Keresett kifejezés: ZAUBER 8 találat

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Süllőszagú őszi délutánok
Megjelent: 2012. January 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az október végi, nagy lehűlést hozó északi szelek hatására végérvényesen búcsút mondhattunk a hosszan tartó kellemes, enyhe időnek. A vénasszonyok nyarában, lenge öltözékben véghezvitt pergető portyák hirtelen váltak emlékké csupán, egyik napról a másikra szedte az ember magára a meleget adó, ...

A helyszín ugyanaz, mint legutóbb…
Megjelent: 2011. November 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A helyszín ugyanaz, a módszer sem változott, csupán az időjárás rendezte át kissé a hátteret. Legutóbbi horgászatomhoz hasonlóan, ezúttal is két pickerbotot választottam a horgászathoz. Helyszín ismét a Maros, célhal elsősorban a paduc… Kissé elbizonytalanodtam a reggeli indulásnál, hisz előző nap még 20-22 fokot is ...

Kóbor süllők nyomában
Megjelent: 2011. September 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Semmivel össze nem hasonlítható, különös hangulata van az éjszakai wobblerezésnek. Amikor a város, falu fáradt népe aludni készül, mi, süllős-fejrázós tusákra vágyó pergetőhorgászok akkor mondhatjuk, hogy eljött az időnk. Ahogy lelki szemeink előtt, szelíd gondolatainkban a leszálló sötétség vonzza éhes ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Csodálatos Írország
Megjelent: 2010. June 07. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Május 7.-én este indultunk útnak Írországba. Az izlandi vulkánkitörés miatti légiforgalmi zavar még nem állt teljesen helyre, így jó másfél órás késéssel szálltunk fel Ferihegyről. Bár az elvesztegetett időből húsz percet be tudott hozni a pilóta, így is éjfél után szálltunk le a dublini ...

Áprilisi csukadömping
Megjelent: 2010. April 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Írországban az április hónap az, mely leginkább hasonlít a Magyarországihoz. Persze azért sok dologban eltér az otthoni viszonyoktól. A vizek itt később melegednek és a halak is egy kicsit később kezdenek táplálkozni, a csuka kivételével! Nincs táplálék-konkurense, így egyeduralkodó ragadozó az Írországi vizekben. Nem ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

Horgásznapló - 2009 - első rész
Megjelent: 2009. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Talán kissé gyerekesen hangzik, de minden alkalommal, mikor hazatérek a vízpartról előveszem kis noteszom és néhány sorban lejegyzem a nap eseményeit, hogy év végén átlapozva felidézhessem az adott horgászidény sikereit, sikertelenségeit. Így kialakul egy kép előttem az elmúlt horgászszezon milyenségéről, hogy miben ...

ÉJSZAKAI VENDÉGEK
Megjelent: 2009. October 28. | Forrás: GOTTHÁRD FERENC | Írások

Az éjszakai pergetések számomra mindig különös jelentősséggel bírnak. A vaksötétben, csendben becserkelni a ragadozókat nagyszerű érzés. Rablásaik alapján általában könnyen beazonosítható tartózkodási helyük. A helyszín még mindig a jó öreg Duna-delta. Mint minden éjszakai bevetés előtt ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Vörös és arany
Megjelent: 2009. June 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Feleségem egyre nagyobb hajlandóságot mutat a horgászat iránt. Nem kis örömömre. Ezért minden alkalmat megragadok, hogy a halfogási vágy minél jobban elhatalmasodjon rajta. Jól mutat az igényes fekete lakkozás a matt bordó bottesten Nagy áttétel… Halfogó keverék összetevői Bizos ...

Kell egy pergető orsó
Megjelent: 2009. March 20. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Az orsó olyannyira kulcsfontosságú alkotóeleme a pergetőhorgász fegyverzetének, hogy szívem szerint ezzel kezdenék minden pergetésről szóló cikket: a jó orsó, csakis a legjobb, a lehető legjobb kell! Egy szuper-überorsó nélkül mit ér ez az egész játék?Kedves pergetőtársaim! Annyival könnyebb helyzetben vagyunk, más ...

