Keresett kifejezés: MATCH 113 találat

Kell egy pergető orsó
Megjelent: 2009. March 20. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Az orsó olyannyira kulcsfontosságú alkotóeleme a pergetőhorgász fegyverzetének, hogy szívem szerint ezzel kezdenék minden pergetésről szóló cikket: a jó orsó, csakis a legjobb, a lehető legjobb kell! Egy szuper-überorsó nélkül mit ér ez az egész játék?Kedves pergetőtársaim! Annyival könnyebb helyzetben vagyunk, más ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2009. February 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hibát követtem el néhány hete, mikor gondolkodás nélkül kijelentettem, hogy a természet kész levedleni magáról a téli arcképet és kész vidámabb színekbe öltözni, pedig még csak februárt írtunk. Akkor szinte alig láttam fehér foltokat, most meg helyenként térdig érő hóban kell gázolnom, hogy ...

Az év első túrája
Megjelent: 2009. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vizek nagy része még jégpáncél alatt nyögött, mikor hírét vettem, hogy a tassi Turbina-öböl felszíne már kiengedett. A tassi öböl már kiengedett. Nagyon kiéheztem már a halfogásra és felkapva az Energofish-től tesztelésre kapott pillekönnyű, de rendkívül gerinces, 5-25 gr dobósúlyú ...

Véletlen kárászozás
Megjelent: 2009. February 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűvösebb hónapokban a horgászember a nagyon esetleges csuka, menyhal vagy süllő mellett örül a fehérhalak sűrűbb kapásainak is. Legalább is én örültem a jó múltkorában, mikor, ugyan csukázni indultam el, de csodaszép kárászozásba keveredtem. Az őszvégi ...

Jéghideg pisztrángok
Megjelent: 2009. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Számomra télen sincs megállás, ha az időjárás engedi, minden alkalmat megragadok, hogy a vízparton lehessek, illetve a jég hátán. Szerencsére nem én vagyok az egyedüli megszállott, mindig akad társ, aki épp ráér, és nem riad vissza a hidegtől sem.A napok óta tartó meleg jelentős mennyiségű havat elolvasztott, ...

Pontyszüret
Megjelent: 2009. January 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Jócskán magunk mögött hagytuk már az év nagyobbik részét. A meleg nyári napok már csak távoli emlékeimben élnek. A kertek alatt kopogtat a tél. A hideg szelek szárnyán utazva érkezett a messzi északról. Útját az elmúlás kíséri. Jeges lehelete bénítóan hat az életre. Rohamosan hűlő ...

Szedres, bokros, tőkleveles
Megjelent: 2008. December 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az éves rutin pecák közé tartozik a szedresi horgászegyesület tavának meglátogatása. Kollégám és barátom Orsós János itt tag. Rendszeres látogatója a víznek és az elmúlt évek alatt elég jól ki is ismerte, bár az utóbbi időben kicsit hanyagolta a horgászatot. Hiába, a nők sok galádságra rá ...

Pontyozás feederrel
Megjelent: 2008. November 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A finomszerelékes pontyhorgászat méltán egyre népszerűbb változata a feederbottal történő fenekezés. Igazi jelentősége az áramló vizekben van, ahol nem, vagy csak nagyon nehéz kapásjelzővel lehet megoldani, hogy a folyás ne húzza azt fel. Ez nagyban durvítja készségünket, de az ejtős kapások észlelésére végképp ...

A feederes pontyozás
Megjelent: 2008. November 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Balatoni keszegvadászat
Megjelent: 2008. November 03. | Forrás: Jancsek János | Események/Kiállítások

Ma a Balaton felett az idõjárás fantasztikusan szép, ezért a nagy nyári hajtás után, pihenésképpen egy kis keszegezésre gondoltam. Az igazság az, hogy nem rég vettem a match botot és ki is szeretném próbálni. Csendélet a köveken A felszerelésem egy Gold Match 420-as bot, egy E.T. EXCALIBUR RD 4000-es orsóból áll, az ...

A mélység titka
Megjelent: 2008. October 24. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Egész évben tervbe volt véve a dunai pontyfogás. Ez annak rendje és módja szerint el is maradt, pedig ebben az évben nagyon kellett volna. Filmkészítésben gondolkodtunk, de a vízállás rapszodikus változása és extrém magas állása lehetetlenné tette az etetést és a jól ismert helyek meghorgászását. A ...

Nyíltvízi pontyozás - úszóval
Megjelent: 2008. September 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A pontyok általában kedvelik a vízinövények biztonságot és táplálékot adó közelségét, de olykor szívesen kilátogatnak a nyíltvizekre is, főleg, ha ott vándorkagylótelepeket, szúnyoglárvákat, egyéb számukra kívánatos táplálékokat találnak nagyobb tömegben. Rendszeres etetéssel is ...

II. EnergoTeam - Sensas Kupa - Románia
Megjelent: 2008. September 02. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A romániai Doripesco horgászparadicsomban lezajlott kétnapos rendezvény ezúttal nem csak a helybéli horgászversenyző-elitet mozgatta meg, hanem jó páran a környékbeli országokból is érkeztek - sőt, a francia Sensas-csapat néhány tagja is emelte részvételével az 5000 euró értékű összdíjazású verseny szintjét. ...

