Keresett kifejezés: maruto 41 találat

Hidegfrontban
Megjelent: 2010. May 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Május közepe van és a fagyosszentek környékén tényleg betört a hidegfront. Süvöltött a szél és szinte vízszintesen esett az eső. Minden normális ember ilyenkor védett helyre húzódik, de bennem mocorgott a kis ördög és a sok éves tapasztalat, hátha az ilyen hirtelen időváltozás meghozza a halak étvágyát. ...

Csuka históriák:-Minden, ami fénylik
Megjelent: 2010. May 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az utóbbi időszak kétségkívül egyik legizgalmasabb újdonsága az Energo Team vadiúj villantó-kollekciója. Annyira terebélyes a felhozatal, hogy a minispinnerektől kezdve az akár étkezésre is alkalmas gigászi támolygó kanalakig, minden eddig ismert forma és típus fel lett vonultatva. Mivel ezúttal csukákra készültem, főleg ...

Elsőként
Megjelent: 2010. April 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A március végén megrendezett fegyver, horgászat, és vadászat (FEHOVA) nemzetközi szakkiállításon az Energofish standján számos újdonság került bemutatásra, melyet az idelátogató horgászok nagy érdeklődéssel fogadtak. Az új bojlis, feeder, match és bolognai botok között kiállításra került egy új ...

Áprilisi pickerezés
Megjelent: 2010. April 07. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

A Fehova miatt kimaradt egy hétvégi horgászatom, így már nagyon vártam a hétvégét, hogy ismét a vízparton ülhessek. Sajnos az időjárás még mindig az átlag alatti hideg időt produkálja. Reggelente bizony még 1-5 fok a hőmérséklet, ami bizony nagyon szokatlan itt Írországban. Első bodri reggel megérdemli a ...

Tavaszi spiccbotozás
Megjelent: 2010. April 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Végre itt a jó idő, bár a vizek hőmérséklete még csak 5-7 fok, de ez nem akadályozhat bennünket az év első keszeges horgászatában! Ezúttal a Dunakeszi kavicsbányatavon tettük próbára a szerencsénket, ahonnan már a korábbi napokból is jó hírek érkeztek, nem csak keszeg, de pontyfogásról is. A Dunakeszi ...

Végre történt valami
Megjelent: 2010. March 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Annak ellenére, hogy már jó néhány napja márciust írunk, a tavasznak még semmi jelét nem látni, sőt mintha visszafele haladnánk az időben és a téllel kellene újra számolnunk az elkövetkezőkben... Komoly elhatározás kell ahhoz, hogy ilyen időben kimerészkedjünk a vízpartra, hisz kemény hideggel, helyenként térdig érő ...

Első horgászat
Megjelent: 2010. March 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igencsak izgalmas és sikeresnek mondható lékhorgász szezont tudhatok magam mögött, tele szebbnél szebb élményekkel és feledhetetlen emlékekkel. Hideg és hosszú telünk volt, ami jégbe fagyasztott szinte minden álló és folyóvizet így volt hol gyakorolni a horgászat e kevesek által kedvelt módszerét. Most azonban, lassan kienged a ...

Jégkorszak
Megjelent: 2010. February 26. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Igaz némi túlzással, de eredeti jégkorszaki viszonyok uralkodnak környékünkön. Éjszakánként nem ritkák a -20 fokok sem, a nappalok sem kecsegtetnek melegebb idővel, valósággal ropog a levegő is a csípős hidegtől. Napokon keresztül nem kívánkoztam vízpart közelébe, még a folyók hátán is vastagra hízott a ...

Februári pergetés Írországban
Megjelent: 2010. February 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Üdvözlök mindenkit Írországból. A múltkori cikkemből kimaradt a vontatós módszer illusztrálása, ezt most a pótolom. A vontatós módszerek közül én csak a döglött csalihalakkal történő alkalmazást használom. Nagy csali nagy csuka! Nem mindig igaz. A képek illusztrálják az effajta technika tartozékait. ...

Jégbe zárt világ
Megjelent: 2010. February 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokatlanul enyhe téli időjárásnak köszönhetően sokáig szabad vízfelületeknek örvendhettünk, de a téli mínuszok csak beköszöntöttek, és vastagon lepadolták a vizeket. A feledés homályába merült lékhorgász felszerelésemet előkotortam és elindultam, hogy fényt derítsek a jég alatt rejtőző halak ...

Télnek idején – jégbe fagyott remények
Megjelent: 2010. January 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés lehetőséget kaptunk a lékhorgászatra... Míg nálunk sorra dőltek a meleg rekordok, addig a föld másik részén olyan emberek „örülhettek" a havazásnak, akik idáig csupán tv-ből ismerték a tél eme számukra még furcsa fehér arcát. Az egyik percen meleg, a másikban meg hideg ...

