Keresett kifejezés: uni 357 találat

Hétkőznapok a Deltában - Pontyozás
Megjelent: 2008. September 08. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Amíg lefelé csorogtunk a Chilia - Dunán, arra gondoltam, hogy semmi sem úgy van, mint tíz vagy akár csak pár évvel ezelőtt. Rengeteget változott a világ errefelé. Amíg a kis komp dugig megtelve autókkal, utasokkal átaraszol a vízen, olyan forgalom halad el mellettünk, ami korábban elképzelhetetlen volt. Luxus motorosok tucatjai repesztenek a haditengerészet ...

Nádi pontyozás úszóval
Megjelent: 2008. September 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a megnevezés gyűjtőfogalom, hiszen hasonlóan szerelünk, ha bármilyen vízinövényzet, sás, nád, fűzes, csuhés, hínaras, tökleveles vagy akadó közelében horgászunk, ahol jobb, ha a zsinór függőlegesen fut a vízfelszíntől a horogig. Nádi pontyozáshoz bevált úszók, ólmok, horgokEz talán a leghangulatosabb ...

Hosszú szünet után
Megjelent: 2008. September 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Több mint egy hete, hogy szakad az eső, éjjel-nappal, mintha dézsából öntené valaki odafentről. Bosszús állapot egy horgász számára, ha szabadságát a szoba falai közt kell töltenie, és még bosszúsabb tud lenni, ha valami újat, új horgászfelszerelést szeretne próbára tenni. Néhány új Salmo wobbler, egy ...

Idegenek az éjszakában - első rész
Megjelent: 2008. August 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Amikor a kishalak riadtan összeállnak a móló mögötti örvényben, vadászok indulnak el a sötétben - vízben és parton egyaránt. A szárazföldiek közé tartozom magam is, bár valószínűleg olyan idegen lehetek ezen a messzi deltai tájon, mint apró műhalam a remegve összeálló snecik között. Lámpámat ...

Úsztatás a Dunán
Megjelent: 2008. July 29. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Régi szerelmem a Duna, hiszen itt tanultam meg elkeserítően régen horgászni. A folyóvíz varázsát az ember igazán az úsztatásos horgászattal tudja élvezni. Finom felszereléssel, nagyon odafigyelve, lankadatlan türelemmel kell sok százat úsztatni, hogy eredményes legyél. Igazi sporthorgászat! A dunai úsztatós horgászat főbb ...

Pisztrángvacsora - 4. rész - A desszert
Megjelent: 2008. July 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Úgy döntöttem még egyszer lemegyek a patakra, játszani kicsikét. Még egy utolsót. Ennyi pergetés után, egy legyezéssel tudtam méltóképpen lezárni a kis "teszt-patakom" hosszúra nyúlt horgászatát. Ráadásul itt van pár vadonatúj cucc, amit még nem ismerünk - sem én, sem a halak… Itt vannak! Úgy ...

Pontyok a spiccen
Megjelent: 2008. July 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

4-4, 20-as matchbotok után furcsán éreztem magam, mikor egy Benzar Pole névre keresztelt 8 m-es spiccbotot vettem kezembe. Először azt kérdeztem magamtól, hogy kell ez nekem? Aztán később rájöttem, a jóhoz hamar hozzá lehet szokni, sőt hamar meg is lehet szeretni, csupán egy napot kell horgászni vele... Reggel korán érkeztünk, egyedül voltunk párommal, ő a ...

Lekoppintott boloval
Megjelent: 2008. July 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sokat kellett várni mire jó lett a vízállás. Hol alacsony volt, hol pedig túlságosan magas ahhoz, hogy a kiválasztott helyet meghorgásszam. Még tavaly döntöttem úgy, hogy rápróbálok alkalom adtán ere a kövezésre. Esti pergetéseim alkalmával, a ráfolyás felőli oldalon rendszeresen láttam ugrani a paducot és fordulni a jobb ...

Cserkész leszek - 3. â- Csónakból finoman
Megjelent: 2008. June 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Akadó környékén, partközelben látott hal fél siker… A máshol látott hal azonban ettől még nem lesz automatikusan a másik fél… Megesik, hogy aki a kereső horgászatba merül, nem látja a fától az erdőt. Ez képletes is lehet, hiszen sokszor bokros helyen keressük a halat, és sokszor bokros helyen is találjuk… de sokszor nem. A ...

Kicsi, zőld ls finom
Megjelent: 2008. June 18. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy a partra értem, máris láttam felbukkanni egy halat a túlsó vízszélben. Jól kezdődik! Remegve kötöttem fel az előkét, majd türelmetlenül matattam a legyek között - száraz kell ide, csakis száraz! Bár újonnan választott botom elméletileg a könnyebb nimfákat is jól kezeli, én inkább a szárazlegyes horgászatban ...

Wobbleres harcsázás
Megjelent: 2008. June 12. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Virágzik az akác, itt az igazi harcsára pergetés ideje. Vegyük azonban figyelembe a halászati törvényt, mely a 80 cm alatti példányokat védi /ettől eltérés lehet, ha a vizek halászati hasznosítói másképp döntenek/. Érdemes elővenni azonban a pergető botot, mert kellő kitartással és szerencsével a jobb harcsás vizeken bőven e ...

Balinok kedvenc játékai â- második rész
Megjelent: 2008. May 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A következő napon csodaszép tavaszi időre ébredtünk. Biztosak voltunk benne, hogy halaink is érzékelik a változást, így tehát némileg új helyzetben kell helyt állnunk. Ez új taktikákat, új műcsalikat és új helyeket jelenthet. Induljunk! Vagy ahogy János szokta mondani: „Lécc rákkendróll!” Új nap, új csalik, új ...

