Keresett kifejezés: maruto 41 találat

A jól megérdemelt jutalom
Megjelent: 2008. September 29. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

István barátom amurfogása óta eltelt két nap. Egyedül jártam le az etetett helyemre, minden eredmény nélkül. Már lassan kezdtem elveszíteni a reményt, amikor végre megtört a jég. Rezzent a spicc, feszült várakozás... Ez a nap is úgy kezdõdött, mint a többi. Hajnali fél ötkor keltem, reggeliztem, aztán nyomás a ...

Hétkőznapok a deltában - Harcsák után a Chilia-ágban
Megjelent: 2008. September 15. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Régen sem lehetett ritka látvány, de az alatt az egy hét alatt, míg a Deltában voltam, mindennap találkoztam a folyás irányban evező, csurgó halászokkal, akik hosszú hálót vontattak, amelynek a másik vége majdnem a túlsó partig ért a folyó teljes szélességében húzva. Nemsokára visszafordultak, és ...

Leforgatott nap
Megjelent: 2008. September 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ezt a horgásznapot egy ötlet szülte. Be akartuk indítani MADOCSAWOOD-ot! Készítsük filmet! Bár azóta már ez a projekt megbukott, hála a "megrendelőnek", de ott és akkor jót szórakoztunk, sőt hosszú távú terveket szőttünk Pásztor István barátommal. A vékony húsú Maruto horog tökéletes erre a pecára Az ...

Nádi pontyozás úszóval
Megjelent: 2008. September 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a megnevezés gyűjtőfogalom, hiszen hasonlóan szerelünk, ha bármilyen vízinövényzet, sás, nád, fűzes, csuhés, hínaras, tökleveles vagy akadó közelében horgászunk, ahol jobb, ha a zsinór függőlegesen fut a vízfelszíntől a horogig. Nádi pontyozáshoz bevált úszók, ólmok, horgokEz talán a leghangulatosabb ...

Tisztán csak kenyérrel
Megjelent: 2008. August 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Köztudott, hogy a kenyeret nem csak mi emberek, horgászok, hanem a halak is kedvelik. Kárász, domolykó, de legfőképp a paduc. Ezzel a szakirodalom is egyet ért és vannak fejezetek, ahol részletesen tárgyalják a paduc kenyérrózsával történő horgászatát. Ennek ellenére egyre kevesebben használják csalinak és még kevesebben etetés ...

Vissza az iskolapadba 3. -  A záróvizsga tőrténete
Megjelent: 2008. August 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Hátam mögött tudhatok két gyönyörû napot, amit a Tisza-tó adott. Hallal kicsit fukarul bánt, de a környezet mindenért kárpótlást nyújtott. Eljött hát a búcsú napja és ezt már itteni segítség nélkül akartam végig csinálni. Kicsit szerettem volna magam felfedezni ezt a csodát. Már amennyire hatalmas ...

Úsztatás a Dunán
Megjelent: 2008. July 29. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Régi szerelmem a Duna, hiszen itt tanultam meg elkeserítően régen horgászni. A folyóvíz varázsát az ember igazán az úsztatásos horgászattal tudja élvezni. Finom felszereléssel, nagyon odafigyelve, lankadatlan türelemmel kell sok százat úsztatni, hogy eredményes legyél. Igazi sporthorgászat! A dunai úsztatós horgászat főbb ...

Kuttyogatás
Megjelent: 2008. July 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Hazánkban a harcsázás legrégibb módszere a kuttyogatás, melyet még honfoglaló őseink hoztak keletről, ahol szintén művelik, de inkább balinszeletes fenekezéssel kombinálva. Lényege, hogy egy korongfejűre faragott íves fadarabot ügyes csuklómozdulattal úgy ütnek csónakkal csurogva a vízfelszínbe, hogy az kuttyanó hangot ad, melyre a harcsa ...

Feederpróba
Megjelent: 2008. July 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A feederbotos horgászattól messze állok, nyugodtan mondhatnám, mint Makó Jeruzsálemtől... A legemlékezetesebb találkozásom eszel a technikával, illetve a technikához tartozó horgászbottal az idén áprilisban Budapesti FEHOVA kialításon történt, mikor a feederbotos horgászat legújabb vívmányát próbálgatva, ...

ET Heavy Feeder vs. Competiton Match
Megjelent: 2008. July 03. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sokunkban felmerült már az a kérdés, hogy vajon a rengeteg rendelkezésre álló horgászmódszer közül vajon melyik a leg eredményesebb egy adott kategóriában. Az igazság az, hogy ez helyzettől függően mindig változik. Most szeretnék bemutatni egy horgásznapot és az ott akkor alkalmazott technikát. A végén majd kiderül ki volt a ...

Sió mustra
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt ugye mindenki tudja, hogy van két nagy folyónk, a Duna és a Tisza. Sokan tudják, hogy van még számos kisebb folyóvizünk, mint például a Rába. Azt már kevesen tudják, hogy sok patak és csatorna is a horgászok rendelkezésére áll, ha valaki veszi a fáradságot és megkeresi, felfedezi őket. A Balaton magas vízállása miatt, van ...

Egy pontyos délután
Megjelent: 2008. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég nem szórakoztam olyan jól, mint az elmúlt nap délutánján… Dél körül hívott Csaba cimborám, hogy nincs-e kedvem vele tartani egy néhány órás horgászatra egy városunk határában található kis magántóra, melyet Eszenyő néven ismerünk. Biztos forrásból tudta, hogy néhány nappal azelőtt ...

