Keresett kifejezés: light 117 találat

Nehéz időkben - Pergetett apróságok
Megjelent: 2010. August 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei nyár nem a korlátlan lehetőségekről szólt, legalábbis ami a pergetést, a műcsalis horgászatot illeti. Már napok óta erre várok… Nagyon meg kellet gondolnia az embernek, hogy hová megy horgászni. Szinte egész nyáron, néhány nap kivételével a vizek nagy része alkalmatlan volt a pergetésre. Persze az igazi pergető ...

Twisteres sügerezés
Megjelent: 2010. July 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy véletlen folytán bukkantunk rá a portyázó sügerekre az Egyik tiszai holtágon. Ezt a méltatlanul mellőzött kis halfajt kevesen horgásszák, pedig műcsalis becserkészése igazán jó móka. Nagyon falánk kis ragadozó, ha jól eszik, és a helyet is jól választottuk meg, egyiket lehet fogni a másik után. Apró, ...

A folytatás
Megjelent: 2010. April 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Legutóbbi írásomban ígéretet tettem, hogy nemsokára visszatérek a vízpartra, hogy újból próbára tegyem spiccbotomat, melyet előző írásomban BLADE POLE néven mutattam be. A dolgok azonban nem úgy alakultak, ahogy azt szerettem volna, így egy kissé későre tolódott az a bizonyos folytatás... Ugyan, eltelt azóta néhány ...

Tavaszi pezsdülés
Megjelent: 2010. April 12. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Végre-valahára megérkezett a tavasz, habár az időjárás néha még képes megcáfolni ezt a tényt, de lassan csak felelevenedik a természet. Napi rendszerességgel néztem az időjárás előrejelzéseket, vártam a lehetőséget, hogy a vízpartra léphessek. Igazi „kánikulai" időjárást jelzett több meteorológiai honlap ...

Lékes kérdések/tapasztalatok
Megjelent: 2010. March 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A lékhorgászatban is, mint minden más módszerben számos olyan kérdés merül fel, melyek körül viták alakulnak ki, különböző helyen, vidéken élő horgászok között. Az interneten számos olyan fórumot találni, hol a lékből történő horgászat apró részleteit boncolgatják, kérdéseket, ...

Jégkorszak
Megjelent: 2010. February 26. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Igaz némi túlzással, de eredeti jégkorszaki viszonyok uralkodnak környékünkön. Éjszakánként nem ritkák a -20 fokok sem, a nappalok sem kecsegtetnek melegebb idővel, valósággal ropog a levegő is a csípős hidegtől. Napokon keresztül nem kívánkoztam vízpart közelébe, még a folyók hátán is vastagra hízott a ...

Lékről lékre
Megjelent: 2010. February 24. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már napok óta szinte minden hajnalban felkelek, hogy meglessem az ablakba kihelyezett hőmérő higanyszálát, keresve azt a megfelelő pillanatot, amikor az idő annyira enyhülni látszik, hogy elviselhető körülményeket biztosítson néhány órás léki horgászathoz. Sokszor ébredtem -20-ra, de volt olyan reggel is, hogy közel jártunk a -30-hoz. Kegyetlen ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Jégbe zárt világ
Megjelent: 2010. February 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokatlanul enyhe téli időjárásnak köszönhetően sokáig szabad vízfelületeknek örvendhettünk, de a téli mínuszok csak beköszöntöttek, és vastagon lepadolták a vizeket. A feledés homályába merült lékhorgász felszerelésemet előkotortam és elindultam, hogy fényt derítsek a jég alatt rejtőző halak ...

Télnek idején – jégbe fagyott remények
Megjelent: 2010. January 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés lehetőséget kaptunk a lékhorgászatra... Míg nálunk sorra dőltek a meleg rekordok, addig a föld másik részén olyan emberek „örülhettek" a havazásnak, akik idáig csupán tv-ből ismerték a tél eme számukra még furcsa fehér arcát. Az egyik percen meleg, a másikban meg hideg ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

Horgásznapló - 2009 - első rész
Megjelent: 2009. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Talán kissé gyerekesen hangzik, de minden alkalommal, mikor hazatérek a vízpartról előveszem kis noteszom és néhány sorban lejegyzem a nap eseményeit, hogy év végén átlapozva felidézhessem az adott horgászidény sikereit, sikertelenségeit. Így kialakul egy kép előttem az elmúlt horgászszezon milyenségéről, hogy miben ...

December ajándéka
Megjelent: 2009. December 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

December az év utolsó hónapja. Először a Mikulást várják a gyerekek és velük együtt mi is felnőttek, majd a karácsonynak örvendünk és végezetül baráti, rokoni társaságokba csoportosulva pezsgővel búcsúztatjuk az Óévet és köszöntjük az újat. Én még a kamerát ...

