Keresett kifejezés: maruto 41 találat

Szerencse dolga
Megjelent: 2009. May 22. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pontyozásra vetemedtem. Pergetés közben gyönyörű potykákat láttam ugrani, és mikor már a harmadik átpergetett nap után harminc centinél nagyobb csukát csak fotón láttam, úgy döntöttem, hogy rápróbálok kicsit az ugrándozó pikkelyesekre. A bajszik hajkurászásában csatlakozott hozzám Szilárd barátom, ő is ...

Ember tervez...
Megjelent: 2009. May 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Bármennyire is akarjuk, nem mindig történnek úgy a dolgok, ahogy azt szeretnénk. Vannak dolgok, amiket előre megtervezünk és vannak tényezők, körülmények, melyek keresztbe tesznek ezeknek. Ilyen az időjárás, melyet akarattal irányítani nem lehet. Vegyük mindjárt az áprilist. Szinte egész hónapban nyárias időnek örvendhettünk, aztán a ...

Miért szeretek spiccbottal horgászni?
Megjelent: 2009. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgászcimborám azért vásárolt, vagy éppen vásárol spiccbotot, hogy meg tudja fogni vele a szükséges csalihal mennyiséget a rablóhalazáshoz. Akik versenyeznek, azoknak meg szükséges, kötelező. Nálam más a helyzet! A ragadozót pergetve fogom, a versenyszellem pedig nem igazán dolgozik bennem… én egyszerűen csak szeretek spiccbottal ...

Szezonnyitó horgászat –  Babat-tó
Megjelent: 2009. May 08. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkeztünk horgásztúránk harmadik, egyben befejező napjához, melynek helyszíne a Gödöllőtől néhány kilométerre található másfél hektáros Babat-tó, melyet Krisztián barátomnak már egy tavalyi horgászat alkalmával volt szerencséje meglátogatni.Azt azért nem mondanám, hogy ismertük a vizet, de legalább ...

Szezonnyitó horgászat - Bika-tó
Megjelent: 2009. May 06. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Kipihenve az előző nap fáradalmait, szombaton kora hajnalban indultunk horgásztúránk második állomására a Galgahévíz külterületén található Bika-tóra.Az eredetileg fél órásra tervezett autóút közel egy órára sikeredett, egy elmulasztott letérőnek köszönhetően. Pedig az interneten talált ...

Tavaszi játék
Megjelent: 2009. May 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az április nem csak bolondos, hanem a horgászok részére bizonyos mértékig kiszámíthatatlan és böjtölős időszak is. A tavaszi áradások, tilalmak és a változékony időjárás korlátozzák a halfogási lehetőségeket. Legtöbbször marad a frissen betelepített ponty vagy a minden vízben jól fogható ...

Kapcsok és forgók
Megjelent: 2009. April 08. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Bár elsőre hihetetlenül hangzik, tökéletesen összeállított pergető felszerelésünkben gyakran egy apró kapocs, forgó vagy karika lehet az a láncszem, amely nagy küzdelmek kimenetelét döntheti el. Ezért hát nem tartom túlzásnak, ha külön cikkben tárgyalunk eme apróságokról – és rögtön a közismert angol versike ...

Az első paducok
Megjelent: 2009. March 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szüleim szerint olyan kisgyerek voltam, aki sokáig csak az őt körülvevő játékokat ismerte, de hamar ráérzett a horgászat és a természet ízére. Viszonylag korán, már 6 éves koromban kaptam meg első horgászbotomat és már 8 éves koromban (szüleim belegyezése nélkül) egyedül vagy éppen barátaim ...

Az év első csukái
Megjelent: 2009. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre eltakarodott a jég a vizekről. Állandó tettestársammal, Laci barátommal, el is határoztuk, hogy gyorsan elmegyünk csukázni, még mielőtt a tilalmi időszak eljönne. Pár, egész télen a stég előtt, hálóban aszalódott karikakeszegemet örömmel áldoztam fel a túra érdekében. A vízre hajló ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2009. February 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hibát követtem el néhány hete, mikor gondolkodás nélkül kijelentettem, hogy a természet kész levedleni magáról a téli arcképet és kész vidámabb színekbe öltözni, pedig még csak februárt írtunk. Akkor szinte alig láttam fehér foltokat, most meg helyenként térdig érő hóban kell gázolnom, hogy ...

Az év első túrája
Megjelent: 2009. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vizek nagy része még jégpáncél alatt nyögött, mikor hírét vettem, hogy a tassi Turbina-öböl felszíne már kiengedett. A tassi öböl már kiengedett. Nagyon kiéheztem már a halfogásra és felkapva az Energofish-től tesztelésre kapott pillekönnyű, de rendkívül gerinces, 5-25 gr dobósúlyú ...

Első horgászat
Megjelent: 2009. February 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igencsak izgalmas és sikeresnek mondható lékhorgász szezont tudhatok magam mögött, tele szebbnél szebb élményekkel és feledhetetlen emlékekkel. Hideg és hosszú telünk volt, ami jégbe fagyasztott szinte minden álló és folyóvizet így volt hol gyakorolni a horgászat e kevesek által kedvelt módszerét.Most azonban, lassan kienged a ...