A hídnál
Megjelent: 2008. April 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Már három napja erős déli szél fújt, mindenhol végigverte a Ráckevei Dunát, nem lehetett finom felszereléssel úsztatni, pedig tavasszal az lenne a nyerő. Nagyon mehetnékem volt, törtem a fejem, hol van ezen a közel hatvan kilométeres vízen olyan pálya, ami meghorgászható ilyenkor. Aztán hirtelen eszembe jutott Ráckeve, ifjú korom kedvenc ...

Szunyoglárvával szezonnyitáskor
Megjelent: 2008. April 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mint valamennyien tapasztalhattuk, pokoli időjárás volt mostanában. Orkán orkánt követett, hatalmas esőkkel és mindez nem volt elég, hajnalonként jég borította az út menti pocsolyákat De nem csak hajózni, horgászni pedig muszáj, fogalmaztam át a híres velencei szólást, ezért a téli hideg ellenére többször nekiveselkedtem a ...

Nagyvíz idején
Megjelent: 2008. April 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt időszakban a Match, feeder, rakós technikákkal nemigen foglalkoztam, főleg azért, mert néhány éve, kezdő pergetőhorgászként a rablóhalak annyira felidegesítették kedélyemet, hogy ígéretet tettem, addig nem nyugszom, míg ki nem fogom az összeset… Persze ez nem igaz, egyszerűen az a helyzet, hogy amikor kezdtem jobban belemélyülni a ...

Az idei első pontyok
Megjelent: 2008. March 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a Ráckevei Duna-ág mellékvizeirõl a március eleji felmelegedések idején. Megmozdult a keszeg, a compó - bár teljes tilalom van rá -, sõt, megjelentek az õszi telepítés elsõ pontyai is. A halak a vermelõhelyekrõl a gyorsabban melegedõ hókonyok, holtágak vizeibe húzódtak és elkezdtek ...

Ha tavaszodik, itt a bodorka
Megjelent: 2008. March 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a zöldes hátú, búzaszemszínű, alul narancsos uszonyú, leggyakrabban félkilóig megnövő keszegféle jelzi nekem a tavaszt. Tudom, hogy evvel a megállapítással kicsit becsapom magam, mert sok vermelő helyen télen is lehet fogni, de nyáron, sőt ősszel is gyakran ékesítheti horgunkat. A télvégi, tavasz eleji bodorkázás azonban más. Annak ...

A nagy visszatérés
Megjelent: 2008. March 06. | Forrás: Gptthard Ferenc | Írások

Nehéz telünk van. Az elmúlt két hét horgászkirándulásai nem voltak túl szerencsések… Több környékbeli tavat is végigpróbáltam, de a csukáknak még nyomát sem láttam. Így hát megelégelvén a sorozatos kudarcot, úgy döntöttem, hogy ezúttal kis folyócskámhoz térek vissza, hátha ...

Feederezés télen
Megjelent: 2008. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ne csapjon be senkit egy-két tavaszias nap, nézzünk a naptárra, hallgassuk meg a vízállásjelentéskor a vízhőfokokat és rájövünk, bizony még legalább egy hónapig tél lesz. Ennek megfelelően a vermelőhelyeken /lásd előző téli horgászatok/ van a legnagyobb esélyünk a halfogásra. A feederezés télen, mikor a halak ...

Lékből kapott apróságok
Megjelent: 2007. December 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mint minden más horgászati módszernek, a léki horgászatnak is meg van a maga semmihez sem fogható varázsa, mely pillanatok alatt rabul ejti az ember szívét. Jégre szállni elsõként mindig nagy kihívás még akkor is, ha a hetek óta tartó mínuszok „vastagra” hizlalták a tó jegét… Ezt az izgalmat csak fokozni tudja két ...

Gőrdülékeny halfogás
Megjelent: 2007. November 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Elõfordul, hogy nincs is igazán kedvem a horgászathoz. (Ritkán, de van ilyen.) Csak azért megyek le a vízpartra, hogy kiszellõztessem a fejem, vagy csak egyszerûen ne legyek otthon. Ilyenkor, ha viszek magammal cuccot, mindig a lehetõ legkevesebbet és a lehetõ legegyszerûbb módszert favorizálom.Csónakból görgetveA napokban is így tettem. Sütött a nap, ...

Húzós dévérek
Megjelent: 2007. November 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Már az idejét se tudom szinte mikor kezdtem horgászni a Dunán, de az tisztán él bennem, hogy a kezdetetektõl szerettem volna nagy dévéreket fogni. Emlékszem, hogy reggelente hatalmas keszegek forogtak a víztetõn. Számomra elérhetetlen távolságban, partról meghorgászhatatlan helyeken. Nagy ritkán véletlen belefutottunk egy-egy nagyobb ...

Őszi nyár a Velencei-tó partján
Megjelent: 2007. November 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Megérkezett a vénasszonyok nyara. Ilyenkor jól esik a napfürdõzés a kertben a rózsák között, de még jobb, ha a nap utolsó melengetõ sugarai a vízparton horgászat közben simogatják bõrömet. Ezért is határoztam úgy, hogy a szép õszi idõben minden más feladatot félredobok és hobbimnak szentelem minden ...

Októberi pontyok a Dunán
Megjelent: 2007. October 17. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sok idõ elteltével jutottam le újra a folyóhoz. Megkésve, de nem késõn, hiszen hiába kopogtatott az ajtón a november: a pontyok így is megvártak a ruganynál. Október vége van. Meglehetõsen hideg, csípõs az idõ. Az ártéri fák már lehullajtották ruhájukat, és csupaszon hajladoznak a késõ õszi ...