Keresett kifejezés: wobbler 124 találat

Nyári éjszakák a Pó folyón
Megjelent: 2009. October 09. | Forrás: Jenei Szabolcs | Írások

Mint legtöbbször, most is a Pó folyó hátán fogom élvezni a pergetés által nyújtott örömöket! És itt nem csak a halakra gondolok!! Rengeteg más gyönyörűség van körülöttünk amit csak a természet és a víz szerelmesei tudnak értékelni! A naplemente, a háborgó csönd amit a folyó magából ...

Az utolsó felvonás
Megjelent: 2009. September 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Hazánkban szeptember közepén zárul a hegyi vizeken történő horgászat, ezért még egyszer, utoljára meglátogattam kedvenc pisztrángos patakocskámat, hisz hosszú időnek kell eltelnie, mire újra láthatjuk egymást. Reménykedtem, hogy még utoljára megörvendeztet egy pettyes halacskával, és néhány kellemes órát ...

Új műsor a csatornákon
Megjelent: 2009. September 16. | Forrás: Murányi János | Írások

Vannak még ismeretlen vizek! Az utóbbi időben egyre jobban izgatnak a Duna-delta dzsungelében rejtőző csatornák. Olyan elzárt vizek ezek, amelyekre ritkán téved ember, horgász pedig szinte soha. Legutóbbi delta-projektem egyik szerves része volt tehát eme titokzatos vizek feltérképezése.Előbb megpróbáltam gyalog bejárni a Delta egyik-másik ...

Szilikonok, meg egyéb műanyagok...
Megjelent: 2009. September 14. | Forrás: Murányi János | Írások

A műcsalis horgászat legnépszerűbb műfaját, a pergetést úgy lehet igazán felszabadultan művelni, ha adott hozzá a halban bővelkedő terep – mint például a Duna-delta legelső ága, a Chilia. Olyan vadregényes víz ez, amely számtalan műcsalis kísérletre kínál páratlan lehetőséget.Amikor először elvetődtem a mai napig érintetlen ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

A Moby Dick tórendszer
Megjelent: 2009. July 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az EnergoTeam Kupa helyszíneit bemutató országjáró körutunk mai állomása a pest-megyei Moby Dick tó. A tórendszer a dunavarsányi bányatavak szerves része, mely már több mint tizenöt éve nyújt kikapcsolódási, pihenési és horgászati lehetőséget az arra vágyóknak.Hatalmas, több mint ötvenhektárnyi ...

Apró örömök
Megjelent: 2009. July 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az afrikai meleget is megszégyenítő kánikulában horgászni felér az öngyilkossággal. Viszont, ha valaki annyira megszállott, mint én, akkor nincs mese, menni kell. Az ilyen alkalmakra nyújtanak igazán jó lehetőséget a hideg hegyvidéki patakok, és a bennük bujkáló pettyes halacskák. Aki rekord halakat akar fogni, annak bizonyára nem felelnek meg az ...

Halak a Po folyóból
Megjelent: 2009. July 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt években egyre többet olvashattunk Olaszország legnagyobb folyóvizéről, a Pó folyóról, annak mellékágairól, deltájáról, mely főleg hatalmasra növő harcsáinak köszönheti hírnevét.Egyre több és egyre nagyobb harcsákat ábrázoló kép jelenik meg a különböző írások sorai ...

Hallgat a felszín, fecseg a mély
Megjelent: 2009. July 01. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Néha előfordul, hogy a domolykóink egyszerűen nem hajlandóak a felsőbb vízrétegekben táplálkozni. Hiába az ágakról lepotyogó rovarok, hiába a felszínen rajzó apróhalak, ők valamiért mégis mélyebben vannak. Ilyenkor nincs mit tenni, utánuk kell menni.Hasonló jelenséggel találkoztam a legutóbbi kirándulásomon is. A ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Svéd csukák
Megjelent: 2009. June 17. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A Horgászutazás.hu csapata májusban 9 napot töltött Svédország legszebb csukás vizein. Célunk a horgászlehetőségek feltérképezése, az információszerzés volt elsődlegesen. Vagyis, ha egy hazai horgász el szeretne ejteni egy szép svéd csukát, azt hogyan teheti meg? Hol tud megszállni? Hogyan jut oda? Milyen felszerelést vigyen ...

