Keresett kifejezés: ZAUBER 8 találat

Hétkőznapok a Deltában - Balinok után
Megjelent: 2008. September 12. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

A balinról tudjuk, hogy a nyílt vizek ragadozója, de kedveli a szélvizeket és a nádasok nyíltvízi oldalát is. Hangosan rabol az áramló, örvénylő vizekben, a műtárgyak környékén és ott is, ahol a legkevésbé várná az ember, például a csendes csatornákban..Egy virgonc áldozatSügerezni indultunk a Sulimanca ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

Hegyek kőzőtt - vőlgyek kőzőtt
Megjelent: 2008. June 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Elegem volt már a környékbeli tavak, által nyújtotta lehetőségekből, egy kis változásra vágytam, amire a legjobb megoldást a hegyekben csörgedező pisztrángos patakok egyike jelenthette. Tóni és Szabi barátom is hasonlóképpen vélekedett, ezért közösen indultunk el meghódítani a Nagyküküllő felső folyását. ...

Csuka helyett
Megjelent: 2008. June 23. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ócfalva egy olyan hely, ahová mindig szívesen megyek horgászni, nemcsak a halak miatt, hanem csak úgy egyszerűen szeretek oda járni és kész. Tehát a legutóbbi horgászatot magától értetődő módon ide terveztem. Amolyan pergetéssel egybekötött úszós horgászatra készültem, szóval a csukáknak és pontyoknak volt némi ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Sió mustra
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt ugye mindenki tudja, hogy van két nagy folyónk, a Duna és a Tisza. Sokan tudják, hogy van még számos kisebb folyóvizünk, mint például a Rába. Azt már kevesen tudják, hogy sok patak és csatorna is a horgászok rendelkezésére áll, ha valaki veszi a fáradságot és megkeresi, felfedezi őket. A Balaton magas vízállása miatt, van ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Miénk itt a tét - második rész
Megjelent: 2008. May 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az edzőpálya másik felét csupa székelyek uralták. Mindenféle bohó és zabolátlan népek Csíkból, Udvarhelyről és Szentgyörgyről - három ember képviselte a székelyföldi városokat: Zsolt, Laci és Attila valószínűleg nem véletlenül telepedett egymás mellé. Már nincs sok hátra… Dalnoki ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Etetők csatája
Megjelent: 2008. May 06. | Forrás: Pásztor István | Írások

A neonvégűek és rezgőspiccesek csatája eddig csak elméletben létezett Tavaly forgattunk Pogányban. Gábor barátom, a grafomán, már sikeresen lelőtte a poént, azaz, hogy idén is forgattunk Pogányban. Ez a Pogány nekünk már csak olyan, mint másoknak a háromfázás, a merenyézés, meg a palotásozás, igaz más a ...

Keszegek kőzt - jóban, rosszban
Megjelent: 2008. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Kedvenc úszós felszerelésemmel fegyverkezve, két napig hajszoltam szerencsémet a Duna-delta csatornáin. Nos, ha beszélhetnénk itt bármiféle sikerről, akkor most az lehetne az írásom címe, hogy „Compók közt”, vagy mondjuk „Pontyok közt”, de eme szeszélyes tavaszi időben kizárólag az apróhalak buktak rám – olcsó ...

Elsők kőzőtt - 2. rész
Megjelent: 2008. April 07. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az első tavaszi horgászat mindig olyan, hogy csak tovább fokozza a felgyülemlett horgászkedvet. Enyhülést nem adhat, mert az még nem olyan… Így hát nem is vártam túl sokat tőle, meg magamtól se – idegen hely, idegen halak, idegen módszer. De ezt nem is hangsúlyoznám. Horgásztunk, igen, és ebben az időben már ez is valami… Egész télen ...

Elsők kőzőtt - 1. rész
Megjelent: 2008. April 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az idei tél igencsak kitett magáért, de végül csak engedett szorításából, és röpke egy hét alatt a kemény jégtakarónak nyoma sem maradt. Mindannyian örültünk, hogy végre hullámzó vízfelszínen legeltethetjük szemünket. Mire az utolsó jégdarab is eltűnt, már a vízparton voltam, és dobásra ...

