Keresett kifejezés: előke 525 találat

Mivel fogunk csukázni 2011-ben?
Megjelent: 2011. January 31. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Miközben idehaza is egyre többen ismerik fel a csukában az ideális legyes halat, a rendelkezésünkre álló eszközök is egyre sokasodnak. Az előttünk álló szezonban új Vision felszerelések lesznek a társaink, nyilván a jól bevált régiek mellett. A csukalegyes felszerelés összeállítása a bot ...

A jighorgászat eszközei
Megjelent: 2011. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem is olyan régen a pergetőhorgászok jobbára pihentek a téli hidegben, de manapság már a „kemény mag” számára a főidényt jelentik ezek a hónapok. Különösen a plasztikcsalis, jiges horgászatok ideje a január és a február. A 2,40-es ET Excalibur Spin egy remek bot Az elmúlt években ez a speciális ...

Remek páros: Bosznia és a Vision
Megjelent: 2010. November 19. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bosznia csak az utóbbi években kezdett igazán megnyílni a horgászok előtt. A kékesen átlátszó folyóvizek, hatalmas pisztrángok sokak álmát váltották már valóra. A magyar Vision Team és a visionflyfishing.hu oldal szerzőgárdája egy csapattá kovácsolódva indult útnak. Sok időt töltöttünk a megfelelő ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Tiszai matchezés
Megjelent: 2010. October 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team 2010-es vadonatúj matchorsóját, a Carp Expert Match 3000-t vittük el egy intenzív próbára. A helyszín a Tisza-tó volt, ahol a megállapodott, kedvező vízállás hatására a hírek szerint igencsak étvágyuknál voltak a halak. Egy jó horgászatért mindent, irány a víz! ET Carp Expert Match 3000-es ...

Tassi kárászozás
Megjelent: 2010. October 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a tassi alsó vízről, szépen eszik az ezüstkárász és akad közte egy-két ponty is. Egy úszós és egy feeder botot ragadtam és irány a múlt század legfelkapottabb horgászparadicsoma. A zsilipen közepes erősséggel folyt át a víz, de mivel a folyás kissé a bal part felé nyomott, én a jobb ...

Gyöngyösi pergető verseny
Megjelent: 2010. October 06. | Forrás: Mátrai Pergetők | Írások

A Mátrai Pergetők gyöngyösi versenyét már nyugodtan nevezhetjük hagyományteremtő viadalnak 4 év távlatából. A verseny minden évben szeptember hónap második felében kerül lebonyolításra. Az idei évben sajnos több verseny is nagyon közeli időpontba lett hozva a versenyünkhöz, vagy éppen pont ugyan arra az időpontra, és mint ilyenkor ...

Csak tiszta forrásból
Megjelent: 2010. September 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha ilyen csapadékos nyarak keserítik életünket, amikor a folyóvizek időt se kapnak a letisztulásra, csak annyit tehetünk, hogy fennebb és fennebb megyünk a folyón, a forrásból sáros víz nem jöhet – legalábbis Bartók szerint, a forrás legyen tiszta! Amint eljött a tervezett horgászat napja, kénytelen voltam felismerni, hogy az ablakomat csapkodó víz nem más, mint egy rohadt sűrű eső, amelynek esze ágában sincs elállni, úgy egy-két évig. Okés, nem vagyok ...

A bolognai bot kiválasztása
Megjelent: 2010. September 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ősz a nagy folyóinkon számtalan lehetőséget kínál. Keszegféléink még igencsak étvágyuknál vannak, s ha mélyebb vizekben szeretnénk úszós felszereléssel megfogni őket, szükségünk lesz egy bolognai botra. Ennek kiválasztásáról és felszereléséről lesz szó a továbbiakban. Az ET Blade ...

Tassi meglepetés
Megjelent: 2010. September 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Közel egy hónap elteltével balesetemből lábadozva rászántam végre magamat, hogy pecabotot ragadjak. A sok eső azonban olyan sárossá tette a Duna-ág vizét a stégem körül, hogy több órás próbálkozás alatt is mindössze egy halat sikerült fognom, igaz az egy kilóhetvenes ponty volt. De a hosszú kényszerszünet miatt annyira ...

Rohanás
Megjelent: 2010. September 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Kellemes napos idő van, nincs maradásom a városban. Megeresztek néhány telefont, szabaddá teszem a délutánomat, irány a folyó. Pergetőbot, gázlóruha, fotógép gyorsan bekerül az autóba és hanyatt-homlok igyekszem kikecmeregni a hangyabolyként nyüzsgő forgalomból. Pergetésre alkalmas víz csordogál a patakban Egyre ...