Sárkányok birodalma
Megjelent: 2009. November 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem kell megijedni, nem tűzokádó hatalmas fenevadak területére tévedtem, hanem a jóval veszélytelenebb sügérekről szól a történet. Valamelyik horgászcimborám, csupán nyelvbotlásból, vagy szándékosan a sügért sárkánynak keresztelte, és azóta baráti körömben e névvel illetjük a kis csíkos ...

Pénzes pérek
Megjelent: 2009. September 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt néhány napban több, környékbeli patak partján megfordultam, ahol találkoztam jóval és rosszal egyaránt. Volt, hogy elégedetten tértem haza, pedig egyetlen halat sem sikerült fognom, viszont láttam, hogy a patak kristálytiszta vize háborítatlanul szeli a kanyarokat, nyomát sem látva annak, hogy valaki háborgatta volna a közelmúltban ...

Apró örömök
Megjelent: 2009. July 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az afrikai meleget is megszégyenítő kánikulában horgászni felér az öngyilkossággal. Viszont, ha valaki annyira megszállott, mint én, akkor nincs mese, menni kell. Az ilyen alkalmakra nyújtanak igazán jó lehetőséget a hideg hegyvidéki patakok, és a bennük bujkáló pettyes halacskák. Aki rekord halakat akar fogni, annak bizonyára nem felelnek meg az ...

Hallgat a felszín, fecseg a mély
Megjelent: 2009. July 01. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Néha előfordul, hogy a domolykóink egyszerűen nem hajlandóak a felsőbb vízrétegekben táplálkozni. Hiába az ágakról lepotyogó rovarok, hiába a felszínen rajzó apróhalak, ők valamiért mégis mélyebben vannak. Ilyenkor nincs mit tenni, utánuk kell menni.Hasonló jelenséggel találkoztam a legutóbbi kirándulásomon is. A ...

Kisbotos tapasztalatok
Megjelent: 2009. March 06. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Nem rejtegetem én piciny szívem szörnyű titkát: az utóbbi években a hosszú bot és rövid bot közti dilemma tartja feszültség alatt a pergető túráimat. Tudom, ezzel a kérdéssel most eléggé a darázsfészek körül nyúlkálok, hiszen jelen pillanatban is heves harcok dúlnak a pergetőhorgász klánok és szekták ...

Búcsú az idei lékhorgászattól
Megjelent: 2009. February 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég szerettünk volna már Ferenc barátommal egy közös horgászatot összehozni, de valahogy eddig még nem sikerült, legalábbis a nyár óta nem…Mindig közbe jött valami. Mikor ő hívott engem, nekem volt valami más elfoglaltságom, mikor meg én invitáltam meg őt egy közös Marosi paduchorgászatra, és még ideje is lett volna rá, ...

Váratlan siker
Megjelent: 2009. February 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem tartozom a magányos farkasként kóborló horgászok táborába, szeretem, ha van egy társ, főleg, ha jégről horgászom. Ezúttal mégis másképp hozta a sors. Délre járt az idő, mikor már nem bírtam nemet mondani a csalogató napsütésnek. Napok óta februárt meghazudtoló tavaszias idő tombolt, nem volt maradásom. ...

Mormiskázás
Megjelent: 2009. February 02. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mormiskázás? A legtöbb horgász számára ismeretlen a kifejezés. Sokan csak vállhúzogatással veszik tudomásul létezését, mások nem értik hogyan működik, egyesek meg nem hisznek eredményességében, így nagyon kevesen maradtak kik valójában űzik ezt a Don és a Volga vidéki orosz, ...

Jéghideg pisztrángok
Megjelent: 2009. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Számomra télen sincs megállás, ha az időjárás engedi, minden alkalmat megragadok, hogy a vízparton lehessek, illetve a jég hátán. Szerencsére nem én vagyok az egyedüli megszállott, mindig akad társ, aki épp ráér, és nem riad vissza a hidegtől sem.A napok óta tartó meleg jelentős mennyiségű havat elolvasztott, ...

Karácsonyi meglepetés
Megjelent: 2008. December 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az alábbi írásomnak nyugodtan adhattam volna azt a címet, hogy „Léki pontyozás”, de nem tettem, hisz nem erre készültem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a tél első lékhorgászata egy emlékezetes pontyhorgászatba torkollik, de lám az lett belőle. Ezért szép a horgászat, kiszámíthatatlan és tele van ...

A mélység titka
Megjelent: 2008. October 24. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Egész évben tervbe volt véve a dunai pontyfogás. Ez annak rendje és módja szerint el is maradt, pedig ebben az évben nagyon kellett volna. Filmkészítésben gondolkodtunk, de a vízállás rapszodikus változása és extrém magas állása lehetetlenné tette az etetést és a jól ismert helyek meghorgászását. A ...