Keresett kifejezés: NYOMÓ 63 találat

Csukák a távolból
Megjelent: 2009. April 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy haladunk befelé a csukalegyezés sűrűjébe, újabb és újabb ajtók nyílnak meg, tisztábban látunk dolgokat. Cserélgetjük a botokat, zsinórokat, kipróbálunk új legyeket, és tovább finomítjuk a bevontatás technikáját. De mindenekelőtt egy dolog foglalkoztat: minél hosszabbat dobni, és minél pontosabban!A ...

Téli csukák története
Megjelent: 2009. February 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Jól kezdődött az idei esztendő, azt kell mondanom, soha rosszabb ne legyen! Alig telt el három hét az év első havából, én már jó pár horgászélménnyel gazdagodtam. Mindig történt valami érdekes és minden alkalommal volt miről beszámolni, de talán a legutóbbi horgászat volt a legizgalmasabb. Hogy is szokták mondani? „A bűnös ...

Pontyszüret
Megjelent: 2009. January 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Jócskán magunk mögött hagytuk már az év nagyobbik részét. A meleg nyári napok már csak távoli emlékeimben élnek. A kertek alatt kopogtat a tél. A hideg szelek szárnyán utazva érkezett a messzi északról. Útját az elmúlás kíséri. Jeges lehelete bénítóan hat az életre. Rohamosan hűlő ...

Karácsonyi filmajánló
Megjelent: 2008. December 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lukácsi Béla és Kovács Adrián új DVD-je A Kovács Adrián és Lukácsi Béla nevével fémjelzett „A harcsa wobbleres horgászata" című DVD 2008. december elején került az üzletek polcaira. A Salmo Team Hungary két horgásza sok-sok éve járja a Tiszát és az olaszországi Pó ...

Felfedező túra a Tisza tavon
Megjelent: 2008. December 12. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Mióta apósom révén közelebbi kapcsolatba kerültem a Tisza-tóval, jobban figyelemmel kísérem a tóról szóló írásokat. Lenyűgöző halbőségről, kapitális halakról szólnak a történetek. Főleg csukaállománya van az egekigmagasztalva. Szép emlék... Az hogy ezek az infók valósak, ...

Várható csukacsodák
Megjelent: 2008. December 03. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Várható csukacsodák Fodor Tamás kaposvári egyetemista 2008 november 13-án 12.20 kg-os csukát fogott a Rinyaszentkirályi-tavon. Két nap múlva, nov. 15-én fél egy körül újabb hatalmas csukát sikerült megszákolnia, melynek hossza 110 cm volt, súlya pedig 13.20 kg! Szinte már őskövület A hírnek utánajárva hamar kiderült, hogy ...

Holdfényes éjszakán, a Duna partján
Megjelent: 2008. October 28. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Szerencsés kézzel nyúltam a halakba mostanában. Akárhova mentem, bármit tettem, halat fogtam. Kezdtem úgy érezni, hogy már üres horoggal, csali nélkül is megjön a napi fogás. Ezt az érzést tovább erősítette egy esti pergetés Bánóczki Attila barátommal. Reggel már megfogtam a pontyot és a keszeget, de este újabb ...

Nagy süllő nagy élvezet
Megjelent: 2008. October 02. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Bátran állíthatom, hogy horgászpályafutásom csúcsélményében volt részem az utóbbi napokban. Mint azt már egy másik cikk kapcsán írtam, rászakadtam a pergetésre. Részben rákényszerültem, mert kevés időm volt mostanában, a horgászatra csak egy-két óra állt rendelkezésemre. Másrészt ...

15. Női VB - Szolnok
Megjelent: 2008. August 16. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Ma reggel hidegfronttal és óriási széllel kezdődött a 15. Női Horgász VB Szolnokon, az Alcsi-szigeti versenypályán. Tizenhét nemzet nevezett, de az utolsó pillanatban Macedónia csapata visszalépett, így tizenhat csapat állt rajthoz. Lázas készülődés a verseny előttMint említettem, az előző napi majdnem negyven fokos hőséget alig tizennyolc fokos reggeli ...

Vissza az iskolapadba 2 - avagy továbbképzés a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. August 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az egész napos horgászat és a kikötői sörözés, na meg a halpucolás és halevés megalapozta a jó alvást. Bár gyorsan kellett sokat aludni, mivel reggel félötre újra randevút szerveztem Tibi bával. Az éjszaka elég rosszul telt, nem tudtam rendesen aludni, így az ébresztőóra megszólalása előtt már fent voltam. ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Kicsi, zőld ls finom
Megjelent: 2008. June 18. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy a partra értem, máris láttam felbukkanni egy halat a túlsó vízszélben. Jól kezdődik! Remegve kötöttem fel az előkét, majd türelmetlenül matattam a legyek között - száraz kell ide, csakis száraz! Bár újonnan választott botom elméletileg a könnyebb nimfákat is jól kezeli, én inkább a szárazlegyes horgászatban ...

Elektromos evező
Megjelent: 2008. May 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A villanymotor – mint annyi más kényelmi horgásztalálmány – Amerikából érkezett hozzánk. Hazájában „trolling motor” néven ismert, ami elsődleges rendeltetésére is rámutat: nem gyors haladásra való, hanem arra, hogy horgászat közben mozgassa a csónakot. Nálunk nem divat ugyan a vontató horgászat, de a ...

