Keresett kifejezés: 50M 115 találat
BENZAR MIX ZANDER SPRAY 50 ML

Tíz nap a Pó-deltában - második rész
Megjelent: 2010. June 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgász, ki a Pó folyóra utazik, hanyagolja a finomszerelékes horgászatban rejlő lehetőségeket, mondván, hogy az „apróságot otthon is meglehet fogni". Szinte mindenki a nagyobb testű harcsákra, amurokra és pontyokra fekteti a fő hangsúlyt, pedig a folyó és a számtalan csatorna kiváló edzőpályát biztosít a ...

Tíznap a Pó-deltában - első rész
Megjelent: 2010. June 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Azt hiszem, kevés az olyan horgász, ki legalább egyszer ne hallott, vagy ne olvasott volna a Pó folyóról, annak deltájáról, a benne élő hatalmas harcsákról, pontyokról, amurokról, melyek messze földön híressé tették ezt a halban páratlanul gazdag horgászvizet. A tavaly, mikor először horgásztam a folyóban már tudtam, hogy ...

ET Power Feeder 5000
Megjelent: 2010. June 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

ET Power Feeder 5000 Ezúttal a Tisza-tóra látogattunk egy kis feederezésre. Elsősorban az Energo Team vadonatúj orsóját, a Power Feeder 5000-et akartuk kipróbálni, de egy jó botra is szükségünk volt. Választásunk a 3,60-as ET Carp Expert Feederre esett. A Power Feederhez a Carp Expert Feeder botot választottuk Az időponttal szerencsénk volt, a ...

A folytatás
Megjelent: 2010. April 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Legutóbbi írásomban ígéretet tettem, hogy nemsokára visszatérek a vízpartra, hogy újból próbára tegyem spiccbotomat, melyet előző írásomban BLADE POLE néven mutattam be. A dolgok azonban nem úgy alakultak, ahogy azt szerettem volna, így egy kissé későre tolódott az a bizonyos folytatás... Ugyan, eltelt azóta néhány ...

Kárászok és keszegek, csak úgy
Megjelent: 2010. April 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Két nap kimerítő pergetés, legyezés, és félnapnyi igen megerőltető sörözés után, János öcsém úgy döntött, hogy egy kis amatőr úszózással színesíti tavaszi programját. Szíve mélyén elkötelezett finomszerelékes horgász ő, de a sors ezidáig csak ritkán adott lehetőséget ...

Tavaszi pezsdülés
Megjelent: 2010. April 12. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Végre-valahára megérkezett a tavasz, habár az időjárás néha még képes megcáfolni ezt a tényt, de lassan csak felelevenedik a természet. Napi rendszerességgel néztem az időjárás előrejelzéseket, vártam a lehetőséget, hogy a vízpartra léphessek. Igazi „kánikulai" időjárást jelzett több meteorológiai honlap ...

Elsőként
Megjelent: 2010. April 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A március végén megrendezett fegyver, horgászat, és vadászat (FEHOVA) nemzetközi szakkiállításon az Energofish standján számos újdonság került bemutatásra, melyet az idelátogató horgászok nagy érdeklődéssel fogadtak. Az új bojlis, feeder, match és bolognai botok között kiállításra került egy új ...

Téli visszatekintő
Megjelent: 2010. March 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A címmel szeretnénk a tavaszt inspirálni, hogy tudniillik jöjjön már el végre, hisz a télre visszatekinteni, leghamarabb a tavaszból lehet. Vadonatúj eszközöket vetettünk be ragadozó halak ellen, s erről feltétlenül be kell számolni. A bot fonottal érzi jól magát, de ezúttal mégis monofillel teszteltük Az ET Excalibur Spin ...

Végre történt valami
Megjelent: 2010. March 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Annak ellenére, hogy már jó néhány napja márciust írunk, a tavasznak még semmi jelét nem látni, sőt mintha visszafele haladnánk az időben és a téllel kellene újra számolnunk az elkövetkezőkben... Komoly elhatározás kell ahhoz, hogy ilyen időben kimerészkedjünk a vízpartra, hisz kemény hideggel, helyenként térdig érő ...

Jégkorszak
Megjelent: 2010. February 26. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Igaz némi túlzással, de eredeti jégkorszaki viszonyok uralkodnak környékünkön. Éjszakánként nem ritkák a -20 fokok sem, a nappalok sem kecsegtetnek melegebb idővel, valósággal ropog a levegő is a csípős hidegtől. Napokon keresztül nem kívánkoztam vízpart közelébe, még a folyók hátán is vastagra hízott a ...

Mormiskázzunk
Megjelent: 2010. February 19. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mivel a tél csak nem akar elmúlni, nem bírta a csapat néhány tagja megállni, lementek egyszer-kétszer lékhorgászni, ide a közelbe, az egyik hókonyba. Szabolcs barátom, aki nem csak kitűnő legyező, hanem szinte minden horgászmódszerben profi, miután volt pár szép eredménye a jégen, lecsalt engem is. Kevés időm lévén csak a ...

