Keresett kifejezés: spin 75 találat

Csukák a tündérrózsából
Megjelent: 2008. August 29. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ahányszor a Duna-deltájába utazom, legelőszőr mindig a csukák ellen indítok hadjáratot. Régi vágyam, hogy fogjak egy hatalmas példányt belőlük, de a csukák ezt rendre másképp gondolják. Az idei első Delta túrámon még kicsit se nagyon tudtam fogni, de ismét felébredt a remény, hisz két hetet készültem eltölteni ebben e ...

Az avatás
Megjelent: 2008. August 20. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nemrég egy kis 2000 –es Ryobi Applause orsóval gazdagodott horgászarzenálom, ami már az első kézbevétel alkalmával igen-igen megtetszett. A teljes fém szerkezetének köszönhetően igen strapabíró, de a fém ellenére nem egy súlyos darab. Futásában sem találni semmi kivetnivalót, emellett még ott van a titán bevonatú dobperem ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Kővek kőzt
Megjelent: 2008. July 28. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Amint a kis patak partjára értem, nagy kő esett le a szívemről, végre kristálytiszta víz csordogált benne. Legutóbb három napja jártam ott és iszonyatosan zavaros volt a vize. Legnagyobb elkeseredésemre sarkon kelet forduljak és hazamenjek, de ezúttal mellém szegődött a szerencse. Kényelmesen letelepedtem az egyik nagyobb kőre és a felszerelés ...

Cserkész leszek 5 - Látott halak
Megjelent: 2008. July 25. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, a garda egy látott hal. Még lesz olyan, hogy horgászom rá, de ezúttal egy hasonlóan a kuriózum kategóriát erősítő fajról lesz szó. A feketesügérről. Látott hal A kavicsbánya tavakba előszeretettel telepítették régen is, és telepítik a mai napig sok helyen a feketesügereket. Törpeharcsa pusztítóként ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

Hegyek kőzőtt - vőlgyek kőzőtt
Megjelent: 2008. June 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Elegem volt már a környékbeli tavak, által nyújtotta lehetőségekből, egy kis változásra vágytam, amire a legjobb megoldást a hegyekben csörgedező pisztrángos patakok egyike jelenthette. Tóni és Szabi barátom is hasonlóképpen vélekedett, ezért közösen indultunk el meghódítani a Nagyküküllő felső folyását. ...

Csuka helyett
Megjelent: 2008. June 23. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ócfalva egy olyan hely, ahová mindig szívesen megyek horgászni, nemcsak a halak miatt, hanem csak úgy egyszerűen szeretek oda járni és kész. Tehát a legutóbbi horgászatot magától értetődő módon ide terveztem. Amolyan pergetéssel egybekötött úszós horgászatra készültem, szóval a csukáknak és pontyoknak volt némi ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Vadvízen pergetve
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hajdani gyermekkorom legszebb élményei a hegyek gyomrából csordogáló, kristálytiszta patakok legpompásabb ragadozójához, a sebes pisztránghoz fűződnek. Tisztán emlékszem azokra a napokra, mikor néhány óra alatt 4-5 de akár 10 pisztrángot is kipergettünk barátommal a Gyergyói havasokban eredő Somlyó, Borzont, Bakta, vagy a nálunk ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Villantóval harcsára
Megjelent: 2008. June 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Április második felétõl a víz hõfokának emelkedésével, a harcsák egyre többször kalandoznak fel vízközé. Részben táplálék után, másrészt, mert vonzza õket a felsõ, melegebb vízréteg. A harcsa annak ellenére, hogy nem kedveli a fényt, sokszor a felszín alatt 1-1,5 méterre is felúszik ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Szezonra készülve
Megjelent: 2008. April 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban már nagyon evett a fene, nem tudtam hová tenni magam, annyira hiányzott a pergetés. Nagyon vártam már, hogy végre vízben láthassam az új műcsalikat, végre dobhassak egyet az új pálcával, és szemügyre vehessem, hogyan is rakja az új orsó a vadonatúj zsinórt. Nem is a halak izgattak, inkább a kíváncsiság ...

