Keresett kifejezés: wobbler 124 találat

Pisztrángok támadása - második rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Mivel nap egyre magasabban járt és reggel óta szakadatlanul dobáltunk, arra következtetésre jutottunk, hogy jó lenne végre harapni is valamit... De egyelőre csak a gondolattal maradtunk, mert egyikünk sem bírta letenni kezéből a botot. Nem is bántam meg, hogy az étkezést elhalasztottam, mert hamarosan erőszakosan jelentkezett egy újabb testes példány… Lehúzott ...

Szemben a Deltai széllel - első rész
Megjelent: 2008. May 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A deltai kiruccanások számának növekedésével, egyre jobban megértettem, hogy a Duna-delta meghorgászása is változó eredményekkel járhat – olykor valóban mázsaszámra termelhető a hal, máskor viszont mélyen hallgat a víz. Hiába érdeklődsz a helyi horgászoknál, munkájukat végző halászoknál, mindenki csak ...

Balinok kedvenc játékai â- második rész
Megjelent: 2008. May 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A következő napon csodaszép tavaszi időre ébredtünk. Biztosak voltunk benne, hogy halaink is érzékelik a változást, így tehát némileg új helyzetben kell helyt állnunk. Ez új taktikákat, új műcsalikat és új helyeket jelenthet. Induljunk! Vagy ahogy János szokta mondani: „Lécc rákkendróll!” Új nap, új csalik, új ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Balinok kedvenc játékai - első rész
Megjelent: 2008. May 20. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A balin mindig a bátyám vizsláját juttatja eszembe… Eszelős, mozgékony, vad meg játékos, és sosem lehet végérvényesen eldönteni, hogy ez most nagyon hülye vagy nagyon okos. Két napon keresztül próbáltuk megfejteni a balin titkát, aztán arra jutottunk, hogy semmire. A balin mindig is balin marad! Itt állítsd le a motort! – intett hirtelen ...

Tavaszi jelentés a Duna-deltából
Megjelent: 2008. May 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az idén kissé korábban nyílt lehetőségem egy duna-deltai horgászkirándulásra. A túra idejét az országos horgászati tilalom kezdete előtti hétre időzítettük. A megszokottnál nagyobb izgalommal készültem a kirándulásra, ugyanis ebben az időszakban még nem volt szerencsém a Deltában horgászni. Az előzetes információk ...

A FEHOVÁN jártunk
Megjelent: 2008. April 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

FEHOVA 2008? Igen ebben az esztendőben sem maradt el a már sokadik éve megrendezésre kerülő horgász-vadász szakkiállítás, melynek a megszokottól eltérően az idén a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont „A” pavilonja adott otthont. A négy napos rendezvényen számos horgászatban illetve vadászatban érdekelt gyártó, forgalmazó ...

Szezonra készülve
Megjelent: 2008. April 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban már nagyon evett a fene, nem tudtam hová tenni magam, annyira hiányzott a pergetés. Nagyon vártam már, hogy végre vízben láthassam az új műcsalikat, végre dobhassak egyet az új pálcával, és szemügyre vehessem, hogyan is rakja az új orsó a vadonatúj zsinórt. Nem is a halak izgattak, inkább a kíváncsiság ...

Megvan az első
Megjelent: 2008. January 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokat nem is húztam az időt, alig köszöntöttük pezsgővel az újévet, én már a másnap reggeli induláson törtem a fejem… A kérdés csak az volt, hogy hová menjek? A jéggel borított holtágat válasszam, a közeli víztározóra menjek lékelni, vagy a Maros nyílt szakaszát célozzam meg, melyet van már vagy 4 napja, ...

Egy év teszthorgászat
Megjelent: 2008. January 28. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Év vége, év eleje… Mindenütt visszatekintenek, összegeznek, értékelnek. Így hát számomra is roppant kézenfekvõ, hogy átfésüljem az elmúlt év teszthorgász-tapasztalatait. Valószínűleg nem fogok eget rengető tanulságokat levonni, de nem is ez a célom. Csupán rendbe szedném, helyükre tenném az emlékeket. Ja, ...

Csukák a sekélyből - második rész
Megjelent: 2008. January 18. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha horgászatról van szó, bármire hajlandó vagyok! Ezért nem jelentett különösebb lelki megrázkódtatást, hogy térdig vagy éppen combig kellett gázolnom a 8 fokos vízben. Eleinte kicsit hűvös volt a víz, még csizmán keresztül is, de jól tudtam, hogy a csukák mindenért kárpótolnak majd! Levente elsőre nem osztotta a ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukakaland
Megjelent: 2008. January 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Vége van a nyárnak, és egyre beljebb megyünk az õszben is, errõl tanúskodnak a fák sárguló levelei és a hûvös párás reggelek is, szomorú tény, de sajnos, ezen a helyzeten mi nem változtathatunk. Ilyenkor a legtöbb horgász, igyekszik minden lehetséges alkalmat megragadni a horgászatra, hogy elég élményt halmozzon fel a téli ...