Csupán egy-két óra
Megjelent: 2009. December 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt hónapokban kicsit hanyagoltam az úszós horgászatot, főleg a legyezést és a pergetést gyakoroltam, de úgy tűnik, enged még időt erre is a természet, mielőtt teljesen lefagyna. November vége, mindjárt az év utolsó hónapja... sűrű áthatolhatatlan köd, kemény mínuszok, térdig érő hó és vastag ...

Ami egy őszi márnázáshoz kell
Megjelent: 2009. December 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idei esztendő kegyes hozzánk ezen az őszön, a Duna vízállása viszonylag stabil, és a víz hőfoka, hála a kedvező időjárásnak, nem nagyon akar 7-8 fok alá csökkenni. Ezek a körülmények igazán kedveznek a márna horgászatához. Folyóvízi sajtos etetőanyagra alapozva, Carp Expert kajákkal dúsítva ...

Végre néhány kősüllő
Megjelent: 2009. December 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűlő vízzel egyre nagyobb teret kap a rablóhalak horgászata. A kősüllőzés finomabb felszerelést és nagyobb helyismeretet igényel. A süllővel ellentétben csapatos hal és nagyon ragaszkodik a helyéhez, ami néha megegyezik nagytestű rokonáéval, de vannak zátonyesések, gödrök, sóder púpok, vagy árkok, melyeket évről évre azonos ...

Napsütötte kárászok
Megjelent: 2009. November 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Még a Duna-deltában is vannak olyan napok, mikor bármennyire is igyekszünk, nem sikerül a nagyobb halak nyomára bukkanni. Rossz helyválasztás, nem megfelelő napszak, röviden összefoglalva rosszkor-rossz helyen „szindróma”. Általában a legtöbb deltajáró előbb-utóbb szembesül ezzel a dologgal. A legtöbb esetben a déli verőfényes ...

A Duna-Tisza csatornán
Megjelent: 2009. September 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Hetek óta rendkívül magas, zavaros volt a Nagy-Duna, de sáros víz folyt a Ráckevei-ágon is, törtem a fejem hova is menjek horgászni. Mivel átellenben a lakhelyemmel szemben kezdődik, eszembe se jutott a Duna-Tisza-csatorna. A hangulatos Duna-Tisza-csatornán gyakori látvány, hogy a vízre lógó nádleveleket az amúrok, mint itt is, ...

Az elárasztott falu harcsái
Megjelent: 2009. September 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legutóbb azzal búcsúztam, hogy még visszatérek a bözödi víztározó harcsáival. Sajnos ez kissé tovább tartott, mint reméltem. Egy sajnálatos ballépésnek köszönhetően hosszabb időre kényszerpihenőre kényszerültem. Iszonyatos, hogy milyen gyötrelmeket képes okozni egy pár centis fadarab az ember talpában, pláne ha csak ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Apró vigasz
Megjelent: 2009. August 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Apró vigasz - Nagy LeventeFolyóvizeink kiszámíthatatlanok, mindig tartogatnak meglepetéseket. Van, hogy minden simán megy élményekkel tele, elégedetten térünk haza. Van, hogy kellemesen csalódunk, de sajnos olyan is előfordul, hogy kellemetlen érzések és kudarcok sokaságával szembesülünk. Egy kis elfeledett horgászvíz, mit ...

Munkában a Power Picker
Megjelent: 2009. July 06. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbb süllőztünk az Energo Team Power Picker botjával, majd néhány napra rá a Tiszán tettünk próbát egy folyóvízi keszegezéssel. A horgászat egyik varázsa, hogy sosem tudhatjuk előre, milyen napot fogunk ki, mikor eszik a hal, vagy mikor kell megszenvedni minden kapásért. A Tisza-tó bőkezű helyszínnek bizonyult ...

Amikor a hajnal hasad
Megjelent: 2009. June 15. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A folytonos hajtásnak köszönhetően, két egész héten keresztül nem foghattam horgászbotot a kezembe. Már nagyon látszódtak rajtam az elvonás kóros tünetei. Mindenkivel morogtam, folyton ideges voltam. Hiányzott a víz illata, és az érzés, amint a kezemben rángatja a botot a menekülni próbáló hal. Horgásznom kellett, nem volt mese.A ...

Őnök választottak
Megjelent: 2009. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket őnökként emlegetünk. Őn, ragadozó Őn, Őnhal, balin… számos megnevezését ismerjük ennek a ...

Az utazó erőművész
Megjelent: 2009. June 10. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nyár közeleg, bár talán már most is az van. Az utazgatásokat, vagy hosszabb-rövidebb nyaralásokat egy igazi pecás víz közelébe tervezi, és ha ezt sikerül a családdal elfogadtatni, még mindig gond lehet, hogy milyen felszerelést vigyen magával, és az egyáltalán befér-e a kocsiba. Fóliacsőbe szorult komplett ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...