Keresett kifejezés: minnow 13 találat

Csukazértis!
Megjelent: 2009. November 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A csukahorgászat legszebb módja a műcsalival történő csukázás. Nem állítom, hogy a késő őszi úszós csukázásoknak nincs varázsa, de még a bukdácsoló úszó látványa sem tudja azt az érzést kárpótolni, mikor a csalink által keltett rezgések egy éles koppanással megszűnnek, és a ...

Az úti cél - Delta!
Megjelent: 2009. October 12. | Forrás: Murányi János | Írások

Minden egyes Delta-túrámra pontosan emlékeszem. Nincs két egyforma! Bár vannak hasonlóságok… Vörösen lenyugvó nap, mezőn kószáló tehenek és lovak, szerteágazó vízi utak, és a távolban erőlködő motorcsónakok. Ja, és madarak mindenütt. Úton vagyunk! Tehéncsorda ...

Süllőfogás fűzfavirágzás idején
Megjelent: 2009. May 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legszebb évszakunk a tavasz. Az éledő természet ontja magából a színeket és a bódító illatokat. Horgászati szempontból viszont a nélkülözés időszaka kezdődik. A tilalmi idők a halak ívása vagy ívásra készülése nagyon beszűkítik lehetőségeinket. Télen gumihalazásnál jól ...

Halhatatlan wobblerek
Megjelent: 2009. March 23. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

A sikeres műcsalik feltérképezése érdekes játék, de ugyanakkor hosszú és fáradságos munka is – felfogás kérdése. Tény, hogy minden horgász örömmel veszi a titkos tippeket, amellyel sok időt és pénzt takarít meg. Nos, arra gondoltam, hogy az előző írásaimban, ha már úgyis igyekeztem ellátni minden hasznos ...

Hazai vizeken
Megjelent: 2008. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A Duna - Delta kirándulás után, némileg jól esett újra a hazai tájat látni. Egy idő után meg lehet unni a deltai látványt, és lassan eluralkodik az emberen a honvágy. Az is igaz, hogy pár nap itthonlét után már szívesen mennék vissza, hogy rendet vágjak az ottani ragadozók közt. Még alig múlt két napja, hogy ...

Fék nélkül
Megjelent: 2008. October 26. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Talán ezekkel a szavakkal lehet a legjobban jellemezni a ragadozó őnt, mivel megállás nélkül csak úszik és úszik. Folyton mozgásban van, egy rakéta sebességével száguld a kishalak közé, hogy ott majd felrobbanva hatalmas káoszt teremtsen. Mire ráébrednek a kis jószágok, hogy mi is történik, már késő. Aztán amilyen ...

Kezdő csukák - 2. rész
Megjelent: 2008. September 24. | Forrás: Murányi János | Írások

A nap emelkedésével nem csak a csukák indultak be, de a sikeres műcsalik száma is emelkedett: a MINNOW és FANATIC fej-fej mellett haladt, majd a nap második felére megjelentek a gumihalak is - a DELALANDE MISS SHAD ismét történelmet írt. Jó dolog ennyi híresség körében lenni! Ahogy a reggeli pára szertefoszlott, azt hittem a kapások is alábbhagynak, de ...

Kezdő csukák - 1. rész
Megjelent: 2008. September 22. | Forrás: Murányi János | Írások

A kora őszi csukapergetés kettős szépséggel bír: érezni már az őszi ködök izgalmas illatát, de még a búcsúzó nyár melege is kényeztet. A csukák pedig egyre érdeklődőbbek - lekísérik, "megszagolják", olykor pedig magabiztosan el is markolják a műcsalit. Egy-egy ilyen pillanat mindig képes emlékkeretbe foglalni egy egész napot! ...

Dunai süllők nyomában â- második felvonás
Megjelent: 2008. September 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az éjszakai pergetés az egyik legizgalmasabb, legmisztikusabb és talán a legeredményesebb módszerek egyike. Emlékezetes horgászélményekkel gazdagodhatunk, ha van elég kitartásunk, hogy a szúnyogokkal és a sötétséggel megbirkózva, átpergessünk egy-egy éjszakát. Nincs is szükségünk másra, mint egy horgászbotra, egy ...

Csukák a tündérrózsából
Megjelent: 2008. August 29. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ahányszor a Duna-deltájába utazom, legelőszőr mindig a csukák ellen indítok hadjáratot. Régi vágyam, hogy fogjak egy hatalmas példányt belőlük, de a csukák ezt rendre másképp gondolják. Az idei első Delta túrámon még kicsit se nagyon tudtam fogni, de ismét felébredt a remény, hisz két hetet készültem eltölteni ebben e ...

Idegenek az éjszakában - második rész
Megjelent: 2008. August 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Miután magamra nyomtam a szükséges mennyiségű szúnyogirtót, kiléptem az ajtón… Körülbelül egy órát tart a hatása, ezért zsebembe raktam a teljes palackot is. A kis deltai falu főutcája elnéptelenedett, a motorcsónakok hazamentek, ismét csak sneci-locsogás meg csattanó rablások sorozata hallatszott az éjszakában. Sosem tudhatom ...

