kár lett volna elszalasztani az alkalmat, ezért Farkas Levi barátommal megkíséreltük kapásra bírni ...

Brutális ősz
Megjelent: 2008. December 05. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Brutális őszA cím már talán nem is aktuális, hiszen lassan véget ér, a fagy szorongatja a torkát. Ez már inkább a tél eleje. Nehéz beletörődni, hogy nem akkor megyek horgászni, amikor akarok, hanem akkor, amikor az időjárás kegyeskedik zöld lámpát adni. Egész évben próbáltam pontyot fogni - mindhiába. A jó nyári ...

Késő őszi teríték
Megjelent: 2008. December 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az időjárás megint csak hozta az ilyenkor nálunk megszokott októberi formáját. Kinézek az ablakon, az eget kémlelve vastag, földig érő felhőkbe botlik tekintetem. Zuhog az eső és a szél is meghajlásra kényszeríti a már őszi színekben pompázó fákat. Itt az ősz! Jelzi a természet, hogy kész átadnia magát a hidegebb ...

Pontyozás feederrel
Megjelent: 2008. November 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A finomszerelékes pontyhorgászat méltán egyre népszerűbb változata a feederbottal történő fenekezés. Igazi jelentősége az áramló vizekben van, ahol nem, vagy csak nagyon nehéz kapásjelzővel lehet megoldani, hogy a folyás ne húzza azt fel. Ez nagyban durvítja készségünket, de az ejtős kapások észlelésére végképp ...