A tavasz ajándékai
Megjelent: 2008. May 08. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A feederbotos horgászat, azon horgászmódszerek közé tartozik, amelyeket ritkán alkalmazok, de ha sor kerül rá, annál nagyobb élvezettel hódolok eme stílusnak. Sok-sok éve már, hogy a pergetés uralja horgászkirándulásaim nagy részét, de ennek ellenére nem zárkózom el más módszerek alkalmazásától sem. A ...

Cserkész leszek - 1
Megjelent: 2008. May 05. | Forrás: Pásztor István | Írások

Vannak helyzetek, amikor ki kő űnyi, és vannak, amikor meg kő keresnyi Ifj. K. Szénája sok vendéghorgászt elégített már ki. A cserkészős kalandok talán a horgászat igazi oldalát domborítják ki, azt az arcát, amiben minden együtt van. Persze nem mintha nem lenne izgalmas leülni egy horgászládára, és megfejteni az előttünk terpeszkedő ...

Az élmény kőtelez
Megjelent: 2008. April 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Március 27. és 30. között megrendezésre került a 15. jubileumi FeHoVa a Budapesti Vásárközpontban. Az elmúlt évektől eltérően, ezúttal az „A” pavilonban, mintegy 8.250 négyzetméteres felületen volt megtekinthető a kiállító cégek standja. Talán nem túlzás, ha azt állítom, hogy ezúttal is az Energo ...

Az idei első pontyok
Megjelent: 2008. March 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a Ráckevei Duna-ág mellékvizeirõl a március eleji felmelegedések idején. Megmozdult a keszeg, a compó - bár teljes tilalom van rá -, sõt, megjelentek az õszi telepítés elsõ pontyai is. A halak a vermelõhelyekrõl a gyorsabban melegedõ hókonyok, holtágak vizeibe húzódtak és elkezdtek ...

Feederezés télen
Megjelent: 2008. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ne csapjon be senkit egy-két tavaszias nap, nézzünk a naptárra, hallgassuk meg a vízállásjelentéskor a vízhőfokokat és rájövünk, bizony még legalább egy hónapig tél lesz. Ennek megfelelően a vermelőhelyeken /lásd előző téli horgászatok/ van a legnagyobb esélyünk a halfogásra. A feederezés télen, mikor a halak ...

Legyes portyák Erdélyben â- 2. rész
Megjelent: 2008. January 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Hiába vannak a nyugati-Kárpátok csábítóan közel a magyar határhoz, az Erdélybe induló legyesek többsége mégis egy nagyobb lélegzetvétellel, egészen a Székelyföldig utazik – valószínűleg nem csak a jobb horgászlehetőségek miatt, hanem a magyar ajkú többség, meg a számtalan más látnivaló miatt ...

Az utolsó lazacok
Megjelent: 2008. January 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy korántsem annyira vészes a helyzet… Kedvenc pisztrángozó helyemen maradt még hal bõven. A tilalmak elõtti utolsó napon fogott halaim mégis egy történet végét jelentik, legközelebb már csak tavasszal kereshetem a magasan fekvõ tározók szivárványosait.Sosem parkolok be a víz mellé. Mindig sort kerítek ...

Egy kis pergetés a Maros felső szakaszán - harmadik délután
Megjelent: 2007. December 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokan azt gondolják, hogy egy olyan horgász, aki egy adott vizen szinte két évtizede rendszeresen horgászik, az mindent tud róla, ismeri minden részletét és minden helyzetre kellõen fel tud készülni. Megint mások szerint, ennyi idõ után unalmassá tud válni bármilyen horgászvíz.Szerintem mindkét meglátás helytelen! Az igaz, hogy vannak ...

Tisza-tavas tőredékek 5. - Jana csak egy van
Megjelent: 2007. November 16. | Forrás: Pásztor István | Írások

Egyre jobb idõket jósolnak. Bejön majd valami front, a tegnapi derült estét felváltja a borús takony. Csukailag nem biztos, hogy ez baj; emberileg azonban…Szétosztódott a csapat az utolsó napra. Norbiékkal helyben maradtunk, nem volt már akkora a lelkesedés egy nagyobb túrára, pláne, hogy délig tudtak csak maradni. A társaság másik fele pedig a tegnapi ...

Húzós dévérek
Megjelent: 2007. November 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Már az idejét se tudom szinte mikor kezdtem horgászni a Dunán, de az tisztán él bennem, hogy a kezdetetektõl szerettem volna nagy dévéreket fogni. Emlékszem, hogy reggelente hatalmas keszegek forogtak a víztetõn. Számomra elérhetetlen távolságban, partról meghorgászhatatlan helyeken. Nagy ritkán véletlen belefutottunk egy-egy nagyobb ...

Nehéz idők csukái
Megjelent: 2007. September 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szeptember közepe. Közel két hete már, hogy mint egy rossz kisgyerek szobafogságra vagyok ítélve. Nem azért, mert rossz fát tettem a tûzre és a szülõk így próbálnak jó útra terelni, hanem mert az idõjárás kedvezõtlen alakulása egyszerûen nem engedett ki a szabadságot jelentõ vízpartra, hogy hódolhassak ...