Keresett kifejezés: LED 135 találat

Horgásznapló - 2009 - első rész
Megjelent: 2009. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Talán kissé gyerekesen hangzik, de minden alkalommal, mikor hazatérek a vízpartról előveszem kis noteszom és néhány sorban lejegyzem a nap eseményeit, hogy év végén átlapozva felidézhessem az adott horgászidény sikereit, sikertelenségeit. Így kialakul egy kép előttem az elmúlt horgászszezon milyenségéről, hogy miben ...

Csukák
Megjelent: 2009. December 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem a hanyagság szüleménye ez az egyszerű címválasztás, sokáig töprengtem, vívódtam, hogy milyen titulussal jellemezhetném a legjobban ezeket a tarka ruhás krokodilpofájú rablókat. Több ötlet is felötlött bennem, de végül úgy döntöttem, hogy ez a megszólítás mindent körülölel, magába foglal, ami ...

Őszi hangulat
Megjelent: 2009. November 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sajnos az időjárás bebizonyította, hogy óhatatlanul is egyre közelebb kerülünk a télhez, no de még a fagyos idő beállta előtt lehet pár szép őszi napunk. Bizony az ősznek is megvan a maga szépsége, a hajnali ködbe burkolózott vízpart, az egyre sárguló falevelek, a csodás színekben pompázó őszi táj és ...

V. Energoteam Kupa Országos Amatőr horgászverseny
Megjelent: 2009. November 18. | Forrás: Fülöp László | Írások

Mielőtt részletesen is beszámolnánk az idei Energoteam Kupa országos döntőiről, íme néhány adat a versennyel kapcsolatban. Az idén már ötödik alkalommal rendeztük meg az Energofish Kft. támogatásával az Energoteam Kupát, amely hazánk legjelentősebb és legtöbb horgászát megmozgató horgászeseménye. Az első ...

Napsütötte kárászok
Megjelent: 2009. November 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Még a Duna-deltában is vannak olyan napok, mikor bármennyire is igyekszünk, nem sikerül a nagyobb halak nyomára bukkanni. Rossz helyválasztás, nem megfelelő napszak, röviden összefoglalva rosszkor-rossz helyen „szindróma”. Általában a legtöbb deltajáró előbb-utóbb szembesül ezzel a dologgal. A legtöbb esetben a déli verőfényes ...

Bajszosok után kutatva
Megjelent: 2009. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Kora délelőtt futott be az autónk a Duna Delta partján fekvő gorgovai halászfalucska poros kis utcájára. Sűrű portömeg kavargott a terepjáró mögött, akár valami tornádó, úgy közeledtünk Pintyó Lajos horgásztanyája felé. Már csak néhány töltésen kellett végighaladnunk és ...

Somogyország kincse 2 - A kiskorpádi Szigetes-tó
Megjelent: 2009. October 21. | Forrás: Jancsek János | Írások

Ahogy ígértem az előző részhez képest egy kicsit komolyabbra vesszük a pecát! A pár naposra tervezett bojlis horgászatra hárman indultunk, a cél Kiskorpád, Szigetes-tó, ami Kaposvártól 15km-re található. A kiskorőádi Szigetes-tó A tóról: 4,5 hektáron fekszik, száz db 5- 15,5kg közötti nagy ponty ...

Domolykók, melyekre mindig számítani lehet
Megjelent: 2009. October 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Akik olvasták korábbi írásaimat, gyakran találkozhattak, olyan történetekkel, melyeknek főszereplői a domolykók voltak. Ez nem véletlen, hisz természetes vizeink többségében, melyekben én is horgászom, szinte kivétel nélkül jelen vannak, így akarva-akaratlanul, szinte minden horgászatom alkalmával találkozom velük. Gyakran még akkor ...

Ejtsük be a műcsalit
Megjelent: 2009. October 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hányszor, de hányszor előfordult már pergetés közben, hogy a hosszan kidobott támolygóra, akkor fordult rá a csuka, mikor azt éppen készültünk kiemelni a vízből, hogy újradobjuk. Vagy hányszor eredményes, ha éppen beejtjük az orrunk elé és hagyjuk süllyedni, majd mikor lazul a zsinór jelezve, hogy műcsalink aljzatot ért, egy hirtelen ...

Picker Blade-el az éjszakában
Megjelent: 2009. October 14. | Forrás: EnergoIeam | Írások

Az ET Picker Blade kipróbálása után már bátran írhatunk tesztről, hisz mintegy másfél hónapnyi horgászat alapot szolgáltat erre. A 3 méteres finom pálca mostanra sokmindent megmutatott, ideje közzé tenni a tapasztalatokat. Készen a horgászatra a pesti naplementben Naplement előtt másfél órával ...

