Keresett kifejezés: előke 525 találat

Salmo Thrill a Kazah VB-n
Megjelent: 2009. November 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A magyar csónakos pergető válogatott, benne a Salmo Team Hungary két versenyzőjével, Lukácsi Bélával és Kovács Adriánnal, 2009 októberében a szakág világbajnokságán vett részt Kazahsztánban. Az Ili folyó deltavidékén, a Balhas-tó közelében kijelölt versenyszektor halgazdagsága ellenére nem ...

Sárkányok birodalma
Megjelent: 2009. November 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem kell megijedni, nem tűzokádó hatalmas fenevadak területére tévedtem, hanem a jóval veszélytelenebb sügérekről szól a történet. Valamelyik horgászcimborám, csupán nyelvbotlásból, vagy szándékosan a sügért sárkánynak keresztelte, és azóta baráti körömben e névvel illetjük a kis csíkos ...

Csukazértis!
Megjelent: 2009. November 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A csukahorgászat legszebb módja a műcsalival történő csukázás. Nem állítom, hogy a késő őszi úszós csukázásoknak nincs varázsa, de még a bukdácsoló úszó látványa sem tudja azt az érzést kárpótolni, mikor a csalink által keltett rezgések egy éles koppanással megszűnnek, és a ...

Tapogatott ragadozók
Megjelent: 2009. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legszívesebben műcsalikkal horgászom a ragadozókra, de néha előállnak olyan helyzetek, mikor az élő kishallal történő horgászat több eredményhez vezet. Igaz, hogy ritkán folyamodom ehhez a szükségmegoldáshoz, de ha pergetve nem sikerül kapást kicsikarni, akkor nem idegenkedek más módszertől sem. Az aktív horgászat kedvelője vagyok, nem bírok ...

Bajszosok után kutatva
Megjelent: 2009. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Kora délelőtt futott be az autónk a Duna Delta partján fekvő gorgovai halászfalucska poros kis utcájára. Sűrű portömeg kavargott a terepjáró mögött, akár valami tornádó, úgy közeledtünk Pintyó Lajos horgásztanyája felé. Már csak néhány töltésen kellett végighaladnunk és ...

Ejtsük be a műcsalit
Megjelent: 2009. October 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hányszor, de hányszor előfordult már pergetés közben, hogy a hosszan kidobott támolygóra, akkor fordult rá a csuka, mikor azt éppen készültünk kiemelni a vízből, hogy újradobjuk. Vagy hányszor eredményes, ha éppen beejtjük az orrunk elé és hagyjuk süllyedni, majd mikor lazul a zsinór jelezve, hogy műcsalink aljzatot ért, egy hirtelen ...

Carp Expert etetőanyagok
Megjelent: 2009. September 30. | Forrás: EmergoTeam | Tesztek

Ezúttal a Carp Expert általános, 800 grammos etetőanyagait kínáltuk fel a halaknak tesztelésre. Nem egy dúsan telepített tavat, nem egy könnyű pályát választottunk, hanem a fővárosi élő Dunát. A Carp Expert etetőanyagot folyóvízi Tímár Mixszel együtt használtuk Itt aztán több körülmény ...

Beszélgetés egy győztessel
Megjelent: 2009. September 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Horgászok szemszögéből - III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPATúlvagyunk a III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPÁN, melyet én, mint a verseny főszervezője a korábbi években megrendezett versenyekhez hasonlóan egy sikeres rendezvényként könyvelhettem el. Köszönhető ez elsősorban az ENERGOFISH KFT.-nek , mely a tavalyi ...

Pénzes pérek
Megjelent: 2009. September 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt néhány napban több, környékbeli patak partján megfordultam, ahol találkoztam jóval és rosszal egyaránt. Volt, hogy elégedetten tértem haza, pedig egyetlen halat sem sikerült fognom, viszont láttam, hogy a patak kristálytiszta vize háborítatlanul szeli a kanyarokat, nyomát sem látva annak, hogy valaki háborgatta volna a közelmúltban ...

III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPA 2009
Megjelent: 2009. September 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ha kissé megkésve is, de az elmúlt hétvégén újra megrendezésre került Erdélyben a már hagyományos III. Erdélyi Horgász Kupa amatőr horgászverseny, melyhez az idén két neves Magyarországi horgászcikk forgalmazó és gyártó cég adta a nevét és hozzá az értékes díjakat. Így ...

Első dobások – első rész
Megjelent: 2009. August 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az egész úgy négy-öt éve kezdődött, mikor először kedvet kaptam a műlegyezéshez… A folyóparton sétálva egy ismeretlen fickóval találkoztam, aki combig állva a vízben legyező felszereléssel „simogatta a vizet". Pihenésképpen leültem a szembe lévő fűz árnyékába és kivárva a megfelelő pillanatot, hogy ő is ...

EnergoTeam Kupa 2009 - Gyerekdöntő
Megjelent: 2009. August 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

2009. augusztus 14.-én került megrendezésre Győr-Sopron megyében, pontosabban a Szigetközben, a dunaszegi Mélyvölgyi Méri Tavaknál az EnergoTeam Kupa gyerekversenyének döntője. Élesben megy a verseny A szabályok szerint ezen a versenyen a 4-től 12 éves korig vehettek részt a gyerekek, szigorúan szülői felügyelet mellett. Egyszerre egy bottal, ...

