Keresett kifejezés: HOROGGAL 82 találat

Télvégi süllőzés pergetve
Megjelent: 2009. March 16. | Forrás: Székelx Zoltán | Írások

A vizek ura elég mostohán bánt velünk, nehezen takarodtak el a jegek a vizekről. A süllőtilalom előtti legutolsó napokon lehetett csak kimenni pergetni, akkor is hol szél, hol eső gyötörte az embert, vagy együtt a kezző. Jó szolgálatot tett az Energofish termo ruhája, mely nem csak meleg, hanem vízlepergető is. Csónakból próbálkoztam, mert tapasztalataim szerint ilyenkor ...

Menyhalas emlékek
Megjelent: 2009. March 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Valamikor a nyár végén, ősz elején a helyi horgászboltba érdekes párbeszédnek voltam tanúja. Két horgász azzal dicsekedett az eladónak, hogy az elmúlt napokban nem mindennapi horgászélménynek voltak részesei.Mivel én is ismertem a két sporit óvatosan, puhatolózva bekapcsolódtam a párbeszédbe, próbálva fényt ...

Az év első csukái
Megjelent: 2009. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre eltakarodott a jég a vizekről. Állandó tettestársammal, Laci barátommal, el is határoztuk, hogy gyorsan elmegyünk csukázni, még mielőtt a tilalmi időszak eljönne. Pár, egész télen a stég előtt, hálóban aszalódott karikakeszegemet örömmel áldoztam fel a túra érdekében. A vízre hajló ...

Tigrismintás tapasztalatok
Megjelent: 2009. January 22. | Forrás: Murányi János | Írások

Szezonzáró horgászataim bár szerteágazó tanulságokat hoztak, valójában egy irányba futottak össze: megtanultam szeretni a nagyméretű műcsalikat, és külön oltárt emeltem a tigrismintás Salmóknak, amely előtt azóta is örömmel mutatok be áldozatot.A csukázó idők hidegebbik felében jártunk már, amikor lelkesen, ...

Téli portyán
Megjelent: 2009. January 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

„A domolykóról azt tartják, hogy szinte bármilyen módszerrel és csalival horogra csalható: pergetve különböző körforgókkal, wobblerekkel legyezve száraz és nedves legyekkel; úsztatva csontival, gilisztával, kukoricával, kenyérbéllel, szúnyoglárvával; fenekezve kishallal és piócával". Ezekkel a szavakkal érveltem egy ...

Várható csukacsodák
Megjelent: 2008. December 03. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Várható csukacsodák Fodor Tamás kaposvári egyetemista 2008 november 13-án 12.20 kg-os csukát fogott a Rinyaszentkirályi-tavon. Két nap múlva, nov. 15-én fél egy körül újabb hatalmas csukát sikerült megszákolnia, melynek hossza 110 cm volt, súlya pedig 13.20 kg! Szinte már őskövület A hírnek utánajárva hamar kiderült, hogy ...

Támadás - 2. rész
Megjelent: 2008. November 24. | Forrás: Murányi János | Írások

Bármennyire Salmo-centrikus a műcsalikészletem, van még néhány titkos fegyverem, ami a maga nemében felülmúlhatatlan, és jó darabig az is marad. Fémek, gumik, furfangos találmányok, elmés szerkezetek. Ugyanaz a játék! Vagyis kicsit más… Írásom első részében utaltam rá, hogy a különböző súlyú és ...

Holdfényes éjszakán, a Duna partján
Megjelent: 2008. October 28. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Szerencsés kézzel nyúltam a halakba mostanában. Akárhova mentem, bármit tettem, halat fogtam. Kezdtem úgy érezni, hogy már üres horoggal, csali nélkül is megjön a napi fogás. Ezt az érzést tovább erősítette egy esti pergetés Bánóczki Attila barátommal. Reggel már megfogtam a pontyot és a keszeget, de este újabb ...

A mélység titka
Megjelent: 2008. October 24. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Egész évben tervbe volt véve a dunai pontyfogás. Ez annak rendje és módja szerint el is maradt, pedig ebben az évben nagyon kellett volna. Filmkészítésben gondolkodtunk, de a vízállás rapszodikus változása és extrém magas állása lehetetlenné tette az etetést és a jól ismert helyek meghorgászását. A ...

Fenekezés pontyra
Megjelent: 2008. October 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A fenekezés hazánkban a pontyhorgászat legelterjedtebb módja. Fõ változatai az etetõkosaras és ólmos szerelékkel történõ horgászat, de egyre inkább tért hódít a finomszerelékes feederezés és pickerezés, valamint az elsõsorban nagytestû egyedek megfogására specializálódott bojlizás.Klasszikus ...

Kezdő csukák - 2. rész
Megjelent: 2008. September 24. | Forrás: Murányi János | Írások

A nap emelkedésével nem csak a csukák indultak be, de a sikeres műcsalik száma is emelkedett: a MINNOW és FANATIC fej-fej mellett haladt, majd a nap második felére megjelentek a gumihalak is - a DELALANDE MISS SHAD ismét történelmet írt. Jó dolog ennyi híresség körében lenni! Ahogy a reggeli pára szertefoszlott, azt hittem a kapások is alábbhagynak, de ...