Fókuszban a Banax Blitz
Megjelent: 2010. July 28. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Végre a Duna vízállása lehetővé tette, hogy egy régi, jól beállt helyre menjünk feederes horgászatra. Az élő vizek varázsa itt maximálisan érvényesül, s még halat is szoktunk fogni. Ez bizony így együtt igencsak megbecsülendő. Az alapanyagok még horgászat előtt Korábban próbáltuk már a kifejezetten feederes horgászathoz kifejlesztett ET Power Feeder 5000-es orsóját, ami viszont nagy lett volna a Picker ...

Excalibur Spin bottal csukára
Megjelent: 2010. May 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A legtöbben ősszel pergetnek csukára, pedig a tavaszi, ívás utáni horgászatok is okozhatnak pozitív meglepetést. Az Energo Team Excalibur Spin pergetőbotot állítottuk csatarendbe, miközben Kovács Adriánnal, a Salmo Team Hungary tagjával indultunk csukázni. Reggeli szerelgetés a felújított csónakban A cél egy szabolcsi tó, ahol ...

Egy tavaszi délután
Megjelent: 2010. May 17. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Cimboráimmal egy újonnan megnyílt kis horgásztóra igyekeztünk. A vízről keveset tudtunk, csupán néhány információval rendelkeztünk, ami a ránk váró körülményeket és a tavat benépesítő halakat illeti, így nyugodtan mondhatom, hogy „sötétben" tapogatóztunk. Csongor most ismerkedik a feederbotos ...

Compózás nagyban
Megjelent: 2010. May 10. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Nagy várakozással indultam neki a hétvégi háromnaposra tervezett horgászatomnak. Az idén első alkalommal vettem üldözőbe a dévéreket. A hideg idő miatt a keszegek is lassabban kezdtek táplálkozni, ezért a minden évben április utolsó heteiben megkezdett dévér horgászatomat későbbre terveztem. A hétvége első ...

Kárászok és keszegek, csak úgy
Megjelent: 2010. April 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Két nap kimerítő pergetés, legyezés, és félnapnyi igen megerőltető sörözés után, János öcsém úgy döntött, hogy egy kis amatőr úszózással színesíti tavaszi programját. Szíve mélyén elkötelezett finomszerelékes horgász ő, de a sors ezidáig csak ritkán adott lehetőséget ...

Elsőként
Megjelent: 2010. April 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A március végén megrendezett fegyver, horgászat, és vadászat (FEHOVA) nemzetközi szakkiállításon az Energofish standján számos újdonság került bemutatásra, melyet az idelátogató horgászok nagy érdeklődéssel fogadtak. Az új bojlis, feeder, match és bolognai botok között kiállításra került egy új ...

Első horgászat
Megjelent: 2010. March 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igencsak izgalmas és sikeresnek mondható lékhorgász szezont tudhatok magam mögött, tele szebbnél szebb élményekkel és feledhetetlen emlékekkel. Hideg és hosszú telünk volt, ami jégbe fagyasztott szinte minden álló és folyóvizet így volt hol gyakorolni a horgászat e kevesek által kedvelt módszerét. Most azonban, lassan kienged a ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Léggyel éjszaka?
Megjelent: 2010. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Sokáig azt hittem, hogy az éjszakai legyezés nem is létezik, amíg magam is meg nem győződtem, hogy nagyon is létezhet – hiszen az éjszakai ragadozók nem különösebben válogatnak a pergető vagy legyes csalik között, ha éppen étvágyuknál vannak. A mi dolgunk csak annyi, hogy eljuttassuk horgunkat a halak szája elé. Az elmúlt időszakban több ...

Nyári történet a kandalló mellé
Megjelent: 2010. January 11. | Forrás: Murányi János | Írások

Sokadik Delta-túrám révén jutottam el oda, hogy ma már nem is a kapitálisokat hajszolom, hanem apró különlegességekre, általam még nem látott deltai ínyencségekre vágyom. Láttatok már ujjnyi süllő-ivadékot? Felejthetetlen! De ugyanígy izgalmas számomra a Duna-delta békéshal-állománya ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

December ajándéka
Megjelent: 2009. December 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

December az év utolsó hónapja. Először a Mikulást várják a gyerekek és velük együtt mi is felnőttek, majd a karácsonynak örvendünk és végezetül baráti, rokoni társaságokba csoportosulva pezsgővel búcsúztatjuk az Óévet és köszöntjük az újat. Én még a kamerát ...

Csupán egy-két óra
Megjelent: 2009. December 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt hónapokban kicsit hanyagoltam az úszós horgászatot, főleg a legyezést és a pergetést gyakoroltam, de úgy tűnik, enged még időt erre is a természet, mielőtt teljesen lefagyna. November vége, mindjárt az év utolsó hónapja... sűrű áthatolhatatlan köd, kemény mínuszok, térdig érő hó és vastag ...