Keresett kifejezés: előke 525 találat

Cserkész leszek - 3. â- Csónakból finoman
Megjelent: 2008. June 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Akadó környékén, partközelben látott hal fél siker… A máshol látott hal azonban ettől még nem lesz automatikusan a másik fél… Megesik, hogy aki a kereső horgászatba merül, nem látja a fától az erdőt. Ez képletes is lehet, hiszen sokszor bokros helyen keressük a halat, és sokszor bokros helyen is találjuk… de sokszor nem. A ...

Csuka helyett
Megjelent: 2008. June 23. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ócfalva egy olyan hely, ahová mindig szívesen megyek horgászni, nemcsak a halak miatt, hanem csak úgy egyszerűen szeretek oda járni és kész. Tehát a legutóbbi horgászatot magától értetődő módon ide terveztem. Amolyan pergetéssel egybekötött úszós horgászatra készültem, szóval a csukáknak és pontyoknak volt némi ...

Kuttyogtatás Koós úszóval
Megjelent: 2008. June 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A kuttyogtató szezon elkezdődött. Épp a legfogósabb hetek előtt állunk, így nem árt áttekinteni, milyen felszerelésigénye van ennek a speciális módszernek. Az Energofish abban a szerencsés helyzetben van, hogy szakértői között tudhatja Koós Ferencet, s a nevével fémjelzett harcsás eszközöket. A Banax Koós Catfish botok exkluzív ...

Kicsi, zőld ls finom
Megjelent: 2008. June 18. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy a partra értem, máris láttam felbukkanni egy halat a túlsó vízszélben. Jól kezdődik! Remegve kötöttem fel az előkét, majd türelmetlenül matattam a legyek között - száraz kell ide, csakis száraz! Bár újonnan választott botom elméletileg a könnyebb nimfákat is jól kezeli, én inkább a szárazlegyes horgászatban ...

Sió mustra
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt ugye mindenki tudja, hogy van két nagy folyónk, a Duna és a Tisza. Sokan tudják, hogy van még számos kisebb folyóvizünk, mint például a Rába. Azt már kevesen tudják, hogy sok patak és csatorna is a horgászok rendelkezésére áll, ha valaki veszi a fáradságot és megkeresi, felfedezi őket. A Balaton magas vízállása miatt, van ...

Egy pontyos délután
Megjelent: 2008. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég nem szórakoztam olyan jól, mint az elmúlt nap délutánján… Dél körül hívott Csaba cimborám, hogy nincs-e kedvem vele tartani egy néhány órás horgászatra egy városunk határában található kis magántóra, melyet Eszenyő néven ismerünk. Biztos forrásból tudta, hogy néhány nappal azelőtt ...

Pisztrángok támadása - második rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Mivel nap egyre magasabban járt és reggel óta szakadatlanul dobáltunk, arra következtetésre jutottunk, hogy jó lenne végre harapni is valamit... De egyelőre csak a gondolattal maradtunk, mert egyikünk sem bírta letenni kezéből a botot. Nem is bántam meg, hogy az étkezést elhalasztottam, mert hamarosan erőszakosan jelentkezett egy újabb testes példány… Lehúzott ...

Klubcsapat VB Niort, Franciaország - első forduló
Megjelent: 2008. June 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Túlestünk rajta! Mint az egyik favoritra, hatalmas nyomás nehezedett a magyar csapatra. Nehéz szüléés volt, de megoldottuk, hogy a holnapi napot optimizmussal várjuk A hajnali ébredés és reggeli után, mindenki eszeveszett etetőanyag-keverésbe kezdett. Mivel mindenki tudta, hogy melyik szektorban fog horgászni, és az edzésnapok alatt már végigpróbáltunk minden ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Tavaszi jelentés a Duna-deltából
Megjelent: 2008. May 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az idén kissé korábban nyílt lehetőségem egy duna-deltai horgászkirándulásra. A túra idejét az országos horgászati tilalom kezdete előtti hétre időzítettük. A megszokottnál nagyobb izgalommal készültem a kirándulásra, ugyanis ebben az időszakban még nem volt szerencsém a Deltában horgászni. Az előzetes információk ...

A tavasz ajándékai
Megjelent: 2008. May 08. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A feederbotos horgászat, azon horgászmódszerek közé tartozik, amelyeket ritkán alkalmazok, de ha sor kerül rá, annál nagyobb élvezettel hódolok eme stílusnak. Sok-sok éve már, hogy a pergetés uralja horgászkirándulásaim nagy részét, de ennek ellenére nem zárkózom el más módszerek alkalmazásától sem. A ...

Etetők csatája
Megjelent: 2008. May 06. | Forrás: Pásztor István | Írások

A neonvégűek és rezgőspiccesek csatája eddig csak elméletben létezett Tavaly forgattunk Pogányban. Gábor barátom, a grafomán, már sikeresen lelőtte a poént, azaz, hogy idén is forgattunk Pogányban. Ez a Pogány nekünk már csak olyan, mint másoknak a háromfázás, a merenyézés, meg a palotásozás, igaz más a ...

