Keresett kifejezés: DP 100 találat

Lékről lékre
Megjelent: 2010. February 24. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már napok óta szinte minden hajnalban felkelek, hogy meglessem az ablakba kihelyezett hőmérő higanyszálát, keresve azt a megfelelő pillanatot, amikor az idő annyira enyhülni látszik, hogy elviselhető körülményeket biztosítson néhány órás léki horgászathoz. Sokszor ébredtem -20-ra, de volt olyan reggel is, hogy közel jártunk a -30-hoz. Kegyetlen ...

Útmutató legyezőzsinórokhoz
Megjelent: 2010. February 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahhoz, hogy a legyezőzsinór működését és rendeltetését megértsük, képzeljük el, hogy az úszós felszerelésünkről eltávolítjuk az úszót, ólmot – mindent, ami nehezékként szolgál. Marad a pici horog, és ezt szeretnénk eldobni minél messzebbre. Nyilván nem fog sikerülni, hiszen lennie kell valami ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

December ajándéka
Megjelent: 2009. December 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

December az év utolsó hónapja. Először a Mikulást várják a gyerekek és velük együtt mi is felnőttek, majd a karácsonynak örvendünk és végezetül baráti, rokoni társaságokba csoportosulva pezsgővel búcsúztatjuk az Óévet és köszöntjük az újat. Én még a kamerát ...

Magányosan
Megjelent: 2009. December 11. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem vagyok az a kifejezetten magányosan kóborló horgász, de néha jól esik kicsit egyedül lenni a vízparton. Ilyenkor el tudok merülni a gondolataimban, új módszerekkel kísérletezgetek, vagy a jól bevált technikákon csiszolgatok, finomítok és természetesen néha halat is fogok. Az egyik délután villámként hasított ...

Csukák között
Megjelent: 2009. November 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Lakhelyemtől közel száz kilométerre van egy horgásztó, ahova mindig szívesen járunk pergetni, ahol mindig történik valami izgalmas, mely újra és újra vízpartra mozdít bennünket... Jó hely arra, hogy új „holmikat” próbáljunk ki, vagy megmentsük azok becsületét, melyekről azt tartottuk, hogy nem tudnak halat fogni. A számos kisebb ...

Feledhetetlen találkozás
Megjelent: 2009. November 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mióta beköszöntöttek az éjszakai mínuszok és megjelentek az első sárga falevelek a víz felszínén, egyre kevesebb ragadozó nehezedik pergetőpálcám testére, pedig a köztudatban az áll, hogy az igazi pergetőszezon csak az ősz beálltával kezdődik… Lassan felfele haladva a folyón… Ez így igaz és nem is akarok ellene ...

Somogyország kincse 2 - A kiskorpádi Szigetes-tó
Megjelent: 2009. October 21. | Forrás: Jancsek János | Írások

Ahogy ígértem az előző részhez képest egy kicsit komolyabbra vesszük a pecát! A pár naposra tervezett bojlis horgászatra hárman indultunk, a cél Kiskorpád, Szigetes-tó, ami Kaposvártól 15km-re található. A kiskorőádi Szigetes-tó A tóról: 4,5 hektáron fekszik, száz db 5- 15,5kg közötti nagy ponty ...

Az elárasztott falu harcsái
Megjelent: 2009. September 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legutóbb azzal búcsúztam, hogy még visszatérek a bözödi víztározó harcsáival. Sajnos ez kissé tovább tartott, mint reméltem. Egy sajnálatos ballépésnek köszönhetően hosszabb időre kényszerpihenőre kényszerültem. Iszonyatos, hogy milyen gyötrelmeket képes okozni egy pár centis fadarab az ember talpában, pláne ha csak ...

Apró vigasz
Megjelent: 2009. August 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Apró vigasz - Nagy LeventeFolyóvizeink kiszámíthatatlanok, mindig tartogatnak meglepetéseket. Van, hogy minden simán megy élményekkel tele, elégedetten térünk haza. Van, hogy kellemesen csalódunk, de sajnos olyan is előfordul, hogy kellemetlen érzések és kudarcok sokaságával szembesülünk. Egy kis elfeledett horgászvíz, mit ...

Amikor a hajnal hasad
Megjelent: 2009. June 15. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A folytonos hajtásnak köszönhetően, két egész héten keresztül nem foghattam horgászbotot a kezembe. Már nagyon látszódtak rajtam az elvonás kóros tünetei. Mindenkivel morogtam, folyton ideges voltam. Hiányzott a víz illata, és az érzés, amint a kezemben rángatja a botot a menekülni próbáló hal. Horgásznom kellett, nem volt mese.A ...

Ússzon, vagy merüljön?
Megjelent: 2009. May 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Talán nem túlzok, ha azt mondom, a legyezőzsinórok merülési tulajdonságai főként a párméteres mélységgel bíró állóvizek esetében kapnak nagyobb hangsúlyt. Illetve van még pár korántsem mellékes szempont, melyek a csalivezetéshez, bevágáshoz és dobáshoz kapcsolódnak a sztrímeres horgászatban.Nem ...

