Keresett kifejezés: BOKOR 5 találat

Balinok kedvenc játékai - első rész
Megjelent: 2008. May 20. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A balin mindig a bátyám vizsláját juttatja eszembe… Eszelős, mozgékony, vad meg játékos, és sosem lehet végérvényesen eldönteni, hogy ez most nagyon hülye vagy nagyon okos. Két napon keresztül próbáltuk megfejteni a balin titkát, aztán arra jutottunk, hogy semmire. A balin mindig is balin marad! Itt állítsd le a motort! – intett hirtelen ...

Jeges menet â- még egyszer, utoljára
Megjelent: 2008. March 17. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Immár február végén jártunk, és bármilyen meglepõ, a környékbeli állóvizeken még vastag jég feszített… Jégpáncél ide, tél oda, nem tudtam tétlenül ülni – csak egy kicsit nem figyeltem és máris azon kaptam magam, hogy egy közeli tó felé tartok csalihalfogási szándékkal. Ha elmegy a ...

Hiteles tőrténet
Megjelent: 2007. December 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy igenis „nagy” csukát akartam fogni… Eszem ágában sincs a kicsiket hajkurászni, de ezen a szép õszi napon mégis úgy alakult, hogy mind a fiatalabb egyedek tiszteltek meg, és sugallták az a hamis képet, hogy a Marosban csak kis csukák élnek... Pedig ez nem igaz! Tudom, hogy hazudnak! A legnagyobb műcsalikkal indítottam, egyfajta szűrés ...

Harcsák part mellől
Megjelent: 2007. November 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig is vonzott az éjszaka sötétje… Száznál is több dolgot fel tudnék sorolni, amit jobb éjszaka csinálni! (De most inkább nem sorolom fel…) Egy szó mint száz, este csónakba pakolni, és elindulni a gyökerekkel megrakott harcsás helyek irányába, izgalmasabb a Fûrész 1-2-esnél (3-asnál tutira)!A fonottra kötött csomót ...

Tisza-tavas tőredékek 4. - Alkonypercek
Megjelent: 2007. November 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Minden jó, ha… ha jó a vége. Na, de ha nem jó? Arra is van valami okos közmondás? Vagy ha csak éppen jó? Esetleg kicsit jó, kicsit rossz, mert üröm van az örömben, meg ilyenek…(?)Reggel, korán, már hasítottunk a Borzanat felé. Ez azt jelentette, hogy a nyolcas csatornán ki, majd az élõrõl a hatos öblítõn be, errõl ...

Pisztrángok a mélyből - 2. rész
Megjelent: 2007. November 05. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Közel félóra eredménytelen dobálás után, éppen a mûcsali cseréjén gondolkodtam, amikor az egyik sziklafal elõtt határozottan belecsippentett valami a wobblerembe, de nem akadt! Irgum-burgum, a kutyafáját! Levegõt se vettem, a mûcsalit egy mozdulattal visszaküldtem, és ezúttal rajta voltam a vehemens kapáson! Brutális nagy kontrát tartottam, ...

II Magyar Salmo Kupa - 2. forduló
Megjelent: 2007. October 31. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Rinyaszentkirály október 27.-28Második fordulóVasárnap reggel nemcsak az órákat kellett átállítani, hanem néhány versenyzõ fizimiskáját is. Kicsit elhúzódott az esti „taktikai értekezlet” és ez néhány résztvevõt megviselt. Másnap kis késéssel nyolc óra helyett félkilenckor dördült ...

II. Magyar Salmo Kupa Rinyaszentkirály első nap
Megjelent: 2007. October 27. | Forrás: Energo Team | Írások

Rinyaszentkirály október 27.-28Kellemesen hûvös, borongós mondhatni ideális csukázó idõben kezdõdött a nagy érdeklõdéssel várt pergetõ verseny, amelyre a versenyzõk nagy többsége már egy nappal korábban megérkezett. Péntek este vacsorával várták az érkezõket, akik jöttek az ország minden ...

Futottam még
Megjelent: 2007. October 20. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek rész a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Megjelent: 2007. October 11. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek részt a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Parti Pergető Országos Bajnokság
Megjelent: 2007. October 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy újfajta országos bajnokságot rendeztek szeptember 22.-23.-án Vas megyében. A MOHOSZ elsõ alkalommal írt ki ugyanis a parti pergetõ horgászok számára külön, önálló országos bajnoki viadalt, melyben tehát kizárólag csak szárazföldrõl, egyéni elbírálás mellett, lehetõség szerint keskeny vizeken folyik ...