Apró vigasz
Megjelent: 2009. August 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Apró vigasz - Nagy LeventeFolyóvizeink kiszámíthatatlanok, mindig tartogatnak meglepetéseket. Van, hogy minden simán megy élményekkel tele, elégedetten térünk haza. Van, hogy kellemesen csalódunk, de sajnos olyan is előfordul, hogy kellemetlen érzések és kudarcok sokaságával szembesülünk. Egy kis elfeledett horgászvíz, mit ...

Nagyot dobni - fél siker
Megjelent: 2009. June 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nagyot dobni fél sikerMindenki tud nagyot dobni, na de tud-e elég nagyot is? Ez a kérdés már nem kérdés többé annak, aki megismerkedett a távdobó feeder technikával és ehhez egy olyan összeállítással, amit direkt arra találtak ki, hogy erős botunkkal a távoli helyre juttathassuk a csalit. Nem egyszerű fóliát kapunk! ...

Jó match volt...
Megjelent: 2009. June 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nemrég arról kaptunk hírt, hogy egy tiszai holtágban egész jól lehet fogni a termetes kárászokat. Bizony nem voltak ritkák a kiló feletti darabok, így természetesen nem kellett bennünket sokáig győzködni, hogy itt is kipróbáljuk az Energo Team Competition Tele Match botját. Tavasszal a sekély részeken gyorsabban melegszik a víz ...

Csukás történet
Megjelent: 2009. May 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei esztendő pergetés szempontjából nehezen, vagy mondhatnám inkább, gyengén látszott indulni. Az első alkalommal nulláztam! Ez benne van, hisz az ember ilyenkor még vakon tapogatózik, keresi a haltartó helyeket és legtöbbször csak a tavalyi emlékeire, tapasztalataira támaszkodik, melyek nem biztos, hogy az idén is megállják a helyüket.A második ...

Miért szeretek spiccbottal horgászni?
Megjelent: 2009. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgászcimborám azért vásárolt, vagy éppen vásárol spiccbotot, hogy meg tudja fogni vele a szükséges csalihal mennyiséget a rablóhalazáshoz. Akik versenyeznek, azoknak meg szükséges, kötelező. Nálam más a helyzet! A ragadozót pergetve fogom, a versenyszellem pedig nem igazán dolgozik bennem… én egyszerűen csak szeretek spiccbottal ...

Csukák a távolból
Megjelent: 2009. April 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy haladunk befelé a csukalegyezés sűrűjébe, újabb és újabb ajtók nyílnak meg, tisztábban látunk dolgokat. Cserélgetjük a botokat, zsinórokat, kipróbálunk új legyeket, és tovább finomítjuk a bevontatás technikáját. De mindenekelőtt egy dolog foglalkoztat: minél hosszabbat dobni, és minél pontosabban!A ...

Kell egy pergető orsó
Megjelent: 2009. March 20. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Az orsó olyannyira kulcsfontosságú alkotóeleme a pergetőhorgász fegyverzetének, hogy szívem szerint ezzel kezdenék minden pergetésről szóló cikket: a jó orsó, csakis a legjobb, a lehető legjobb kell! Egy szuper-überorsó nélkül mit ér ez az egész játék?Kedves pergetőtársaim! Annyival könnyebb helyzetben vagyunk, más ...

Gumicsodák bűvöletében
Megjelent: 2009. March 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha csak nehezen is, de végül elolvadt a jég néhány nagyobb tóról, és ezzel lehetőséget kaptam, hogy egy másik igen kedves szenvedélyemnek hódoljak, a gumihalas süllőzésnek. Nagyon vártam ezt a pillanatot, hisz néhány új gumi is lapult a dobozomban, bevetésre készen. Noha jó néhány típust használok sikeresen ...

Az első paducok
Megjelent: 2009. March 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szüleim szerint olyan kisgyerek voltam, aki sokáig csak az őt körülvevő játékokat ismerte, de hamar ráérzett a horgászat és a természet ízére. Viszonylag korán, már 6 éves koromban kaptam meg első horgászbotomat és már 8 éves koromban (szüleim belegyezése nélkül) egyedül vagy éppen barátaim ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2009. February 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hibát követtem el néhány hete, mikor gondolkodás nélkül kijelentettem, hogy a természet kész levedleni magáról a téli arcképet és kész vidámabb színekbe öltözni, pedig még csak februárt írtunk. Akkor szinte alig láttam fehér foltokat, most meg helyenként térdig érő hóban kell gázolnom, hogy ...

Első horgászat
Megjelent: 2009. February 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igencsak izgalmas és sikeresnek mondható lékhorgász szezont tudhatok magam mögött, tele szebbnél szebb élményekkel és feledhetetlen emlékekkel. Hideg és hosszú telünk volt, ami jégbe fagyasztott szinte minden álló és folyóvizet így volt hol gyakorolni a horgászat e kevesek által kedvelt módszerét.Most azonban, lassan kienged a ...

Mi kell a csukának?
Megjelent: 2009. February 11. | Forrás: Murányi Antel | Írások

Alig volt még pár óra sötétedésig, amikor csónakba szálltam. Ha minden terv szerint működik, akkor ez a pár óra is elég eseménydús lehet – fontolgattam magamban, miközben ellöktem a csónakot. A rossz idő nekem pont jó, ilyenkor pattanok csónakba A szemerkélő eső általában sokat ront a hangulatomon, de ezen a ...