Búcsú az idei lékhorgászattól
Megjelent: 2009. February 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég szerettünk volna már Ferenc barátommal egy közös horgászatot összehozni, de valahogy eddig még nem sikerült, legalábbis a nyár óta nem…Mindig közbe jött valami. Mikor ő hívott engem, nekem volt valami más elfoglaltságom, mikor meg én invitáltam meg őt egy közös Marosi paduchorgászatra, és még ideje is lett volna rá, ...

Metaroyal 5000 A Ryobi Safari
Megjelent: 2009. February 13. | Forrás: Zákonyi Botond | Tesztek

Szokták mondani, hogy a puding próbája az evés, nincs ez másképpen a tengerre szánt, a sós vizet jól tűrő orsóval sem. Első Indiai-óceánra tervezett horgásztúránk előtt nem kis dolgot jelentett a megfelelő felszerelés összeállítása. Horgásztunk már korábban is tengeren, sikerült is néhány ...

Véletlen kárászozás
Megjelent: 2009. February 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűvösebb hónapokban a horgászember a nagyon esetleges csuka, menyhal vagy süllő mellett örül a fehérhalak sűrűbb kapásainak is. Legalább is én örültem a jó múltkorában, mikor, ugyan csukázni indultam el, de csodaszép kárászozásba keveredtem. Az őszvégi ...

Jéghideg pisztrángok
Megjelent: 2009. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Számomra télen sincs megállás, ha az időjárás engedi, minden alkalmat megragadok, hogy a vízparton lehessek, illetve a jég hátán. Szerencsére nem én vagyok az egyedüli megszállott, mindig akad társ, aki épp ráér, és nem riad vissza a hidegtől sem.A napok óta tartó meleg jelentős mennyiségű havat elolvasztott, ...

Karácsonyi meglepetés
Megjelent: 2008. December 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az alábbi írásomnak nyugodtan adhattam volna azt a címet, hogy „Léki pontyozás”, de nem tettem, hisz nem erre készültem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a tél első lékhorgászata egy emlékezetes pontyhorgászatba torkollik, de lám az lett belőle. Ezért szép a horgászat, kiszámíthatatlan és tele van ...

Szedres, bokros, tőkleveles
Megjelent: 2008. December 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az éves rutin pecák közé tartozik a szedresi horgászegyesület tavának meglátogatása. Kollégám és barátom Orsós János itt tag. Rendszeres látogatója a víznek és az elmúlt évek alatt elég jól ki is ismerte, bár az utóbbi időben kicsit hanyagolta a horgászatot. Hiába, a nők sok galádságra rá ...

Késő őszi teríték
Megjelent: 2008. December 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az időjárás megint csak hozta az ilyenkor nálunk megszokott októberi formáját. Kinézek az ablakon, az eget kémlelve vastag, földig érő felhőkbe botlik tekintetem. Zuhog az eső és a szél is meghajlásra kényszeríti a már őszi színekben pompázó fákat. Itt az ősz! Jelzi a természet, hogy kész átadnia magát a hidegebb ...

Pontyozás feederrel
Megjelent: 2008. November 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A finomszerelékes pontyhorgászat méltán egyre népszerűbb változata a feederbottal történő fenekezés. Igazi jelentősége az áramló vizekben van, ahol nem, vagy csak nagyon nehéz kapásjelzővel lehet megoldani, hogy a folyás ne húzza azt fel. Ez nagyban durvítja készségünket, de az ejtős kapások észlelésére végképp ...

Emlékezetes horgásznapok - 2
Megjelent: 2008. November 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Kiruccanásunk második állomása a Nyíregyházától néhány kilométerre található Verba tanya és horgásztó, ahol egy versenyre voltunk hivatalosak barátommal. Versenyhorgászat? Ritkán, keveset emlegetett témakőr nálam. Jobban szeretem a nyugodt, stresszmentes pecákat, mégis sikerült barátomnak rávennie, hogy nevezzek be ...

Emlékezetes horgásznapok - 1
Megjelent: 2008. November 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mindig nagy kihívás az új vizek felfedezése. Még nagyobb, ha ezért több száz kilométert kell utazni, messze a hazai vizek biztonságot nyújtó ismeretétől. Ezeket a horgászatokat előre meg kell tervezni, kellően rá kell készülni, hisz teljesen más körülményekkel, lehetőségekkel és vizekkel kapcsolatos adottságokkal kell ...

A feederes pontyozás
Megjelent: 2008. November 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Fenekezés pontyra
Megjelent: 2008. October 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A fenekezés hazánkban a pontyhorgászat legelterjedtebb módja. Fõ változatai az etetõkosaras és ólmos szerelékkel történõ horgászat, de egyre inkább tért hódít a finomszerelékes feederezés és pickerezés, valamint az elsõsorban nagytestû egyedek megfogására specializálódott bojlizás.Klasszikus ...