Keresett kifejezés: szák 713 találat

Kis halak, nagy őrőmők
Megjelent: 2008. July 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokszor elhangzik „Nagy víz nagy hal”. Ha ezt visszájára fordítjuk, akkor „Kis víz kis hal”. Ebben van némi igazság, de lehet meglepetés is a dologban, erre volt és lesz is példa... Ezelőtt három évvel történt Rövid 2, 10 m-es, finom pálcával kis két centis Salmokat dobáltam. Domolykóra „fájt a fogam”. Jól ...

Pontyokra hangolva
Megjelent: 2008. June 26. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nálam a pontyozás kicsit mást jelent, mint a pontyozók zöménél. Nem vonultatom fel fenekező botok hadát, nem szórok be kiló számra bojlit, nem tökölök elektromos kapásjelzőkkel. Általában egy szál bottal indulok a nyomukba, figyelem, hol ugranak, hol turkálnak, és ahol a legtöbb rájuk utaló jelet látom, ott vetem be horgomat egy ...

Hegyek kőzőtt - vőlgyek kőzőtt
Megjelent: 2008. June 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Elegem volt már a környékbeli tavak, által nyújtotta lehetőségekből, egy kis változásra vágytam, amire a legjobb megoldást a hegyekben csörgedező pisztrángos patakok egyike jelenthette. Tóni és Szabi barátom is hasonlóképpen vélekedett, ezért közösen indultunk el meghódítani a Nagyküküllő felső folyását. ...

Kuttyogtatás Koós úszóval
Megjelent: 2008. June 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A kuttyogtató szezon elkezdődött. Épp a legfogósabb hetek előtt állunk, így nem árt áttekinteni, milyen felszerelésigénye van ennek a speciális módszernek. Az Energofish abban a szerencsés helyzetben van, hogy szakértői között tudhatja Koós Ferencet, s a nevével fémjelzett harcsás eszközöket. A Banax Koós Catfish botok exkluzív ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Kicsi, zőld ls finom
Megjelent: 2008. June 18. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahogy a partra értem, máris láttam felbukkanni egy halat a túlsó vízszélben. Jól kezdődik! Remegve kötöttem fel az előkét, majd türelmetlenül matattam a legyek között - száraz kell ide, csakis száraz! Bár újonnan választott botom elméletileg a könnyebb nimfákat is jól kezeli, én inkább a szárazlegyes horgászatban ...

Egyéb zőldségek
Megjelent: 2008. June 17. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Egy napig bírtam tétlenül. Pontosan ennyi ideig nem horgásztam a VISION kis zöld botjával. Sürgősen cselekednem kellett tehát, mielőtt súlyosbodik az állapotom. Ezért a legközelebbi tó felé vettem az irányt - pontosabban két tóban is szerencsét próbáltam, de erre majd később térek ki. Vegyük szép sorjában a dolgokat! A 4-es ...

Vadvízen pergetve
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hajdani gyermekkorom legszebb élményei a hegyek gyomrából csordogáló, kristálytiszta patakok legpompásabb ragadozójához, a sebes pisztránghoz fűződnek. Tisztán emlékszem azokra a napokra, mikor néhány óra alatt 4-5 de akár 10 pisztrángot is kipergettünk barátommal a Gyergyói havasokban eredő Somlyó, Borzont, Bakta, vagy a nálunk ...

Sió mustra
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Azt ugye mindenki tudja, hogy van két nagy folyónk, a Duna és a Tisza. Sokan tudják, hogy van még számos kisebb folyóvizünk, mint például a Rába. Azt már kevesen tudják, hogy sok patak és csatorna is a horgászok rendelkezésére áll, ha valaki veszi a fáradságot és megkeresi, felfedezi őket. A Balaton magas vízállása miatt, van ...

Egy pontyos délután
Megjelent: 2008. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég nem szórakoztam olyan jól, mint az elmúlt nap délutánján… Dél körül hívott Csaba cimborám, hogy nincs-e kedvem vele tartani egy néhány órás horgászatra egy városunk határában található kis magántóra, melyet Eszenyő néven ismerünk. Biztos forrásból tudta, hogy néhány nappal azelőtt ...

Wobbleres harcsázás
Megjelent: 2008. June 12. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Virágzik az akác, itt az igazi harcsára pergetés ideje. Vegyük azonban figyelembe a halászati törvényt, mely a 80 cm alatti példányokat védi /ettől eltérés lehet, ha a vizek halászati hasznosítói másképp döntenek/. Érdemes elővenni azonban a pergető botot, mert kellő kitartással és szerencsével a jobb harcsás vizeken bőven e ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Pisztrángok támadása - második rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Mivel nap egyre magasabban járt és reggel óta szakadatlanul dobáltunk, arra következtetésre jutottunk, hogy jó lenne végre harapni is valamit... De egyelőre csak a gondolattal maradtunk, mert egyikünk sem bírta letenni kezéből a botot. Nem is bántam meg, hogy az étkezést elhalasztottam, mert hamarosan erőszakosan jelentkezett egy újabb testes példány… Lehúzott ...