Éjszakai pergetés a Chilia-ágon
Megjelent: 2007. October 05. | Forrás: ZéBé | Tesztek

Ahogy megyünk bele az õszbe, rövidülnek a nappalok, reggelenként párafátyol takarja a folyót, estefelé elõkerülnek a melegebb kabátok. A nap többi részéhez viszonyítva az esti órák a legfogósabbak. Errõl esik most röviden szó.A vizreérkezés pillanatában kapta elAz esti szürkület és a sötétedés ...

Botpróba műhalakkal
Megjelent: 2007. October 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Tesztek

Nemrég, az egyik horgászüzletben figyeltem fel a SPIN BLADE botcsalád egyik könnyû pergetõbotjára, amely a 240 centijével és 10-30 gramm dobósúlyával megtestesítette azt, amelyre már oly régen vágytam. Hát így találtam meg a nagy Õ-t, a sors is egymásnak rendelt bennünket! Elsõ látásra megtetszett ez az igényesen ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 1/2
Megjelent: 2007. September 24. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

Nem szoktam túl gyakran járni erre a kis folyóra, már csak a köztünk lévõ távolságok miatt sem, így külön öröm egy-egy találkozás.Ilyenkor lehet palástolni mindenféle szentimentális felhangokkal azt, ha nem fog az ember halat, de ez önbecsapás. Igenis azért megyünk, hogy fogjunk, aki pedig nem így gondolja, az hagyja otthon a botjait, ...

Apróságok apróságoknak 2/2
Megjelent: 2007. September 10. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A HORNET legnagyobb és közepes darabjait többször is illettem nagyon dicsérõ szavakkal, és külön öröm, hogy a miniatûr kategóriában sem kell lemondanom errõl a szépen csengõ névrõl! Itt van ugyanis a család 2 centis babawobblere, amely már eleve egyhorgos, így a fenti horog-összeakadós probléma nem bukkant fel ismét.Õ volt a ...

Salmo fertőzés
Megjelent: 2007. September 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Pár éve még mindenki úgy gondolta, hogy a Salmo wobblerek jó kiegészítõi lehetnek a legismertebb márkanevekbõl összeállított wobbleres kollekciónak – míg mára egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Salmo minden vízre és halfajra tud nyújtani jó néhány igazán fogós modellt, és ...

Delta fíling - harmadik rész
Megjelent: 2007. August 01. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

„Este van, este van: kiki nyúgalomba!” – és amennyire igaz ez az emberekre, éppen annyira nem állja helyét a deltai halak esetében. Alig bukik le a nap, máris élénk pancsolás kezdődik a vízszélben, a kövek előtt, majd egy-egy távoli harcsarablás is elcsattan. Ki bírna lefeküdni ilyenkor?Könnyed alkonyati süllőzéssel ...

Delta fíling - első rész
Megjelent: 2007. July 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Hatalmas személyszállító hajók Tulcea kikötőjében. Napi rendszerességgel járják mindhárom Duna-ágat, egészen a Fekete-tengerig. A Duna-deltát megjárni lassan már annyira egyszerű lesz, mint futni egy kört a Margit-szigeten. (Bár, ahogy vesszük... Nekem az utóbbi van messzebb.) Tény ...

Finomra hangolva
Megjelent: 2007. July 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ...

Kőnnyű drog â- túladagolás 3/3
Megjelent: 2007. July 21. | Forrás: Pásztor István | Írások

Könnyû drog – túladagolás 3/3 Douglas Adams-nek sikerült ötrészes trilógiát írnia a galaktikus stoppolásról és áttételesen az élet értelmérõl. Fényévnyi távlatra tõle, én csak a kétrészes írásaimat tudom trilógiákká ...

Nyaralás és pergetés a Balatonon
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Egy gyönyörű napsütéses, de kissé szeles napon érkeztünk meg Siófokra feleségemmel és kislányommal öt napos balatoni nyaralásunkra. 1. Mint később megtudtam a hasonlóan szeles időben érdemes a kövezések melletti sávot vallatni ragadozók reményében. Ezen a napon meg is vásároltam a 72 órás napijegyemet az egyik helyi horgászboltban ahol kértem némi iránymutatást is. Készségesen álltak rendelkezésemre és nyugtattak meg az infók, hisz ...