Télnek idején – jégbe fagyott remények
Megjelent: 2010. January 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés lehetőséget kaptunk a lékhorgászatra... Míg nálunk sorra dőltek a meleg rekordok, addig a föld másik részén olyan emberek „örülhettek" a havazásnak, akik idáig csupán tv-ből ismerték a tél eme számukra még furcsa fehér arcát. Az egyik percen meleg, a másikban meg hideg ...

Egy kicsit balinkodjunk
Megjelent: 2010. January 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hogy jut eszembe éppen most a balinokról irni, mikor kint térdig ér a hó és a vizeket, ha nem is járható vastagságú, de fehér jégszőnyeg borítja? Ilyenkor a lékhorgászatról kellene szóljanak soraim... Ez így igaz, de azt inkább hagyjuk máskorra, hadd melegedjek meg egy kicsit, hisz éppen most érkeztem ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

Horgásznapló - 2009 - első rész
Megjelent: 2009. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Talán kissé gyerekesen hangzik, de minden alkalommal, mikor hazatérek a vízpartról előveszem kis noteszom és néhány sorban lejegyzem a nap eseményeit, hogy év végén átlapozva felidézhessem az adott horgászidény sikereit, sikertelenségeit. Így kialakul egy kép előttem az elmúlt horgászszezon milyenségéről, hogy miben ...

Párducmintás ragadozó
Megjelent: 2009. December 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Vannak még csodák, és néha a titkolt álmok is valóra válnak, bármennyire hihetetlenek, akárhogy el vannak rugaszkodva a valóságtól. Pergető horgászként régi dédelgetett álmom, hogy egyszer egy olyan vízen horgásszam, ahol az egy-két kilós pisztrángok számítanak átlagméretnek. Sokáig úgy tűnt, hogy ...

December ajándéka
Megjelent: 2009. December 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

December az év utolsó hónapja. Először a Mikulást várják a gyerekek és velük együtt mi is felnőttek, majd a karácsonynak örvendünk és végezetül baráti, rokoni társaságokba csoportosulva pezsgővel búcsúztatjuk az Óévet és köszöntjük az újat. Én még a kamerát ...

Csupán egy-két óra
Megjelent: 2009. December 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt hónapokban kicsit hanyagoltam az úszós horgászatot, főleg a legyezést és a pergetést gyakoroltam, de úgy tűnik, enged még időt erre is a természet, mielőtt teljesen lefagyna. November vége, mindjárt az év utolsó hónapja... sűrű áthatolhatatlan köd, kemény mínuszok, térdig érő hó és vastag ...

Végre néhány kősüllő
Megjelent: 2009. December 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűlő vízzel egyre nagyobb teret kap a rablóhalak horgászata. A kősüllőzés finomabb felszerelést és nagyobb helyismeretet igényel. A süllővel ellentétben csapatos hal és nagyon ragaszkodik a helyéhez, ami néha megegyezik nagytestű rokonáéval, de vannak zátonyesések, gödrök, sóder púpok, vagy árkok, melyeket évről évre azonos ...

Sárkányok birodalma
Megjelent: 2009. November 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem kell megijedni, nem tűzokádó hatalmas fenevadak területére tévedtem, hanem a jóval veszélytelenebb sügérekről szól a történet. Valamelyik horgászcimborám, csupán nyelvbotlásból, vagy szándékosan a sügért sárkánynak keresztelte, és azóta baráti körömben e névvel illetjük a kis csíkos ...

Napsütötte kárászok
Megjelent: 2009. November 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Még a Duna-deltában is vannak olyan napok, mikor bármennyire is igyekszünk, nem sikerül a nagyobb halak nyomára bukkanni. Rossz helyválasztás, nem megfelelő napszak, röviden összefoglalva rosszkor-rossz helyen „szindróma”. Általában a legtöbb deltajáró előbb-utóbb szembesül ezzel a dologgal. A legtöbb esetben a déli verőfényes ...

Picker Blade-el az éjszakában
Megjelent: 2009. October 14. | Forrás: EnergoIeam | Írások

Az ET Picker Blade kipróbálása után már bátran írhatunk tesztről, hisz mintegy másfél hónapnyi horgászat alapot szolgáltat erre. A 3 méteres finom pálca mostanra sokmindent megmutatott, ideje közzé tenni a tapasztalatokat. Készen a horgászatra a pesti naplementben Naplement előtt másfél órával ...

A Tábi – víztározón horgásztunk
Megjelent: 2009. October 01. | Forrás: Muschitz Ferenc - EnergoTeam | Írások

Zoli barátommal egy júliusi szombat reggelén, elindultunk a Tábi víztározóhoz, ahol egy meghívásos fenekező horgászversenyre voltunk hivatalosak az Energofish - Carp Expert csapat színeiben. Már nagyon vártuk ezt a napot mind a ketten, hiszen még soha nem voltunk ezen a víztározón és úgy hallottuk, hogy nagyon szép helyen található. ...

Úszós süllőzés
Megjelent: 2009. September 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Olyan területeken, ahol akadós az aljzat, gyakran használunk úszós készséget, mert így tudjuk akadásmentesen lebegtetni a süllő búvóhelye felett a csalihalat. Én a Ráckevei-Duna-ágon a tartások felett és a nádasok előtti torzsások körül szoktam leginkább alkalmazni ezt a módszert. Van, hogy ...