Őnök választottak
Megjelent: 2009. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket őnökként emlegetünk. Őn, ragadozó Őn, Őnhal, balin… számos megnevezését ismerjük ennek a ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Süllőfogás fűzfavirágzás idején
Megjelent: 2009. May 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legszebb évszakunk a tavasz. Az éledő természet ontja magából a színeket és a bódító illatokat. Horgászati szempontból viszont a nélkülözés időszaka kezdődik. A tilalmi idők a halak ívása vagy ívásra készülése nagyon beszűkítik lehetőségeinket. Télen gumihalazásnál jól ...

Őnök egy kicsit másképpen
Megjelent: 2009. April 27. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha őnözésről van szó, a legtöbb ember a jól bevált Salmo Thrillek után nyúl a csalis dobozban. Vannak viszont helyzetek, amikor más Salmo wobblerekkel jobb fogási eredményeket érhetünk el. Ilyen például a bokrok közt, szűk csatornákon történő balinozás, ahol nem szükségesek a hosszú dobások, és a legtöbb esetben csupán ...

Kapcsok és forgók
Megjelent: 2009. April 08. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Bár elsőre hihetetlenül hangzik, tökéletesen összeállított pergető felszerelésünkben gyakran egy apró kapocs, forgó vagy karika lehet az a láncszem, amely nagy küzdelmek kimenetelét döntheti el. Ezért hát nem tartom túlzásnak, ha külön cikkben tárgyalunk eme apróságokról – és rögtön a közismert angol versike ...

Kisbotos tapasztalatok
Megjelent: 2009. March 06. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Nem rejtegetem én piciny szívem szörnyű titkát: az utóbbi években a hosszú bot és rövid bot közti dilemma tartja feszültség alatt a pergető túráimat. Tudom, ezzel a kérdéssel most eléggé a darázsfészek körül nyúlkálok, hiszen jelen pillanatban is heves harcok dúlnak a pergetőhorgász klánok és szekták ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Lékből pergettem
Megjelent: 2009. January 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mivel az idei január akaratom ellenére kemény hideget hozott, a jég nem csak az állóvizeket hódította meg, hanem sikerült a folyókon is 20-25 centiméteresre híznia, biztonságos horgászati lehetőséget kínálva ezzel, a lékhorgászok szűk táborának. Ez nem is csoda, hisz a jég a tartós mínuszokból bőségesen tudott ...

Tigrismintás tapasztalatok
Megjelent: 2009. January 22. | Forrás: Murányi János | Írások

Szezonzáró horgászataim bár szerteágazó tanulságokat hoztak, valójában egy irányba futottak össze: megtanultam szeretni a nagyméretű műcsalikat, és külön oltárt emeltem a tigrismintás Salmóknak, amely előtt azóta is örömmel mutatok be áldozatot.A csukázó idők hidegebbik felében jártunk már, amikor lelkesen, ...

Teszthorgászat Bugaszegen
Megjelent: 2009. January 14. | Forrás: Jancsek János | Tesztek

Az Energofish Kft és a Dél-Balatoni Sporthorgász Egyesületnek köszönhetően botokat, halakat, és ruházatot is tesztelhettem. Ezen a napon, egy olyan tavon kaptam lehetőséget, ahol az idén még tilos a ragadozó halakra történő horgászat, de a vezetőség kíváncsi volt, hogy a jövő évi nyitás előtt mire is várhatnak az ide látogató ...

Téli portyán
Megjelent: 2009. January 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

„A domolykóról azt tartják, hogy szinte bármilyen módszerrel és csalival horogra csalható: pergetve különböző körforgókkal, wobblerekkel legyezve száraz és nedves legyekkel; úsztatva csontival, gilisztával, kukoricával, kenyérbéllel, szúnyoglárvával; fenekezve kishallal és piócával". Ezekkel a szavakkal érveltem egy ...

Pisztrángok főszerepben
Megjelent: 2008. December 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokottnál enyhébb időjárásnak köszönhetően, kedvenc víztározóm felszínét még nem kerítette hatalmába teljes mértékben a jég. Rengeteg szabad vízfelület kínálkozott egy kiadós pergetésre. Kár lett volna elszalasztani az alkalmat, ezért Farkas Levi barátommal megkíséreltük kapásra bírni ...