Idegenek az éjszakában - első rész
Megjelent: 2008. August 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Amikor a kishalak riadtan összeállnak a móló mögötti örvényben, vadászok indulnak el a sötétben - vízben és parton egyaránt. A szárazföldiek közé tartozom magam is, bár valószínűleg olyan idegen lehetek ezen a messzi deltai tájon, mint apró műhalam a remegve összeálló snecik között. Lámpámat ...

Csukafutam
Megjelent: 2008. August 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári csukázásról mindenki langyosan nyilatkozik - van, ahol egymást ölik a csukák egy vízbe dobott műcsaliért, máshol pedig alig lehet egy-két darabot kiimádkozni a növények közül. Nem tudtam rájönni az okára, de én rendszerint az utóbbi vizekre keveredek… Persze igyekszem helyt állni. Ha ember egészen a Deltáig megy, akkor is ...

Az avatás
Megjelent: 2008. August 20. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nemrég egy kis 2000 –es Ryobi Applause orsóval gazdagodott horgászarzenálom, ami már az első kézbevétel alkalmával igen-igen megtetszett. A teljes fém szerkezetének köszönhetően igen strapabíró, de a fém ellenére nem egy súlyos darab. Futásában sem találni semmi kivetnivalót, emellett még ott van a titán bevonatú dobperem ...

Kővek kőzt
Megjelent: 2008. July 28. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Amint a kis patak partjára értem, nagy kő esett le a szívemről, végre kristálytiszta víz csordogált benne. Legutóbb három napja jártam ott és iszonyatosan zavaros volt a vize. Legnagyobb elkeseredésemre sarkon kelet forduljak és hazamenjek, de ezúttal mellém szegődött a szerencse. Kényelmesen letelepedtem az egyik nagyobb kőre és a felszerelés ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Pisztrángok támadása - második rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Mivel nap egyre magasabban járt és reggel óta szakadatlanul dobáltunk, arra következtetésre jutottunk, hogy jó lenne végre harapni is valamit... De egyelőre csak a gondolattal maradtunk, mert egyikünk sem bírta letenni kezéből a botot. Nem is bántam meg, hogy az étkezést elhalasztottam, mert hamarosan erőszakosan jelentkezett egy újabb testes példány… Lehúzott ...

Balinok kedvenc játékai â- második rész
Megjelent: 2008. May 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A következő napon csodaszép tavaszi időre ébredtünk. Biztosak voltunk benne, hogy halaink is érzékelik a változást, így tehát némileg új helyzetben kell helyt állnunk. Ez új taktikákat, új műcsalikat és új helyeket jelenthet. Induljunk! Vagy ahogy János szokta mondani: „Lécc rákkendróll!” Új nap, új csalik, új ...

A FEHOVÁN jártunk
Megjelent: 2008. April 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

FEHOVA 2008? Igen ebben az esztendőben sem maradt el a már sokadik éve megrendezésre kerülő horgász-vadász szakkiállítás, melynek a megszokottól eltérően az idén a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont „A” pavilonja adott otthont. A négy napos rendezvényen számos horgászatban illetve vadászatban érdekelt gyártó, forgalmazó ...

Mennyit bír a wobbler?
Megjelent: 2008. February 20. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A felszerelések többségén feltüntetik a teherbírásra vonatkozó értéket – ez alól ma még kivételt képeznek a különböző műcsalik, többek között a wobblerek is. Pedig ezzel a kérdéssel gyakran szembekerül a horgász, pláne ha nagyvadakra pályázik – kiegyenesedik a horog, kiszakadt a wobbler drótja, vagy ...

Megvan az első
Megjelent: 2008. January 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokat nem is húztam az időt, alig köszöntöttük pezsgővel az újévet, én már a másnap reggeli induláson törtem a fejem… A kérdés csak az volt, hogy hová menjek? A jéggel borított holtágat válasszam, a közeli víztározóra menjek lékelni, vagy a Maros nyílt szakaszát célozzam meg, melyet van már vagy 4 napja, ...

Egy év teszthorgászat
Megjelent: 2008. January 28. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Év vége, év eleje… Mindenütt visszatekintenek, összegeznek, értékelnek. Így hát számomra is roppant kézenfekvõ, hogy átfésüljem az elmúlt év teszthorgász-tapasztalatait. Valószínűleg nem fogok eget rengető tanulságokat levonni, de nem is ez a célom. Csupán rendbe szedném, helyükre tenném az emlékeket. Ja, ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...

Csukakaland
Megjelent: 2008. January 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Vége van a nyárnak, és egyre beljebb megyünk az õszben is, errõl tanúskodnak a fák sárguló levelei és a hûvös párás reggelek is, szomorú tény, de sajnos, ezen a helyzeten mi nem változtathatunk. Ilyenkor a legtöbb horgász, igyekszik minden lehetséges alkalmat megragadni a horgászatra, hogy elég élményt halmozzon fel a téli ...