Kezdő csukák - 1. rész
Megjelent: 2008. September 22. | Forrás: Murányi János | Írások

A kora őszi csukapergetés kettős szépséggel bír: érezni már az őszi ködök izgalmas illatát, de még a búcsúzó nyár melege is kényeztet. A csukák pedig egyre érdeklődőbbek - lekísérik, "megszagolják", olykor pedig magabiztosan el is markolják a műcsalit. Egy-egy ilyen pillanat mindig képes emlékkeretbe foglalni egy egész napot! ...

Vissza a kőrforgókhoz
Megjelent: 2008. September 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Visszatekintve az elmúlt esztendők pergetőhorgászataira, azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy az esetek döntő többségében a műcsalik közül a wobblerek játszották a főszerepet és úgy gondolom ezzel nem vagyok egyedül. De mi van akkor a körforgókkal? Keveset beszélünk róluk, egyszerűen, mert keveset használjuk őket. Pedig vannak horgászatok, mikor ezek a ...

Leforgatott nap
Megjelent: 2008. September 09. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ezt a horgásznapot egy ötlet szülte. Be akartuk indítani MADOCSAWOOD-ot! Készítsük filmet! Bár azóta már ez a projekt megbukott, hála a "megrendelőnek", de ott és akkor jót szórakoztunk, sőt hosszú távú terveket szőttünk Pásztor István barátommal. A vékony húsú Maruto horog tökéletes erre a pecára Az ...

Csukák a tündérrózsából
Megjelent: 2008. August 29. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ahányszor a Duna-deltájába utazom, legelőszőr mindig a csukák ellen indítok hadjáratot. Régi vágyam, hogy fogjak egy hatalmas példányt belőlük, de a csukák ezt rendre másképp gondolják. Az idei első Delta túrámon még kicsit se nagyon tudtam fogni, de ismét felébredt a remény, hisz két hetet készültem eltölteni ebben e ...

Idegenek az éjszakában - első rész
Megjelent: 2008. August 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Amikor a kishalak riadtan összeállnak a móló mögötti örvényben, vadászok indulnak el a sötétben - vízben és parton egyaránt. A szárazföldiek közé tartozom magam is, bár valószínűleg olyan idegen lehetek ezen a messzi deltai tájon, mint apró műhalam a remegve összeálló snecik között. Lámpámat ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Kővek kőzt
Megjelent: 2008. July 28. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Amint a kis patak partjára értem, nagy kő esett le a szívemről, végre kristálytiszta víz csordogált benne. Legutóbb három napja jártam ott és iszonyatosan zavaros volt a vize. Legnagyobb elkeseredésemre sarkon kelet forduljak és hazamenjek, de ezúttal mellém szegődött a szerencse. Kényelmesen letelepedtem az egyik nagyobb kőre és a felszerelés ...

II. Erdélyi Horgász â- Energo Team Kupa
Megjelent: 2008. July 17. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Idén második alkalommal került megrendezésre Romániában az Erdélyi Horgász Kupa (amatőr horgászverseny), melyhez ezúttal az Energo Fish Kft. adta a nevét és ezzel együtt a számtalan értékes díjat is. Így született meg a II. Erdélyi Horgász - Energo Team Kupa elnevezés. A verseny video-összefoglalója Sokan megcsodálták ...

A sőtétség leple
Megjelent: 2008. July 15. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Az éjszakai harcsahorgászat az egyik legizgalmasabb horgászat, sosem lehet tudni, hogy a bevágást követően mekkora hallal akadunk össze, hisz ez a legnagyobbra növő édesvízi halunk. Szívesen vadászok rájuk bármilyen módszerrel, de a kedvenceim mégis az óriás antennás úszóval történő horgászat és a pergetés. Ezekhez a ...

Úszós harcsázás
Megjelent: 2008. July 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Harcsázáshoz úszót három esetben használunk. Normál helyzetben, mikor ugyanúgy, mint a csukázásnál is, a harcsa rejtőzködési vagy táplálkozási helye körül kívánjuk vízközt lebegtetni csalinkat. A másik, a nemrégiben elterjedt feszíni úsztatós /stupekos/ módszer, amit a halászok csapóhorgos ...

Cserkész leszek - 3. â- Csónakból finoman
Megjelent: 2008. June 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Akadó környékén, partközelben látott hal fél siker… A máshol látott hal azonban ettől még nem lesz automatikusan a másik fél… Megesik, hogy aki a kereső horgászatba merül, nem látja a fától az erdőt. Ez képletes is lehet, hiszen sokszor bokros helyen keressük a halat, és sokszor bokros helyen is találjuk… de sokszor nem. A ...

Kuttyogtatás Koós úszóval
Megjelent: 2008. June 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A kuttyogtató szezon elkezdődött. Épp a legfogósabb hetek előtt állunk, így nem árt áttekinteni, milyen felszerelésigénye van ennek a speciális módszernek. Az Energofish abban a szerencsés helyzetben van, hogy szakértői között tudhatja Koós Ferencet, s a nevével fémjelzett harcsás eszközöket. A Banax Koós Catfish botok exkluzív ...

Egyéb zőldségek
Megjelent: 2008. June 17. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Egy napig bírtam tétlenül. Pontosan ennyi ideig nem horgásztam a VISION kis zöld botjával. Sürgősen cselekednem kellett tehát, mielőtt súlyosbodik az állapotom. Ezért a legközelebbi tó felé vettem az irányt - pontosabban két tóban is szerencsét próbáltam, de erre majd később térek ki. Vegyük szép sorjában a dolgokat! A 4-es ...