Nyári éjszakák a Pó folyón
Megjelent: 2009. October 09. | Forrás: Jenei Szabolcs | Írások

Mint legtöbbször, most is a Pó folyó hátán fogom élvezni a pergetés által nyújtott örömöket! És itt nem csak a halakra gondolok!! Rengeteg más gyönyörűség van körülöttünk amit csak a természet és a víz szerelmesei tudnak értékelni! A naplemente, a háborgó csönd amit a folyó magából ...

Matchbottal kicsit másképp
Megjelent: 2009. October 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány éve egy olyan horgászembert volt szerencsém személyesen is megismerni, aki nem csak a versenyhorgászatban bizonyított, de a horgászat más területein is jártas, tapasztalt horgásznak számít. Szerintem különösebben nem kell bemutatni személyét, hisz elég sokan ismerik. Elég, ha a nevét említem… Benzár Zsolt ...

Horgásztábor Abádszalókon
Megjelent: 2009. September 29. | Forrás: Nagy Róbert | Írások

A Közép-tisza-vidéki Horgászegyesületek Szövetsége 2009. augusztus 2-8.-ig rendezte meg már hagyományos ifjúsági horgásztáborát. A tábornak ebben az évben is az abádszalóki Kapitány Vendégház adott otthont a már megszokott jó színvonalú szállással és nagyon finom, bőséges étkekkel ...

Az utolsó felvonás
Megjelent: 2009. September 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Hazánkban szeptember közepén zárul a hegyi vizeken történő horgászat, ezért még egyszer, utoljára meglátogattam kedvenc pisztrángos patakocskámat, hisz hosszú időnek kell eltelnie, mire újra láthatjuk egymást. Reménykedtem, hogy még utoljára megörvendeztet egy pettyes halacskával, és néhány kellemes órát ...

Az elárasztott falu harcsái
Megjelent: 2009. September 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legutóbb azzal búcsúztam, hogy még visszatérek a bözödi víztározó harcsáival. Sajnos ez kissé tovább tartott, mint reméltem. Egy sajnálatos ballépésnek köszönhetően hosszabb időre kényszerpihenőre kényszerültem. Iszonyatos, hogy milyen gyötrelmeket képes okozni egy pár centis fadarab az ember talpában, pláne ha csak ...

Beszélgetés egy győztessel
Megjelent: 2009. September 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Horgászok szemszögéből - III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPATúlvagyunk a III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPÁN, melyet én, mint a verseny főszervezője a korábbi években megrendezett versenyekhez hasonlóan egy sikeres rendezvényként könyvelhettem el. Köszönhető ez elsősorban az ENERGOFISH KFT.-nek , mely a tavalyi ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

Apró vigasz
Megjelent: 2009. August 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Apró vigasz - Nagy LeventeFolyóvizeink kiszámíthatatlanok, mindig tartogatnak meglepetéseket. Van, hogy minden simán megy élményekkel tele, elégedetten térünk haza. Van, hogy kellemesen csalódunk, de sajnos olyan is előfordul, hogy kellemetlen érzések és kudarcok sokaságával szembesülünk. Egy kis elfeledett horgászvíz, mit ...

A felfedezés öröme
Megjelent: 2009. July 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sokféle szempontból fel lehet fedezni egy vizet, még akkor is, ha már több alkalommal horgásztunk az adott vízterületen. Már néhány éve horgászom egy jókora víztározón, de valami rejtélyes ok miatt kizárólag a süllők érdekeltek, annak ellenére, hogy harcsák, balinok, dévérek, pontyok és még sok más ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Harcsalesen a Dunán
Megjelent: 2009. June 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hosszú ideje tartó magas vízállás kicsit keresztbehúzta harcsapergetéssel kapcsolatos összes elképzelésemet. A táplálékhalak és velük együtt a harcsák, a fűzfabokrokba vertek tanyát, vagy a mély kotrásokban múlatták az időt. A fűzfás reménytelen vállalkozásnak tűnt. Egészen mélyről, a ...

Szöszök között
Megjelent: 2009. June 02. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ki ne ismerné azt, amikor rekkenő, fülledt a levegő, és a májusi havazás pihéi ellepik a víztetőt, vízpartot. Ilyenkor leülni horgászni kész agyrém, és egyáltalán nem hat nyugtatóan, hogy a szomszéd sem fog semmit.Az ember már egy megveszekedett kárásznak is örül, csak hal legyen a horog végén, de így nyár elején ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...