Süllőfogás fűzfavirágzás idején
Megjelent: 2009. May 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legszebb évszakunk a tavasz. Az éledő természet ontja magából a színeket és a bódító illatokat. Horgászati szempontból viszont a nélkülözés időszaka kezdődik. A tilalmi idők a halak ívása vagy ívásra készülése nagyon beszűkítik lehetőségeinket. Télen gumihalazásnál jól ...

Miért szeretek spiccbottal horgászni?
Megjelent: 2009. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgászcimborám azért vásárolt, vagy éppen vásárol spiccbotot, hogy meg tudja fogni vele a szükséges csalihal mennyiséget a rablóhalazáshoz. Akik versenyeznek, azoknak meg szükséges, kötelező. Nálam más a helyzet! A ragadozót pergetve fogom, a versenyszellem pedig nem igazán dolgozik bennem… én egyszerűen csak szeretek spiccbottal ...

Médiacápák viadala
Megjelent: 2009. May 11. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

A szárszói „Nádfedeles-horgásztó" volt a színhelye az V. alkalommal megrendezett Média 2009 horgászversenynek, melynek főtámogatója az Energofish Kft. Elöl a „KOSSUTH RÁDIÓ" (BP.), mellettük a „PONTYVADÁSZOK" (Siófok) csapata A 15 hektáros egykori halastó már hosszú ideje az egyik reprezentatív ...

Téli csukák története
Megjelent: 2009. February 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Jól kezdődött az idei esztendő, azt kell mondanom, soha rosszabb ne legyen! Alig telt el három hét az év első havából, én már jó pár horgászélménnyel gazdagodtam. Mindig történt valami érdekes és minden alkalommal volt miről beszámolni, de talán a legutóbbi horgászat volt a legizgalmasabb. Hogy is szokták mondani? „A bűnös ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Karácsonyi meglepetés
Megjelent: 2008. December 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az alábbi írásomnak nyugodtan adhattam volna azt a címet, hogy „Léki pontyozás”, de nem tettem, hisz nem erre készültem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a tél első lékhorgászata egy emlékezetes pontyhorgászatba torkollik, de lám az lett belőle. Ezért szép a horgászat, kiszámíthatatlan és tele van ...

Emlékezetes horgásznapok - 1
Megjelent: 2008. November 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mindig nagy kihívás az új vizek felfedezése. Még nagyobb, ha ezért több száz kilométert kell utazni, messze a hazai vizek biztonságot nyújtó ismeretétől. Ezeket a horgászatokat előre meg kell tervezni, kellően rá kell készülni, hisz teljesen más körülményekkel, lehetőségekkel és vizekkel kapcsolatos adottságokkal kell ...

Cserkész leszek - A próba, meg a szerencse 1
Megjelent: 2008. September 25. | Forrás: Pásztor István | Írások

Az a horgász, aki nem ül le csodát várni - persze aktív tevõként - a bojlisfotelba, a versenyládára, a csónakdeszkára, a horgászszékre, vagy a stég padjára, nos, az a horgász vélhetõen más módon próbál halat fogni. Nem kivárva, hanem becserkészve. Utána járva egy kicsit. De érdemes-e mindig ...

Véget ért az év legnagyobb amatőr versenye!
Megjelent: 2008. September 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Azt nem tudjuk, hogy a világon van-e hasonló verseny, de az biztos, hogy a IV. EnergoTeam Kupa mely egyéni, családi, ifjúsági és gyermek kategóriában került lebonyolításra, összdíjazása 5 000 000 Ft volt, - példátlan- a hazai versenyek történetében.ET Kupa döntő - gyerek - IbrányA versenyről készült képek ide kattintva ...

Dunai süllők nyomában â- második felvonás
Megjelent: 2008. September 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az éjszakai pergetés az egyik legizgalmasabb, legmisztikusabb és talán a legeredményesebb módszerek egyike. Emlékezetes horgászélményekkel gazdagodhatunk, ha van elég kitartásunk, hogy a szúnyogokkal és a sötétséggel megbirkózva, átpergessünk egy-egy éjszakát. Nincs is szükségünk másra, mint egy horgászbotra, egy ...

Dunai süllők nyomában â- első felvonás
Megjelent: 2008. September 10. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha lehetőségem nyílik rá, mindig szívesen keresgélem a Duna-delta süllőit, akár fenekező módszerrel, akár pergetve. Nincs is izgalmasabb annál, mikor rezdül a spicc, vagy mohón vág rá a megfelelően vezetett műcsalira egy tüskéshátú. A nap már egyre közelebb kezdett kerülni a horizonthoz, de még korán volt a wobblerezéshez, ...

Hétkőznapok a Deltában - Pontyozás
Megjelent: 2008. September 08. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Amíg lefelé csorogtunk a Chilia - Dunán, arra gondoltam, hogy semmi sem úgy van, mint tíz vagy akár csak pár évvel ezelőtt. Rengeteget változott a világ errefelé. Amíg a kis komp dugig megtelve autókkal, utasokkal átaraszol a vízen, olyan forgalom halad el mellettünk, ami korábban elképzelhetetlen volt. Luxus motorosok tucatjai repesztenek a haditengerészet ...