Klubcsapat VB Niort, Franciaország - első forduló
Megjelent: 2008. June 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Túlestünk rajta! Mint az egyik favoritra, hatalmas nyomás nehezedett a magyar csapatra. Nehéz szüléés volt, de megoldottuk, hogy a holnapi napot optimizmussal várjuk A hajnali ébredés és reggeli után, mindenki eszeveszett etetőanyag-keverésbe kezdett. Mivel mindenki tudta, hogy melyik szektorban fog horgászni, és az edzésnapok alatt már végigpróbáltunk minden ...

Klubcsapat VB - 4. - 5. nap
Megjelent: 2008. June 06. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Csütörtök, újabb edzésnap. Egy kicsit mindenkin érződik a fáradtság, kezdődik az idegeskedés. Ma a fogás is kevesebb másfél és négy és fél kiló között, bár ez a víz tisztulásának következtében mindenkire érvényes volt. Egy szép dévér a csütörtöki edzésenA nap ...

Klubcsapat VB - harmadik nap
Megjelent: 2008. June 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A reggelinél mindenki a tegnapi nap eseményeit elemezte, inkább optimista hangulatban, csak Erdei Attila mondta, hogy várjuk ki a mai nap eredményeit, utána majd tisztábban látunk. Mindezt azért, mert az egyik legerősebb csapat, az olasz Trabucco került a mellénk lévő szektorba.Korai készülődésA csapat jó hangulatát mi sem jellemzi jobban, hogy a szállásunk ...

Villantóval harcsára
Megjelent: 2008. June 05. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Április második felétõl a víz hõfokának emelkedésével, a harcsák egyre többször kalandoznak fel vízközé. Részben táplálék után, másrészt, mert vonzza õket a felsõ, melegebb vízréteg. A harcsa annak ellenére, hogy nem kedveli a fényt, sokszor a felszín alatt 1-1,5 méterre is felúszik ...

Klubcsapat VB - második nap
Megjelent: 2008. June 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Tanulva az előző napi történésből, amikor is kicsit késve érkeztünk az élő csalit átvenni, emiatt az nem volt túlzottan friss, ma már korán reggel ott álltunk a kiadópult előtt a csapat edzőjével, Nagy Gyurival. A reggeli megbeszélés a tornáconEz a szúnyoglárva már sokkal jobb minőségű volt, mint az előző napi. A D szektorban kaptunk helyet a ...

Klubcsapat VB - első nap
Megjelent: 2008. June 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Néhány hónappal ezelõtt kaptam egy telefonhívást Terdik Józseftõl, a Délpest – Maver csapat fõnökétõl, hogy francia nyelvtudásomat kihasználva, segítségemet kérje a szállásfoglaláshoz csapata részére. Ugyanis Niort-ban, ebben a csodaszép francia kisvárosban rendezik meg ebben az évben a klubcsapatok ...

Szemben a detai széllel - második rész
Megjelent: 2008. May 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Másnap újabb fülest kaptunk: a csatornákon eszik a balin, érdemes rá pergetni. Balinozás? Okés, jöhet! Sose értettem ezeket a halakat, de ez is jobb, mint a semmi… De egyébként is, a Deltában bármibe hamar beletanul az ember. Nos, olyan nagy rendet nem vágtunk a balinok között, de azért nyálkás lett a kezünk. Éjszaka mégiscsak ...

Profi Mix Kupa
Megjelent: 2008. May 29. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Romániában az Energofish szervezésében, május 23. és 25. között, megrendezésre került, az immár hagyománynak számító Profi Mix Kupa. Ezúttal Homoródszentpál adott otthont a háromnaposra tervezett rendezvénynek, amire az ország egész területéről érkeztek, amatőr és profi versenyhorgászok. Ismét itt volt a ...

Miénk itt a tét - második rész
Megjelent: 2008. May 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az edzőpálya másik felét csupa székelyek uralták. Mindenféle bohó és zabolátlan népek Csíkból, Udvarhelyről és Szentgyörgyről - három ember képviselte a székelyföldi városokat: Zsolt, Laci és Attila valószínűleg nem véletlenül telepedett egymás mellé. Már nincs sok hátra… Dalnoki ...

Szemben a Deltai széllel - első rész
Megjelent: 2008. May 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A deltai kiruccanások számának növekedésével, egyre jobban megértettem, hogy a Duna-delta meghorgászása is változó eredményekkel járhat – olykor valóban mázsaszámra termelhető a hal, máskor viszont mélyen hallgat a víz. Hiába érdeklődsz a helyi horgászoknál, munkájukat végző halászoknál, mindenki csak ...