Ryobi Applause
Megjelent: 2008. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ritkán találkozni ilyen masszív kis géppel… Taps és vissza taps – ez jut hirtelen eszembe, bár megfogadtam, hogy nem megyek bele ilyen közhelyekbe. De tényleg az van, hogy amilyen bizalommal vettem kézbe a 2000-es Applause orsót, éppen olyan hálásan dolgozott az elmúlt évben. Tökéletes választás volt! Nem voltak nagy elvárásaim, mégis ...

Egy év teszthorgászat
Megjelent: 2008. January 28. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Év vége, év eleje… Mindenütt visszatekintenek, összegeznek, értékelnek. Így hát számomra is roppant kézenfekvõ, hogy átfésüljem az elmúlt év teszthorgász-tapasztalatait. Valószínűleg nem fogok eget rengető tanulságokat levonni, de nem is ez a célom. Csupán rendbe szedném, helyükre tenném az emlékeket. Ja, ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukakaland
Megjelent: 2008. January 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Vége van a nyárnak, és egyre beljebb megyünk az õszben is, errõl tanúskodnak a fák sárguló levelei és a hûvös párás reggelek is, szomorú tény, de sajnos, ezen a helyzeten mi nem változtathatunk. Ilyenkor a legtöbb horgász, igyekszik minden lehetséges alkalmat megragadni a horgászatra, hogy elég élményt halmozzon fel a téli ...

Az utolsó lazacok
Megjelent: 2008. January 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy korántsem annyira vészes a helyzet… Kedvenc pisztrángozó helyemen maradt még hal bõven. A tilalmak elõtti utolsó napon fogott halaim mégis egy történet végét jelentik, legközelebb már csak tavasszal kereshetem a magasan fekvõ tározók szivárványosait.Sosem parkolok be a víz mellé. Mindig sort kerítek ...

Csukázzunk! - Úszózás
Megjelent: 2007. December 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az év elsõ és utolsó hónapjaiban, ha nincs valami különlegesen jó, esetleg melegvizes helyünk, akkor legcélszerûbb csukázással próbálkozni, hiszen ez a halfaj egész télen táplálkozik. A csuka, jellemzõen az álló-, illetve nagyon lassú vizeket kedveli. Másik szokása, ami több ragadozóhal fajnál is ...

Hiteles tőrténet
Megjelent: 2007. December 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy igenis „nagy” csukát akartam fogni… Eszem ágában sincs a kicsiket hajkurászni, de ezen a szép õszi napon mégis úgy alakult, hogy mind a fiatalabb egyedek tiszteltek meg, és sugallták az a hamis képet, hogy a Marosban csak kis csukák élnek... Pedig ez nem igaz! Tudom, hogy hazudnak! A legnagyobb műcsalikkal indítottam, egyfajta szűrés ...

Harcsák part mellől
Megjelent: 2007. November 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig is vonzott az éjszaka sötétje… Száznál is több dolgot fel tudnék sorolni, amit jobb éjszaka csinálni! (De most inkább nem sorolom fel…) Egy szó mint száz, este csónakba pakolni, és elindulni a gyökerekkel megrakott harcsás helyek irányába, izgalmasabb a Fûrész 1-2-esnél (3-asnál tutira)!A fonottra kötött csomót ...

Őszi nyár a Velencei-tó partján
Megjelent: 2007. November 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Megérkezett a vénasszonyok nyara. Ilyenkor jól esik a napfürdõzés a kertben a rózsák között, de még jobb, ha a nap utolsó melengetõ sugarai a vízparton horgászat közben simogatják bõrömet. Ezért is határoztam úgy, hogy a szép õszi idõben minden más feladatot félredobok és hobbimnak szentelem minden ...

Néha a főldőn is jár!
Megjelent: 2007. November 06. | Forrás: ZéBé | Írások

Besenyei Péter mûrepülõ világbajnokunk az idei versenysorozat utolsó ausztráliai futama elõtt kikapcsolódásképpen elutazott feleségével Rinyaszentkirályra, hogy személyesen is meggyõzõdjenek arról, nem legenda mindaz, ami az ottani csukákat övezi.Jól szolgált az Energofish Orizo bakancsa a sáros gáton való horgászatkorA ...