Az utolsó lazacok
Megjelent: 2008. January 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy korántsem annyira vészes a helyzet… Kedvenc pisztrángozó helyemen maradt még hal bõven. A tilalmak elõtti utolsó napon fogott halaim mégis egy történet végét jelentik, legközelebb már csak tavasszal kereshetem a magasan fekvõ tározók szivárványosait.Sosem parkolok be a víz mellé. Mindig sort kerítek ...

Csukázzunk! - Pergetés
Megjelent: 2007. December 27. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A csukára történõ pergetés nem csak sportszerû, de rendkívül izgalmas horgászati mód. Egyben a hidegebb idõben egy kellemes túrázási lehetõség is, mikor az ember az õszi természet színes pompája és fanyar illat közepette egy mûcsalis táskával az oldalán elindul valamelyik víz partján dobálva, ...

Hiteles tőrténet
Megjelent: 2007. December 06. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Elõre bocsátom, hogy igenis „nagy” csukát akartam fogni… Eszem ágában sincs a kicsiket hajkurászni, de ezen a szép õszi napon mégis úgy alakult, hogy mind a fiatalabb egyedek tiszteltek meg, és sugallták az a hamis képet, hogy a Marosban csak kis csukák élnek... Pedig ez nem igaz! Tudom, hogy hazudnak! A legnagyobb műcsalikkal indítottam, egyfajta szűrés ...

Őszi domolykók
Megjelent: 2007. December 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak – bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik ...

Harcsák part mellől
Megjelent: 2007. November 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig is vonzott az éjszaka sötétje… Száznál is több dolgot fel tudnék sorolni, amit jobb éjszaka csinálni! (De most inkább nem sorolom fel…) Egy szó mint száz, este csónakba pakolni, és elindulni a gyökerekkel megrakott harcsás helyek irányába, izgalmasabb a Fûrész 1-2-esnél (3-asnál tutira)!A fonottra kötött csomót ...

Csukát csukával
Megjelent: 2007. November 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nagy hal megeszi a kishalat… – ezt az ősigazságot talán az üzletemberek csépelték el leginkább, de én nem kívánok ennyire elrugaszkodni, sõt inkább visszaterelném ezt a témát az eredeti környezetébe, hiszen az őszi csukázások során számtalan lehetőségünk nyílik ezen elmélkedni. Mert a csuka tényleg minden ...

Egy kis pergetés a Maros felső szakaszán -1. rész
Megjelent: 2007. November 21. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Október vége. Bármerre is fordítsa fejét az ember, minden irányból hírek érkeznek a Duna-deltában történt eseményekrõl, kapitális fogásokról, a tavaly óta megváltozott körülményekrõl és új szálláslehetõségekrõl. Ez nem is csoda, hisz a horgászok nagy része éppen ott teszi ...

Deltai kalandok 2.rész
Megjelent: 2007. November 20. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Amint a vörös napkorong lebukik a Duna-delta horizontja felett, hatalmas csobbanások jelzik, hogy az õnök már étvágyuknál vannak: kisebb-nagyobb rajokba verõdve riogatják a békésen úszkáló kishalakat, melyek mit sem sejtve, nyugodtan falatoznak a víz tetején sodródó rovarokból. Lassan én is elfoglalom helyemet a már elõzõleg ...

Deltai kalandok 1. rész
Megjelent: 2007. November 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A Duna-delta egy olyan hely, amibõl sosem elég! A rengeteg víz látványa, a nádasokkal tarkított csatornák és tavak, meg az élõ és folyton változó Duna-ágak, mind horgászszívet dobogtató látvány – nem beszélve a legendás halbõségrõl… Ezen a helyen az ember bármelyik pillanatban megfoghatja élete ...

Tisza-tavas tőredékek 5. - Jana csak egy van
Megjelent: 2007. November 16. | Forrás: Pásztor István | Írások

Egyre jobb idõket jósolnak. Bejön majd valami front, a tegnapi derült estét felváltja a borús takony. Csukailag nem biztos, hogy ez baj; emberileg azonban…Szétosztódott a csapat az utolsó napra. Norbiékkal helyben maradtunk, nem volt már akkora a lelkesedés egy nagyobb túrára, pláne, hogy délig tudtak csak maradni. A társaság másik fele pedig a tegnapi ...

Tisza-tavas tőredékek 1.  Becsület hal
Megjelent: 2007. November 12. | Forrás: Pásztor István | Írások

Pár napot eltöltöttünk tavaly ilyenkor a Tisza-tavon, ami tározó, de ez most mindegy is…Vannak a Tisza-tónak klasszikus helyei, ilyen, amit sokan is ismernek, (és én is), a Szartos, a Nagy-morotva, illetve a Borzanat, a Füzes-, Csapói-, Óhalászi- holtágai. És az öblítõ csatornák, plusz azok végei. Na meg a meder, az élõ pálya, ...