Keresett kifejezés: fogó 303 találat

III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPA 2009
Megjelent: 2009. September 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ha kissé megkésve is, de az elmúlt hétvégén újra megrendezésre került Erdélyben a már hagyományos III. Erdélyi Horgász Kupa amatőr horgászverseny, melyhez az idén két neves Magyarországi horgászcikk forgalmazó és gyártó cég adta a nevét és hozzá az értékes díjakat. Így ...

Első dobások - második rész
Megjelent: 2009. August 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A horgászat néha ez egyik legidegtépőbb türelemjáték tud lenni, melyet sokan ilyen, vagy olyan okok miatt már az elején feladnak. Legtöbbször a halhiány az, ami elveszi az ember kedvét az egésztől - mi más is lehetne… Igaz ez főleg a kezdő horgászokra, vagy olyanokra, akik egy új módszerbe próbálnak belekóstolni. Ilyen módszer a ...

A jó bot kis helyen is elfér
Megjelent: 2009. July 29. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Alapvető dilemma bot vásárlásnál, hogy teleszkóposat, vagy rakós rendszerűt vegyünk. a teleszkópos mellett szól a kis szállítási hossz, viszont ellene, hogy a sok illesztés miatt lényegesen kényesebb a koszra. A rakós rendszer előnye a nagyobb szilárdság, tartósság, de a szállítás problémás lehet, főleg egy hosszabb ...

A Moby Dick tórendszer
Megjelent: 2009. July 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az EnergoTeam Kupa helyszíneit bemutató országjáró körutunk mai állomása a pest-megyei Moby Dick tó. A tórendszer a dunavarsányi bányatavak szerves része, mely már több mint tizenöt éve nyújt kikapcsolódási, pihenési és horgászati lehetőséget az arra vágyóknak.Hatalmas, több mint ötvenhektárnyi ...

Az Ordas Tavak
Megjelent: 2009. July 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az EnergoTeam Kupa horgászverseny-sorozat selejtezőinek lebonyolítását felvállaló tavak bemutatását a Pest megye északi részén, Sződ és Csörög között található Ordas tavakkal folytatjuk. Az elsőként létrejött Öreg tó Látogatásunkat egy rövid telefonos egyeztetés előzte meg Hever Lajos ...

A felfedezés öröme
Megjelent: 2009. July 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sokféle szempontból fel lehet fedezni egy vizet, még akkor is, ha már több alkalommal horgásztunk az adott vízterületen. Már néhány éve horgászom egy jókora víztározón, de valami rejtélyes ok miatt kizárólag a süllők érdekeltek, annak ellenére, hogy harcsák, balinok, dévérek, pontyok és még sok más ...

Somogyország kincse
Megjelent: 2009. July 15. | Forrás: Jancsek János | Írások

Üdvözletem a kedves olvasóknak! Egyszerű ember lévén nekem is sokat kell dolgoznom a mindennapi betevőért, de egy nap kis családommal és barátommal arra gondoltunk, hogy pihenésképp pecázunk egyet! Szép kis tó a dombok között A Szántódi révtől 25 Km-re található Andocs, és tőle 1 Km-re a Sziget ...

Békés halakra a Po folyón
Megjelent: 2009. July 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az Olaszországba utazó horgászoknak csupán 10 százaléka az, aki a békés halak horgászatára is szentel némi időt, pedig a folyó és deltája bőven kínál erre is lehetőséget és gyakran okoz meglepetéseket is … Ezt idáig főleg az osztrák bojlisok és a helyi olasz horgászok által készített, a ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Svéd csukák
Megjelent: 2009. June 17. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A Horgászutazás.hu csapata májusban 9 napot töltött Svédország legszebb csukás vizein. Célunk a horgászlehetőségek feltérképezése, az információszerzés volt elsődlegesen. Vagyis, ha egy hazai horgász el szeretne ejteni egy szép svéd csukát, azt hogyan teheti meg? Hol tud megszállni? Hogyan jut oda? Milyen felszerelést vigyen ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Csukás történet
Megjelent: 2009. May 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei esztendő pergetés szempontjából nehezen, vagy mondhatnám inkább, gyengén látszott indulni. Az első alkalommal nulláztam! Ez benne van, hisz az ember ilyenkor még vakon tapogatózik, keresi a haltartó helyeket és legtöbbször csak a tavalyi emlékeire, tapasztalataira támaszkodik, melyek nem biztos, hogy az idén is megállják a helyüket.A második ...

Miért szeretek spiccbottal horgászni?
Megjelent: 2009. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgászcimborám azért vásárolt, vagy éppen vásárol spiccbotot, hogy meg tudja fogni vele a szükséges csalihal mennyiséget a rablóhalazáshoz. Akik versenyeznek, azoknak meg szükséges, kötelező. Nálam más a helyzet! A ragadozót pergetve fogom, a versenyszellem pedig nem igazán dolgozik bennem… én egyszerűen csak szeretek spiccbottal ...