Királyréti horgásztábor - Bodorka csoport
Megjelent: 2008. August 21. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Mint már korábban is tettük, folytatjuk beszámolónkat Királyréti horgásztábor életéről, Ezúttal a Bodorka csoport résztvevőinek beszámolóit olvashatják, Fotógalériánkban pedig megnézhetik a csoport életéről készült képeket. ...

Eső után
Megjelent: 2008. August 15. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A tervem az volt, hogy bepakolom a vadiúj Energos gumicsónakot az autóba, felmegyek a Hargita lábánál elterülő zetelaki víztározóhoz, és pergetek egy jót. Ez eddig rendben is volt, csakhogy Adél húgom megtudta, hogy csónakból készülök horgászni és neki is horgászhatnékja támadt, ami nem lett volna baj, de mivel ő nem szeret pergetni, ...

Vissza az iskolapadba 2 - avagy továbbképzés a Tisza-tavon
Megjelent: 2008. August 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az egész napos horgászat és a kikötői sörözés, na meg a halpucolás és halevés megalapozta a jó alvást. Bár gyorsan kellett sokat aludni, mivel reggel félötre újra randevút szerveztem Tibi bával. Az éjszaka elég rosszul telt, nem tudtam rendesen aludni, így az ébresztőóra megszólalása előtt már fent voltam. ...

Úsztatás a Dunán
Megjelent: 2008. July 29. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Régi szerelmem a Duna, hiszen itt tanultam meg elkeserítően régen horgászni. A folyóvíz varázsát az ember igazán az úsztatásos horgászattal tudja élvezni. Finom felszereléssel, nagyon odafigyelve, lankadatlan türelemmel kell sok százat úsztatni, hogy eredményes legyél. Igazi sporthorgászat! A dunai úsztatós horgászat főbb ...

Pontyok a spiccen
Megjelent: 2008. July 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

4-4, 20-as matchbotok után furcsán éreztem magam, mikor egy Benzar Pole névre keresztelt 8 m-es spiccbotot vettem kezembe. Először azt kérdeztem magamtól, hogy kell ez nekem? Aztán később rájöttem, a jóhoz hamar hozzá lehet szokni, sőt hamar meg is lehet szeretni, csupán egy napot kell horgászni vele... Reggel korán érkeztünk, egyedül voltunk párommal, ő a ...

Feederpróba
Megjelent: 2008. July 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A feederbotos horgászattól messze állok, nyugodtan mondhatnám, mint Makó Jeruzsálemtől... A legemlékezetesebb találkozásom eszel a technikával, illetve a technikához tartozó horgászbottal az idén áprilisban Budapesti FEHOVA kialításon történt, mikor a feederbotos horgászat legújabb vívmányát próbálgatva, ...

Pontyokra hangolva
Megjelent: 2008. June 26. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nálam a pontyozás kicsit mást jelent, mint a pontyozók zöménél. Nem vonultatom fel fenekező botok hadát, nem szórok be kiló számra bojlit, nem tökölök elektromos kapásjelzőkkel. Általában egy szál bottal indulok a nyomukba, figyelem, hol ugranak, hol turkálnak, és ahol a legtöbb rájuk utaló jelet látom, ott vetem be horgomat egy ...

Cserkész leszek - 3. â- Csónakból finoman
Megjelent: 2008. June 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Akadó környékén, partközelben látott hal fél siker… A máshol látott hal azonban ettől még nem lesz automatikusan a másik fél… Megesik, hogy aki a kereső horgászatba merül, nem látja a fától az erdőt. Ez képletes is lehet, hiszen sokszor bokros helyen keressük a halat, és sokszor bokros helyen is találjuk… de sokszor nem. A ...

Pontyos esték
Megjelent: 2008. June 16. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Leugrunk este pár órára? Nem teketóriáztam, rögtön rábólintottam. Álmos barátommal már csak azt kellett eldöntenünk, hogy hová és mire? Végül egy közeli horgásztó mellett döntöttünk, és mivel túlnyomó részt pontyok vannak a tóban, a halfaj is adott volt. Gyorsan dobáltuk be a ...

Sió mustra
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt ugye mindenki tudja, hogy van két nagy folyónk, a Duna és a Tisza. Sokan tudják, hogy van még számos kisebb folyóvizünk, mint például a Rába. Azt már kevesen tudják, hogy sok patak és csatorna is a horgászok rendelkezésére áll, ha valaki veszi a fáradságot és megkeresi, felfedezi őket. A Balaton magas vízállása miatt, van ...

Egy pontyos délután
Megjelent: 2008. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég nem szórakoztam olyan jól, mint az elmúlt nap délutánján… Dél körül hívott Csaba cimborám, hogy nincs-e kedvem vele tartani egy néhány órás horgászatra egy városunk határában található kis magántóra, melyet Eszenyő néven ismerünk. Biztos forrásból tudta, hogy néhány nappal azelőtt ...