Cserkész leszek 2. - Rőghőz kőtve
Megjelent: 2008. May 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Na igen, vannak földhöz ragadtak, szárazföldi patkányok… Akik vagy nem akarnak, vagy nem tudnak csónakkal rámenni a vízre szeretett potykáik után. Ennek okai prózaiak is lehetnek, úgymint nincs csónakjuk, vagy az adott tavon, holtágon nem is lehet csónakból horgászni. De ha valaki keresve szeretné megfogni a halat, mondjuk fenekezve, ez a dimenzióvesztés ...

Fenekező harcsázás
Megjelent: 2008. May 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A harcsázás legnépszerűbb módja a fenekezés, különösen az első tavaszi hónapokban, amikor még ritkán jön fel táplálkozni víz közé a bajszi. Természetesen vize is válogatja, más a helyzet a kis mélységű állóvizeken és más a mélyebb folyókon. A harcsa általában márciusban kezd ...

Cserkész leszek - 1
Megjelent: 2008. May 05. | Forrás: Pásztor István | Írások

Vannak helyzetek, amikor ki kő űnyi, és vannak, amikor meg kő keresnyi Ifj. K. Szénája sok vendéghorgászt elégített már ki. A cserkészős kalandok talán a horgászat igazi oldalát domborítják ki, azt az arcát, amiben minden együtt van. Persze nem mintha nem lenne izgalmas leülni egy horgászládára, és megfejteni az előttünk terpeszkedő ...

Szezonra készülve
Megjelent: 2008. April 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban már nagyon evett a fene, nem tudtam hová tenni magam, annyira hiányzott a pergetés. Nagyon vártam már, hogy végre vízben láthassam az új műcsalikat, végre dobhassak egyet az új pálcával, és szemügyre vehessem, hogyan is rakja az új orsó a vadonatúj zsinórt. Nem is a halak izgattak, inkább a kíváncsiság ...

Elsők kőzőtt - 2. rész
Megjelent: 2008. April 07. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az első tavaszi horgászat mindig olyan, hogy csak tovább fokozza a felgyülemlett horgászkedvet. Enyhülést nem adhat, mert az még nem olyan… Így hát nem is vártam túl sokat tőle, meg magamtól se – idegen hely, idegen halak, idegen módszer. De ezt nem is hangsúlyoznám. Horgásztunk, igen, és ebben az időben már ez is valami… Egész télen ...

Szeszélyes tavaszi vegyes
Megjelent: 2008. April 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Azt megszoktam, hogy a tavasz általában szeszélyes, de hogy ennyire megtudja bolondítani a halakat, arra nem számítottam. Az utolsó feederes pontyozás után kaptam az égbõl hideget, meleget, esõt, és amit nagyon utálok, rengeteg gonosz szelet. Pedig a gyönyörû, új négyméteres Hunter Hulk Telematch botomat szerettem volna már igazán ...

Feederezés télen
Megjelent: 2008. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ne csapjon be senkit egy-két tavaszias nap, nézzünk a naptárra, hallgassuk meg a vízállásjelentéskor a vízhőfokokat és rájövünk, bizony még legalább egy hónapig tél lesz. Ennek megfelelően a vermelőhelyeken /lásd előző téli horgászatok/ van a legnagyobb esélyünk a halfogásra. A feederezés télen, mikor a halak ...

Mennyit bír a wobbler?
Megjelent: 2008. February 20. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A felszerelések többségén feltüntetik a teherbírásra vonatkozó értéket – ez alól ma még kivételt képeznek a különböző műcsalik, többek között a wobblerek is. Pedig ezzel a kérdéssel gyakran szembekerül a horgász, pláne ha nagyvadakra pályázik – kiegyenesedik a horog, kiszakadt a wobbler drótja, vagy ...

Ryobi Applause
Megjelent: 2008. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ritkán találkozni ilyen masszív kis géppel… Taps és vissza taps – ez jut hirtelen eszembe, bár megfogadtam, hogy nem megyek bele ilyen közhelyekbe. De tényleg az van, hogy amilyen bizalommal vettem kézbe a 2000-es Applause orsót, éppen olyan hálásan dolgozott az elmúlt évben. Tökéletes választás volt! Nem voltak nagy elvárásaim, mégis ...

Gumival néha jobb
Megjelent: 2008. February 07. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Évek óta kacérkodok a pergetéssel, de igazán sose merültem bele. Talán ez betudható annak, hogy tavasztól őszig a Dunán, és egyéb helyeken a keszegeket, pontyokat, amurokat hajkurászom rakós és matchbotjaimmal. Aztán amint beköszönt a tél, csak bambulok ki a fejemből nagyokat sóhajtozva. Számolom a napokat, lesem a naptárat, mennyit kell ...

Lékhorgászat EnergoTeam halradarral
Megjelent: 2008. February 05. | Forrás: ZéBé | Írások

Megvallom férfiasan, nem szoktam halradar segítségét igénybe venni semmilyen horgászatnál, aminek prózai oka van. Műszakilag meglehetősen alulképzett vagyok, az én életemben már az is családi ünneplésre ad okot, ha egy szöget tisztességgel beverek a falba.Fúrjuk a léketValahogy soha nem volt türelmem ennek a nem túl bonyolult szerkezetnek a ...

Csukák a sekélyből - első rész
Megjelent: 2008. January 16. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Egy egész hét! Ennyit kellett kibírnom horgászat nélkül, és bevallom, ez túl hosszúnak bizonyult számomra... A lényeg az, hogy nagyon ki voltam már éhezve egy jó kis pecára, és mit tesz ilyenkor a horgász? Hát elmegy és horgászik! Ilyen egyszerû a képlet – irány a vízpart! Ezúttal a csukák voltak ...