Váratlan siker
Megjelent: 2009. February 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem tartozom a magányos farkasként kóborló horgászok táborába, szeretem, ha van egy társ, főleg, ha jégről horgászom. Ezúttal mégis másképp hozta a sors. Délre járt az idő, mikor már nem bírtam nemet mondani a csalogató napsütésnek. Napok óta februárt meghazudtoló tavaszias idő tombolt, nem volt maradásom. ...

Őszi nosztalgia
Megjelent: 2009. February 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

A tél derekán járva, még a késő őszi horgászatok - amikor még pluszokat mutattak a hőmérők - is melegséggel töltenek el. Direkt hagytam meg ezt a z anyagot a nélkülözés idejére. Hosszú és enyhe őszünk volt, de ami még ennél is fontosabb, rendkívül eredményes. Süllő, harcsa, márna, ponty került a merítő ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Felfedező túra a Tisza tavon
Megjelent: 2008. December 12. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Mióta apósom révén közelebbi kapcsolatba kerültem a Tisza-tóval, jobban figyelemmel kísérem a tóról szóló írásokat. Lenyűgöző halbőségről, kapitális halakról szólnak a történetek. Főleg csukaállománya van az egekigmagasztalva. Szép emlék... Az hogy ezek az infók valósak, ...

Botteszten a Salmo Team Hungary
Megjelent: 2008. November 26. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Legutóbb nyár végi harcsás élményekkel jelentkezett a Kovács Adrián-Lukácsi Béla pergető páros. A 2009-es "kemény" pergető botok tesztje ősszel ismét az olaszországi Pó folyón folytatódott. Ezúttal is jelen voltunk, hogy első kézből számoljunk be egyrészről a botok fejlesztéséről, másrészt a ...

Támadás - 2. rész
Megjelent: 2008. November 24. | Forrás: Murányi János | Írások

Bármennyire Salmo-centrikus a műcsalikészletem, van még néhány titkos fegyverem, ami a maga nemében felülmúlhatatlan, és jó darabig az is marad. Fémek, gumik, furfangos találmányok, elmés szerkezetek. Ugyanaz a játék! Vagyis kicsit más… Írásom első részében utaltam rá, hogy a különböző súlyú és ...

Éjszakai őrjárat - 2
Megjelent: 2008. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szerencse forgandó, ezt mi sem bizonyítja ékesebben, mint az elsõ napi siker után következõ balszerencse áradat. Ha az ember azt hiszi, hogy már rosszabb nem lehet, sajnos rá kell jönnie, hogy igenis lehetnek még kellemetlen pillanatok. Már kora délután éjszakai pergetõhely után kutattam a Duna menti kövezésen. Rövid kutakodás után ...

Harcsás pillanatok 1. rész â- Megcsúfolva
Megjelent: 2008. October 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha a harcsáról van szó, számomra megszűnik létezni minden más hal. Sok-sok kellemes emlékem fűződik ehhez a halfajhoz. Az évek során megtanultam szeretni és becsülni ezt a rejtélyes életmódot folytató nagyragadozót. Ha az éj csendjében meghallom a semmivel össze nem téveszthető rablását, mindig futkosni kezd a hideg a hátamon. A ...

Kezdő csukák - 1. rész
Megjelent: 2008. September 22. | Forrás: Murányi János | Írások

A kora őszi csukapergetés kettős szépséggel bír: érezni már az őszi ködök izgalmas illatát, de még a búcsúzó nyár melege is kényeztet. A csukák pedig egyre érdeklődőbbek - lekísérik, "megszagolják", olykor pedig magabiztosan el is markolják a műcsalit. Egy-egy ilyen pillanat mindig képes emlékkeretbe foglalni egy egész napot! ...