Fagyos vakszerencse
Megjelent: 2008. February 27. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ez a nap is úgy kezdõdött mint a többi. Párom mellett ébredtem nyolc órakor. Kitámolyogtam a konyhába, feltettem fõni a kávét. Miután lejött, bevittem Krisztinek. Elkortyolgattuk, közben beszélgettünk. Kicsit késõbb, csak úgy megszokásból ránéztem a telefonra, ami le volt némítva. Három nem fogadott ...

Gumival néha jobb
Megjelent: 2008. February 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Évek óta kacérkodok a pergetéssel, de igazán sose merültem bele. Talán ez betudható annak, hogy tavasztól őszig a Dunán, és egyéb helyeken a keszegeket, pontyokat, amurokat hajkurászom rakós és matchbotjaimmal. Aztán amint beköszönt a tél, csak bambulok ki a fejemből nagyokat sóhajtozva. Számolom a napokat, lesem a naptárat, mennyit kell ...

Megvan az első
Megjelent: 2008. January 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokat nem is húztam az időt, alig köszöntöttük pezsgővel az újévet, én már a másnap reggeli induláson törtem a fejem… A kérdés csak az volt, hogy hová menjek? A jéggel borított holtágat válasszam, a közeli víztározóra menjek lékelni, vagy a Maros nyílt szakaszát célozzam meg, melyet van már vagy 4 napja, ...

Egy év teszthorgászat
Megjelent: 2008. January 28. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Év vége, év eleje… Mindenütt visszatekintenek, összegeznek, értékelnek. Így hát számomra is roppant kézenfekvõ, hogy átfésüljem az elmúlt év teszthorgász-tapasztalatait. Valószínűleg nem fogok eget rengető tanulságokat levonni, de nem is ez a célom. Csupán rendbe szedném, helyükre tenném az emlékeket. Ja, ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukakaland
Megjelent: 2008. January 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Vége van a nyárnak, és egyre beljebb megyünk az õszben is, errõl tanúskodnak a fák sárguló levelei és a hûvös párás reggelek is, szomorú tény, de sajnos, ezen a helyzeten mi nem változtathatunk. Ilyenkor a legtöbb horgász, igyekszik minden lehetséges alkalmat megragadni a horgászatra, hogy elég élményt halmozzon fel a téli ...

Süllőre wobblerrel
Megjelent: 2008. January 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vízközti süllőhorgászat legkiválóbb műcsalija a wobler, azaz a műhal. Először, amit a woblerekrõl elsősorban tudni kell. Fa, műanyag esetleg fémlemez alapanyagúak. A fejrész csapott szögben történő kialakításával, de leggyakrabban a fej alatt külön beépített lapka segítségével, vibráló, billegő mozgást hajtanak ...

Csukázzunk! - Pergetés
Megjelent: 2007. December 27. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A csukára történõ pergetés nem csak sportszerû, de rendkívül izgalmas horgászati mód. Egyben a hidegebb idõben egy kellemes túrázási lehetõség is, mikor az ember az õszi természet színes pompája és fanyar illat közepette egy mûcsalis táskával az oldalán elindul valamelyik víz partján dobálva, ...

Csukázzunk! - Úszózás
Megjelent: 2007. December 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az év elsõ és utolsó hónapjaiban, ha nincs valami különlegesen jó, esetleg melegvizes helyünk, akkor legcélszerûbb csukázással próbálkozni, hiszen ez a halfaj egész télen táplálkozik. A csuka, jellemzõen az álló-, illetve nagyon lassú vizeket kedveli. Másik szokása, ami több ragadozóhal fajnál is ...

Egy kis pergetés a Maros felső szakaszán - harmadik délután
Megjelent: 2007. December 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokan azt gondolják, hogy egy olyan horgász, aki egy adott vizen szinte két évtizede rendszeresen horgászik, az mindent tud róla, ismeri minden részletét és minden helyzetre kellõen fel tud készülni. Megint mások szerint, ennyi idõ után unalmassá tud válni bármilyen horgászvíz.Szerintem mindkét meglátás helytelen! Az igaz, hogy vannak ...