Médiacápák viadala
Megjelent: 2009. May 11. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

A szárszói „Nádfedeles-horgásztó" volt a színhelye az V. alkalommal megrendezett Média 2009 horgászversenynek, melynek főtámogatója az Energofish Kft. Elöl a „KOSSUTH RÁDIÓ" (BP.), mellettük a „PONTYVADÁSZOK" (Siófok) csapata A 15 hektáros egykori halastó már hosszú ideje az egyik reprezentatív ...

Tavaszi játék
Megjelent: 2009. May 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az április nem csak bolondos, hanem a horgászok részére bizonyos mértékig kiszámíthatatlan és böjtölős időszak is. A tavaszi áradások, tilalmak és a változékony időjárás korlátozzák a halfogási lehetőségeket. Legtöbbször marad a frissen betelepített ponty vagy a minden vízben jól fogható ...

A jó zsinór
Megjelent: 2009. April 03. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

A bot és orsó után, pergető felszerelésünk harmadik legfontosabb része a zsinór. Nem véletlen, hogy az előbbi kettő mellett, a zsinórok is őrületes tempójú fejlesztést értek meg – miközben egymás mellett él a jövő és múlt: a fonott meg monofil zsinór. Pergetőknek szánt cikksorozatom eme részében tehát a madzag ...

Relax: melyiket, mikor, mire?
Megjelent: 2009. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Tudjuk jól, hogy a műcsalik esetében általában, így a gumihalak és twisterek körében is léteznek kedvenc színek. Mindenki esküszik valamire, nyilván vannak különbségek vizek, helyi adottságok szintjén, de ennek ellenére meghatározhatók, halfajonként és víztípusokra is a legjobban bevált ...

Tavaszi napsugarak
Megjelent: 2009. March 25. | Forrás: Gotthád Ferenc | Írások

Végre elérkezett az a pillanat, amit már az ősz óta várok. Elolvadt minden jég a környező vizekről, mehetek pergetni. Első számú célpontjaim a süllők voltak, de ha esetleg csuka veszi el a gumihalat, azért sem fogok haragudni. Mielőtt bárki betörné a fejemet, hogy ívási időszak a csukának, meg miegymás, gyorsan leszögezem, hogy ahová igyekeztem ott ...

Gumicsodák bűvöletében
Megjelent: 2009. March 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha csak nehezen is, de végül elolvadt a jég néhány nagyobb tóról, és ezzel lehetőséget kaptam, hogy egy másik igen kedves szenvedélyemnek hódoljak, a gumihalas süllőzésnek. Nagyon vártam ezt a pillanatot, hisz néhány új gumi is lapult a dobozomban, bevetésre készen. Noha jó néhány típust használok sikeresen ...

Az első paducok
Megjelent: 2009. March 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szüleim szerint olyan kisgyerek voltam, aki sokáig csak az őt körülvevő játékokat ismerte, de hamar ráérzett a horgászat és a természet ízére. Viszonylag korán, már 6 éves koromban kaptam meg első horgászbotomat és már 8 éves koromban (szüleim belegyezése nélkül) egyedül vagy éppen barátaim ...

Menyhalas emlékek
Megjelent: 2009. March 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Valamikor a nyár végén, ősz elején a helyi horgászboltba érdekes párbeszédnek voltam tanúja. Két horgász azzal dicsekedett az eladónak, hogy az elmúlt napokban nem mindennapi horgászélménynek voltak részesei.Mivel én is ismertem a két sporit óvatosan, puhatolózva bekapcsolódtam a párbeszédbe, próbálva fényt ...

Búcsú az idei lékhorgászattól
Megjelent: 2009. February 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég szerettünk volna már Ferenc barátommal egy közös horgászatot összehozni, de valahogy eddig még nem sikerült, legalábbis a nyár óta nem…Mindig közbe jött valami. Mikor ő hívott engem, nekem volt valami más elfoglaltságom, mikor meg én invitáltam meg őt egy közös Marosi paduchorgászatra, és még ideje is lett volna rá, ...

Téli csukák története
Megjelent: 2009. February 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Jól kezdődött az idei esztendő, azt kell mondanom, soha rosszabb ne legyen! Alig telt el három hét az év első havából, én már jó pár horgászélménnyel gazdagodtam. Mindig történt valami érdekes és minden alkalommal volt miről beszámolni, de talán a legutóbbi horgászat volt a legizgalmasabb. Hogy is szokták mondani? „A bűnös ...

Véletlen kárászozás
Megjelent: 2009. February 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűvösebb hónapokban a horgászember a nagyon esetleges csuka, menyhal vagy süllő mellett örül a fehérhalak sűrűbb kapásainak is. Legalább is én örültem a jó múltkorában, mikor, ugyan csukázni indultam el, de csodaszép kárászozásba keveredtem. Az őszvégi ...