Szezonra készülve
Megjelent: 2008. April 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban már nagyon evett a fene, nem tudtam hová tenni magam, annyira hiányzott a pergetés. Nagyon vártam már, hogy végre vízben láthassam az új műcsalikat, végre dobhassak egyet az új pálcával, és szemügyre vehessem, hogyan is rakja az új orsó a vadonatúj zsinórt. Nem is a halak izgattak, inkább a kíváncsiság ...

Nagyvíz idején
Megjelent: 2008. April 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt időszakban a Match, feeder, rakós technikákkal nemigen foglalkoztam, főleg azért, mert néhány éve, kezdő pergetőhorgászként a rablóhalak annyira felidegesítették kedélyemet, hogy ígéretet tettem, addig nem nyugszom, míg ki nem fogom az összeset… Persze ez nem igaz, egyszerűen az a helyzet, hogy amikor kezdtem jobban belemélyülni a ...

Halak a jég alól
Megjelent: 2008. February 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nehéz megmondani kinek van igaza: annak, aki a téli hónapokban sarokba állított felszereléssel, várja a hóolvadást, a tavasz érkeztét, hogy, majd késõ ősszel egy újabb szezont tudhasson a háta mögött, vagy annak, aki kicseréli pergető vagy finomszerelékes felszerelését rövidebb pálcákra és a téli hónapokban is ...

Legyes portyák Erdélyben â- 2. rész
Megjelent: 2008. January 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Hiába vannak a nyugati-Kárpátok csábítóan közel a magyar határhoz, az Erdélybe induló legyesek többsége mégis egy nagyobb lélegzetvétellel, egészen a Székelyföldig utazik – valószínűleg nem csak a jobb horgászlehetőségek miatt, hanem a magyar ajkú többség, meg a számtalan más látnivaló miatt ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukát csukával
Megjelent: 2007. November 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nagy hal megeszi a kishalat… – ezt az ősigazságot talán az üzletemberek csépelték el leginkább, de én nem kívánok ennyire elrugaszkodni, sõt inkább visszaterelném ezt a témát az eredeti környezetébe, hiszen az őszi csukázások során számtalan lehetőségünk nyílik ezen elmélkedni. Mert a csuka tényleg minden ...

Apróságok - apróságoknak 2/1
Megjelent: 2007. September 06. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Sosem voltam a könnyű pergetés megszállottja, pláne hogy ez már sok ponton a legyezéssel ütközik nálam, de amióta feltöltöttem dobozomat a Salmo miniwobblereivel, ismét felfedeztem magamnak a kisragadozók világát. Így újra a vadregényes Sebes-Körös partján kötöttem ki, és apró wobblert kötöttem fel… ...

Delta fíling-alkonyatkor - második rész
Megjelent: 2007. July 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha egész nap hatalmas műcsalikat dobál az ember, a nap végére már egyre inkább izgatják a kis wobblerek, könnyű cuccok. Így voltam ezzel én is (Hm… tehát ember vagyok. Én pedig azt hittem eddig magamról, hogy… Várjunk csak! A félisten az félig ember is?) – mert a Delta nem csak nagy halakat rejt, hanem sok kicsit is (ez megint ...

Delta fíling - első rész
Megjelent: 2007. July 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Hatalmas személyszállító hajók Tulcea kikötőjében. Napi rendszerességgel járják mindhárom Duna-ágat, egészen a Fekete-tengerig. A Duna-deltát megjárni lassan már annyira egyszerű lesz, mint futni egy kört a Margit-szigeten. (Bár, ahogy vesszük... Nekem az utóbbi van messzebb.) Tény ...

Maratoni horgászat, avagy a győtrődés 42 órája-2/1
Megjelent: 2007. June 18. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Amikor ezeket a sorokat írom, a jól ismert közmondás jár a fejemben miszerint: "Jóból is megárt a sok!" Életem legnehezebb horgászatán vagyok túl. A Paksi Atomerőmű HE által rendezett maratomi versenyen. Harminc csapat, kilencven horgász és negyvenkét óra horgászat. Voltak csapatok, akik a „buli" kedvéért indultak, míg mások ...

Kicsit kékebb, kicsit sósabb, de az ővék! (2/1)
Megjelent: 2007. May 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, ilyen a Balti-tenger nyugati határának öbölrengetege, a svéd keleti part. Fjordok és szigetek, tengerszinti fenyvesek, és elvileg nagy csukák várják a horgászokat. Minket is vártak, de elkerültük egymást…Svédország csak a magyar szemnek furcsa. Rend van és tisztaság, egységes építkezési kultúra, tájtervezés, ...

Nagy pontyot matchbottal-2
Megjelent: 2007. May 21. | Forrás: Tóth Gábor | Tesztek

De ma egy matchbot is belekerült a botzsákba, és nem is akármilyen! Egy extra erős, arany színben pompázó pontybüntető. Az Energo Team Gold Match, első ránézésre egy teljesen szokványos match a maga 3.9 méter hosszával, parafa nyelével és sok apró gyűrűjével. Ami szembetűnik, egy felirat „Medium hevy". Ez azért már sejteti, hogy nem egy ...